Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Atkins i farta?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-08, 15:25   #1
elika
Juniormedlem
 
elika sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Senja
Alder: 56
Innlegg: 14
elika er på en erverdig vei

Atkins i farta?

Atkins er min type mat. Har nå vært på atkins i to uker og er veldig fornøyd. Det eneste jeg synes er vanskelig er å finne noe som man kan spise i farta. Har en hektisk hverdag med jobb, oppfølging av fritidsaktiviteter, barna som skal hit og dit osv. Er det noen som har noen lure tips når man f.eks ikke har tilgang på en Atkinsbar.

Hittil har jeg tydd til følgende "håndmat":

- Cottage cheese med litt sukkerfritt syltetøy
- Kotletter/kylling etc fra varmmatdisken i butikken.
- Ridderost og hamburgerrygg (ganske god kombinasjon faktisk), eller diverse pålegg.
- Peppermakrell rett fra boksen..hm..
- Baconcrisp

Ikke så spennende greier med andre ord. Er det noen som har noen gode tips????

På et tilbakelagt stadium kunne jeg alltids berge meg med en snickers i slike situasjoner Men ikke nå.

På forhånd takk

__________________


[
elika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 18:33   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Atkins i farta?

Jeg ser du spiser ost, så da er du gjerne ikke i helt første fase mer(?), og paranøtter kan være et godt alternativ. De er veldig mektige og gode. Ellers, så er det jo lurt å ha kokte egg eller kald omelett liggende i kjøleskapet til å spise i farta.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 08:41   #3
elika
Juniormedlem
 
elika sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Senja
Alder: 56
Innlegg: 14
elika er på en erverdig vei

Sv: Atkins i farta?

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Jeg ser du spiser ost, så da er du gjerne ikke i helt første fase mer(?), og paranøtter kan være et godt alternativ. De er veldig mektige og gode. Ellers, så er det jo lurt å ha kokte egg eller kald omelett liggende i kjøleskapet til å spise i farta.


Du har rett i at man ikke skal spise cottagecheese i den første fasen, men jeg har gjort det litt likevel, og det har gått bra.. Er ellers veldig nøye med karbohydratene.. Har ikke spist nøtter, men det er jo veldig godt og lett å ha tilgjengelig.

Takk for tipset

__________________


[
elika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 08:48   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Atkins i farta?

Kylling! Jeg steker alltid opp ekstra kylling når jeg først er igang, og så ligger det godt innpakket i kjøleskapet, lett tilgjengelig. Små Babybel-oster er også gode. Og ferdigkjøpt grillkylling fra ferskvaredisk. Ellers finnes det mange gode oppskrifter på rask mat her inne, feks. Mariannes pølse- og ostemuffins (tror du finner dem ved å søke på ostemuffins, evt. kalkunpølse) som er små omeletter i muffinsformer. Innholdet kan varieres i det uendelige.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 09:56   #5
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins i farta?

varmmatdiskene har både karbonader og omletter ehr...greit å ta med seg i fata. Lag deg ost&pølsemuffins, eller nuttycheesemuffins å ha liggende?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 19:39   #6
elika
Juniormedlem
 
elika sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Senja
Alder: 56
Innlegg: 14
elika er på en erverdig vei

Sv: Atkins i farta?

Takker for tipsene :-) Har skrevet ned mange oppskrifter fra forumet, men har ikke prøvd meg ordentlig enda..

Nå er det helg, og jeg er klar for å prøve meg på nye retter :-)

__________________


[
elika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no