Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oktoberstarterne!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-13, 14:11   #76
søttis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: oslo
Innlegg: 6
søttis er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Hei alle!
Så motiverende å lese om alle dere som står på <3<3<3
Jeg har meldt meg på for min lillesøster, hvoedsaklig. Hun er 17 og de siste to årene har hun gått opp over 20 kg tilsammen... Jeg ønsker å hjelpe henne og har introdusert henne for lavkarbo-tankegangen! Hun er veldig motivert og med dette er bra utgangspunkt. Hun har hatt endel depresjoner og trøstespising pga familietrøbbel etc.. men håper å få fokuset hennes på andre og positive ting forbindet med mat. Nå forsøker jeg å sette opp kostholdsplan for henne. Om noen har tips/hjelp tar jeg imot med takk!
Storesøster som bryr seg <3

søttis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: forsøker finne noe som funker... :( Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 14:21   #77
søttis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: oslo
Innlegg: 6
søttis er på en erverdig vei
Smile

Sv: Oktoberstarterne!

Om noen i denne alderen har erfaring med lavkarbo, vil jeg også gjerne høre!

klem

søttis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: forsøker finne noe som funker... :( Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 15:22   #78
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Jeg var 17 når jeg begynte på lavkarbo!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 16:29   #79
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

God dag dere! Nå sitter jeg å spiser dagens middag som ble stekt kjøttdeig, med stekt løk og sopp blandet med en dæsj fløte, med friske tomater vedsiden av Nam nam.

Idag har jeg vært på trening for første gang på lenge, å det var virkelig godt!

Jeg har egentlig tirsdager som ''veiedag'', men avogtil klarer jeg ikke dy meg, slik som idag. da viste vekten ned 3.9 kg siden mandag D

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 16:42   #80
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Her er min middag:
Hjemmelaget tacogryte med salat, rømme, ost og ostechips! Smakte overraskende bra

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (458,8 KB, 5 visninger)
__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 16:49   #81
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien

Sv: Oktoberstarterne!

Jeg finner ikke noen septembertråd. Kan jeg bli med her?

__________________
Ny start 28. august 2014


kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 17:03   #82
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av kloppsi, her.

Jeg finner ikke noen septembertråd. Kan jeg bli med her?

Bare å joine!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 19:48   #83
Esperanza
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 34
Esperanza er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Melissa90, her.

God dag dere! Nå sitter jeg å spiser dagens middag som ble stekt kjøttdeig, med stekt løk og sopp blandet med en dæsj fløte, med friske tomater vedsiden av Nam nam.

Idag har jeg vært på trening for første gang på lenge, å det var virkelig godt!

Jeg har egentlig tirsdager som ''veiedag'', men avogtil klarer jeg ikke dy meg, slik som idag. da viste vekten ned 3.9 kg siden mandag D

Hurra, Melissa90!!!!

Esperanza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-Atkins Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 21:42   #84
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Jeg har så sykt lyst på noe godt til kvelds. Ikke sulten, bare godtesugen. noen tips??

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 22:11   #85
swirre
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 57
swirre er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Esperanza, her.

Tusen takk Jeg tror at hvis jeg skeier ut litt her og der så er det altfor lett å falle av lasset, så jeg tørr rett og slett ikke Til helgen skal søsteren min gifte seg, så det blir min første og siste cheat day før jul Men må si jeg gruer meg litt til det ogsså, er så kjipt at jeg mister flere dager med god fettforbrenning pga EN dag.. Meeen sis gifter seg bare en gang!

Stemmer

Jeg skal på min første fest uten mannen min på to år på lørdag. Det gleder jeg meg til , men samtidig så må jeg VIRKELIG passe godt på, skal ta med meg nøtter og lignende slik at jeg ikke voldtar kips skålen... EEEEEEElsker kips

swirre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 22:14   #86
swirre
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 57
swirre er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Melissa90, her.

Jeg har så sykt lyst på noe godt til kvelds. Ikke sulten, bare godtesugen. noen tips??

Jeg pleier å ha en spekepølse i kjøleskapet, skjær av noen skiver og ha majones på... nam nam
Eller lage oste kips med piffi på...
hm... ble småsluten selv nå

swirre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 22:29   #87
swirre
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 57
swirre er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Æsj, hvordan er det mann lager en sånn weight loss ticker?? Får den ikke inn på lavkarbo.no liksom...

swirre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 00:20   #88
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av swirre, her.

Stemmer

Jeg skal på min første fest uten mannen min på to år på lørdag. Det gleder jeg meg til , men samtidig så må jeg VIRKELIG passe godt på, skal ta med meg nøtter og lignende slik at jeg ikke voldtar kips skålen... EEEEEEElsker kips

Når jeg gikk på fest sist jeg var på lavkarbo hadde jeg med en pose peanøtter i veska om jeg blir for sulten eller at chipsen frister for mye, funka fint!

Neste helg skal jeg på Halloween fest, har planlagt å ha med enten ei flaske vin eller litt brennevin og funlight! Men, det er dårlig tilgang på vann til å blande med så heller mot vinen Håper jeg får en fin kveld og klarer kjenne etter siden jeg tåler mindre alkohol på ketolyse

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 01:41   #89
Løvinna
Juniormedlem
 
Løvinna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: Bergen
Alder: 31
Innlegg: 28
Løvinna er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Hei alle sammen!

Er en jente på 21 år, som har innsett at NÅ må det gjøres noe Har påbegynt lavkarbo flere ganger, men aldri satt meg skikkelig inn i det. Men nå er jeg motivert for å klare det, ikke bare pga vektnedgangen i seg selv, men også fordi jeg for noen mnd siden fikk påvist PCOS, og da er vektnedgang veldig behjelpelig Jeg er også arvelig disponert for lavt stoffskifte (må til kontroll 1 gang i året), så her har man virkelig alt i mot seg for vektnedgang Men dette skal jeg klare! Så det så

Veide meg i dag tidlig og fikk sjokk. Vekten viste 86 kilo. Var veldig flink med kosthold og trening for noen år tilbake (kunne jeg bare fått den kroppen tilbake!), men da jeg ble student som 19-åring og flyttet for meg selv på hybel, raste vekten oppover.
Så nå skal det bli livsstil-endring, har jeg klart det før, kan jeg klare det igjen!

Heier på alle dere andre, dette skal vi klare!

__________________



Løvinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 09:09   #90
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Velkommen til oss Løvinna Artig at vi er så mange som har samme målet

Jeg lurer på om dere har noen tips om hvor man får kjøpt ei bra badevekt som viser riktig? vi har to forskjellige her hjemme å begge viser forskjellige :P Skikkelig irriterende..

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 11:30   #91
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Velkommen løvinna! Jeg er selv 20 så koselig med flere på samme alder!

Melissa, jeg har samme problemet og er veldig opphengt av at jeg er sikker på at vekta viser feil, noe som trigger kontrollbehovet mitt (jeg har tvangstanker innimellom som handler om kontroll, eller frykten for å ikke ha kontroll), så har bestemt meg for å veie meg en gang i måneden istedenfor og at kjæresten skal gjemme vekta en stund

Blir vanskelig, men jeg tror det er nødvendig..

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 15:59   #92
Løvinna
Juniormedlem
 
Løvinna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: Bergen
Alder: 31
Innlegg: 28
Løvinna er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Takk for velkomster, koselig!

Veide meg da jeg stod opp i dag, vekten viste 200 gram mindre enn i går, joho! Var litt for moro skyld jeg gjorde det, heretter blir det veiedag på fredager!

Vet ikke om jeg har så mye tips ang. badevekten, vi har bare 1 vekt så må nesten stole på den Men det jeg pleier å gjøre for å dobbeltsjekke at resultatet stemmer, er at jeg veier meg mange ganger rett etter hverandre. Flytter vekten litt rundt på gulvet (kjenner etter at vekten står stødig på gulvet, den viser feil hvis den står og "vipper"), forandrer hvordan jeg står på den osv. Så er jeg sikker på at det den viste 1. gang er riktig I dag da jeg veide meg, dobbeltsjekket jeg 3 ganger, og den viste 85,8 alle gangene

I dag bestod min frokost av 2 kokte egg med tilbehør av smør, makrell i tomat, agurk og vann er glad jeg ikke er brus-avhengig lenger, slik jeg var før
Senere i dag skal jeg hente en pakke på butikken, så da tar jeg meg en omvei dit slik at jeg får meg en god gåtur

__________________



Løvinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 19:22   #93
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Hvem sier at man ikke kan kose seg i helgene selv om man slanker seg?
Idag har jeg kost meg med lavkarbopizza, julebrus uten sukker og nå skal jeg til å åpne ei flaske vin med 1,5 karber i hele flaska!
Og en atkinsbar som dessert

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (633,2 KB, 6 visninger)
__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 19:39   #94
Løvinna
Juniormedlem
 
Løvinna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: Bergen
Alder: 31
Innlegg: 28
Løvinna er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Hvem sier at man ikke kan kose seg i helgene selv om man slanker seg?
Idag har jeg kost meg med lavkarbopizza, julebrus uten sukker og nå skal jeg til å åpne ei flaske vin med 1,5 karber i hele flaska!
Og en atkinsbar som dessert

Så herlig! Her har meg og samboeren akkurat kost oss med lavkarbo-reinsdyrskavgryte! Den er så goood Nå er det the Voice på tvn Viktig å kose seg før jobbehelg!

God helg

__________________



Løvinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 19:53   #95
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Løvinna, her.

Så herlig! Her har meg og samboeren akkurat kost oss med lavkarbo-reinsdyrskavgryte! Den er så goood Nå er det the Voice på tvn Viktig å kose seg før jobbehelg!

God helg

Det hørtes også deilig ut!!
God helg til dere også

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 23:57   #96
Løvinna
Juniormedlem
 
Løvinna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: Bergen
Alder: 31
Innlegg: 28
Løvinna er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Huff, er trøtt i kveld.. Merkelig siden jeg sov lenge i dag, og har vært ute og gått tur i frisk luft og holdt meg aktiv gjennom dagen. Er det sukkeret som forlater kroppen kanskje? Føler meg helt gåen rett og slett, noe jeg ikke pleier å gjøre om kvelden (er skikkelig b-menneske)
Har vært kjempeflink i dag og holdt meg kun til lavkarbo! Kroppen er vant til mye sukker, er skikkelig sukkerjunkie, så den har vel fått sjokk!

Ellers går det strålende foreløbig, har ikke noe søtsug slik jeg pleier

__________________



Løvinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-13, 20:17   #97
fridr
Medlem
 
fridr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 37
Innlegg: 217
fridr er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Har gått ned et kg på en uke nå fornøyd. håper det fortsetter slik!

__________________



fridr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten sukker og gluten Svar med sitat
Gammel 26-10-13, 21:24   #98
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Hei dere! Jeg gikk på en skikkelig smell igår/natt Dro på byen med ei venninne, så da sprakk jeg skikkelig. Nattmat ble det også. Men fra jeg sto opp idag tidlig har det vært no no karbs.. så gla sprekken ikke varte lengere iallefall da :P

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-10-13, 22:53   #99
Løvinna
Juniormedlem
 
Løvinna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: Bergen
Alder: 31
Innlegg: 28
Løvinna er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Melissa90, her.

Hei dere! Jeg gikk på en skikkelig smell igår/natt Dro på byen med ei venninne, så da sprakk jeg skikkelig. Nattmat ble det også. Men fra jeg sto opp idag tidlig har det vært no no karbs.. så gla sprekken ikke varte lengere iallefall da :P

Ja, dette er noe jeg også har lett for å gjøre.. Var kjempeflink på jobb i dag, hadde med meg egen lavkarbo-middag (jobber på sykehjem, er fullt av fristelser som kake, deilige middager og småsnask), men da jeg kom hjem har jeg spist reker og hvitt brød hvor mye vil en sånn utskeielse ha å si? er det helt katastrofe? har spist 2 skiver hvitt brød.. æsj assa

__________________



Løvinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-13, 23:30   #100
pådetfjerde
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 201
pådetfjerde er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Hei!
Slenger meg med hos dere, jeg begynte tirsdag 22.10. Som nicket mitt tilsier er ikke dette første gang jeg prøver å gå ned i vekt. Siden sist har jeg fått sønn nummer to, jeg er gift og foreløbig i fødselspermisjon.

Jeg vet ikke nøyaktig hva jeg veier, for badevekta er helt på en snurr. Men utgangspunktet lå rundt 85 kg. Siden jeg bare er 160 cm må jeg ned et betydelig antall kilo for å kunne oppnå en normal vekt. Jeg har ymse plager som jeg håper skal minske i omfang fremover. Leddgikt, pcos, lavt stoffskifte. På grunn av leddgikten har jeg mye vondt, spesielt i knær, skuldre og håndledd. Tidligere runder med lavkarbo har vist seg å ha veldig positiv effekt på leddsmertene.

Jeg vet ikke helt hvor mange karber og sånt jeg spiser hver dag, men jeg fokuserer på å få i meg mye grønnsaker i tillegg til kjøtt og sånt, og all maten jeg spiser er ren og "naturlig". Med mann og to barn kjenner jeg at det blir enda viktigere å planlegge måltidene enn vanlig. Den største utfordringen for meg er å spise nok, spesielt i løpet av dagen. Derfor satser jeg på å lage shake eller smoothie til frokost/lunsj.


Kjære folk, dette ble langt...! Iallefall, her er jeg!

pådetfjerde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan går det med oktoberstarterne? Gladlaksen Spørsmål og svar 4 08-03-10 13:22
Resultater på oktoberstarterne? Gladlaksen Ketolysekuren 24 05-12-08 12:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no