Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Barer og sjokolade

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-08, 10:45   #1
baremeg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 47
Innlegg: 8
baremeg er på en erverdig vei
Question

Barer og sjokolade

Var farlig gode de der barene og ikke minst melkesjokoladen til Atkins. Bruker det en del istedenfor måltid som feks lunsj. Håper det går greit...

baremeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 10:50   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Barer og sjokolade

Det skal vel liksom gå greit, men du som er ny du burde absolutt lære deg å spise mat, fremfor barer..
Få inn gode vaner der også unne deg en bar i ny og ne, når de vanene er innarbeidet.
1. mange "reagerer" negativt på barene hvis det blir for mye. Da går man ikke ned
2. de er da fryktelig dyre disse barene
3. melkesjokoladen skal man IKKE spise i fase 1, som jeg regner med at du er på siden du har atkins/ketolyse som filosofi

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 10:52   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Barer og sjokolade

Hvis du følger atkins induksjon, så er ikke barer greit. Her er link til tillatte matvarer på indusjon.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 10:54   #4
baremeg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 47
Innlegg: 8
baremeg er på en erverdig vei

Sv: Barer og sjokolade

Noen som kan forklare hvorfor man ikke skal ha melkesjokoladen i fase 1. Går jo ikke ut av ketosen selv om jeg spiser en. Ikke det at jeg gumler i meg men en om lørdagen har jeg unnet meg.

baremeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 10:58   #5
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Barer og sjokolade

jeg for min del tåler ikke de... magen tuller med meg...

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 10:58   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Barer og sjokolade

At man er i ketose, betyr ikke nødvendigvis at man går ned.
Noen tåler barene og fortsetter å gå ned i vekt, men jeg ville kuttet ned til toppen et par i uken, nettopp for å innarbeide de gode vanene.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 10:58   #7
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Barer og sjokolade

Opprinnelig lagt inn av baremeg, her.

Noen som kan forklare hvorfor man ikke skal ha melkesjokoladen i fase 1. Går jo ikke ut av ketosen selv om jeg spiser en. Ikke det at jeg gumler i meg men en om lørdagen har jeg unnet meg.

-Vil ikke tro det er så sunt da... å spise en slik isteden for et fullverdig måltid med grønnsaker.

-Man skal følge lista over tillatte matvarer... og den står ikke på der, så da skal den ikke spises heller, akkurat som ganske mye annet.

-Det viser seg at det er party stopper for veldig mange...

-men... hvis du syns det er greit selv og du går ned er det bare å fortsette, ingen som skal stoppe deg

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 11:00   #8
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Barer og sjokolade

i første innlegge skriver du forresten at du bruker det en del isteden for måltid. Det er stor forskjell på det og unne seg en på lørdag

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 15:24   #9
baremeg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 47
Innlegg: 8
baremeg er på en erverdig vei

Sv: Barer og sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

i første innlegge skriver du forresten at du bruker det en del isteden for måltid. Det er stor forskjell på det og unne seg en på lørdag

Mente at jeg bruker barene som erstatning en del. Greit på jobb...
Men sjokoladen prøver jeg å unne meg kun på lørdag siden det står på pakken at det er for fase 2 og opp.

baremeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 15:43   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Barer og sjokolade

Hvilken fase er du i?
Blir du mett av en sånn bar? Jeg synes ikke det er mye mat i de akkurat. (Og de smaker py, men hehe, det er nå min mening).

Å erstatte måltider med barer er å lure seg selv i lengden. Noe med poenget med lavkarbo er å spise ren mat, det er ikke bare det å bli slank som er fordelen med lavkarbo, men også å blir sunn
Kan du ikke smekke sammen en enkel salat og ha med deg i en tupperware-boks på jobb? Langt mer mettende, smakfullt og ikke minst; langt sunnere! Selv om barene er lave i karber, betyr ikke det at de er så himla sunne, altså

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 16:14   #11
Mentira
Medlem
 
Mentira sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
Mentira er på en erverdig vei

Sv: Barer og sjokolade

Jeg synes den baren med hasselnøttsmak er god, men det er nok lurere å lage en ordentlig lunsj istedenfor å erstatte måltider med disse barene

Jeg pleide å leve på sånne barer omtrent, det ble 130kr dagen bare for barene detLitt dyrt ja...

Mentira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker... Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 19:58   #12
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Barer og sjokolade

håper du har gått over til mer mat?

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 20:47   #13
Mentira
Medlem
 
Mentira sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
Mentira er på en erverdig vei

Sv: Barer og sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

håper du har gått over til mer mat?

Hehe, ja det har jeg
Alle pengene mine gikk til mat så det måtte jeg kutte ut.
Dessuten fikk jeg lyst på noe søtt hele tiden

Mentira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker... Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 11:39   #14
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Barer og sjokolade

nettopp

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
85% sjokolade dingpot Atkins kosthold 24 06-08-08 22:35
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 01:11
Delikat varm sjokolade sufflè Siljevanilje Kake/dessert og snacks 2 17-11-06 22:31
Lavkarbo sjokolade sven South Beach 6 30-06-05 13:23
7 gode grunner til å spise sjokolade! Summer Livets lyse side 0 17-09-04 11:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no