Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oktoberstarterne!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-13, 09:33   #151
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Oktoberstarterne!

Jeg datt visst helt ut etter helgeturen sist uke jeg mistet fokuset helt, og gikk opp i vekt igjen. "Litt her og litt der" funker ikke for meg, selv om jeg spiser ganske fornuftig tross alt. Når skal jeg lære egentlig? Jeg burde iallefall lært av den magevondten jeg får. Det er forferdelig å ha så vondt i magen! Bare det burde være grunn god nok til å la være…

Nå skal jeg jobbe hardt for å hente meg inn igjen!! Tror jeg skal gjøre klart det jeg kan av mat i forveien, og planlegge litt bedre. Jeg er nemmelig overbevist om at mange av mine feil kunne vært unngått hvis jeg visste hva jeg skulle spise på forhånd (iallefall dagen før) jeg er nemmelig håpløs når det kommer til å lage mat når jeg er sulten. Det går bare ikke. Da spiser jeg enten mer enn det jeg skal, eller så spiser jeg det samme flere ganger på rad - helt til jeg blir så matlei at jg ikke klarer å spise det samme igjen på flere uker

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 23:41   #152
fridr
Medlem
 
fridr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 37
Innlegg: 217
fridr er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Vet hvordan det er... Litt her og litt der funker ikke for meg heller...
Og magevondt... Huff, den er kanskje verst med det hele!

__________________



fridr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten sukker og gluten Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 00:59   #153
pådetfjerde
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 201
pådetfjerde er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Nutta: Reis deg opp og kost av deg støvet. Dette greier du bare fint! Nå vet du hva du må gjøre annerledes og at det ikke funker å spise slik du gjorde før

Jeg har hatt noen muffins liggende i en pose på benken siden vi hadde besøk på lørdag. Skjønner virkelig ikke hvorfor jeg ikke bare kasta de med en gang. Jeg har sirklet rundt de og gitt meg selv grunner for og i mot... I dag gikk de på hodet rett i søpla, urørte fra min side. Og det føles fantastisk å si nei takk! Jeg vet at muffins ikke er bra for meg, og helt ærlig tror jeg heller ikke de smakte særlig godt. Hurra

__________________


Kone og mamma til 2, skaper en bedre hverdag for hele familien

Min journal, velkommen innom
pådetfjerde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 07:48   #154
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Oktoberstarterne!

Jepp! det skal jeg absolutt gjøre *bretter opp armene*

Så flink du er som ikke spiste muffins!

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 10:39   #155
søttis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: oslo
Innlegg: 6
søttis er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Hei!
Jeg vet at oktober er over.. jeg er snart 17 og har begynt med lavkarbo. Har i tillegg påvist lavt stoffskifte og det siste åre gått opp 20 kg ( skikkelig deprimerende. Jeg begynte med lavkarbo for to uker siden. Den ene uken fikk jeg hjelp av søsteren min og gikk ned to kilo (YEY) men så slakket jeg av.. og har gått de to opp igjen den siste uka. Sånn spiser jeg: froksot= et kokt egg, eller skyr (er det lov?), lunsj=tunfisk med masse majones og en gulrot som jeg skjærer oppi. Så spiser jeg middag, fesk fisk/kjøtt med saus og grønnskaer. Er ikke så glad i grønnsaker, men vet jeg må lære å spise, så det er vanskleig ( men søsteren min hjelper meg, og vi tar en grønnsak av gangen!! Etter det er jeg ganske mett en stund. Vet ikke hva jeg skal spise til kvelds, noen tips? Hva er reglene, fines det noe nettside med regler for maten? eller på denne siden? Takk for hjelp!! :-D

søttis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: forsøker finne noe som funker... :( Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 10:42   #156
søttis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: oslo
Innlegg: 6
søttis er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Og ja, og så jogger jeg ca en halvtime hver kveld.. er det bra trening? Evt. bør jeg trene noe annet kanskje?

søttis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: forsøker finne noe som funker... :( Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 10:46   #157
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av søttis, her.

Og ja, og så jogger jeg ca en halvtime hver kveld.. er det bra trening? Evt. bør jeg trene noe annet kanskje?

Ett egg til frokost? Og det er det hele? Holder du deg mett på det da? Hiv på en smørklatt i det minste.

Jogging er fint, men tren gjerne styrke et par ganger i uka istedet for å jogge hver dag. 3 joggeturer + 2 styrkeøkter er fint.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 12:06   #158
søttis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: oslo
Innlegg: 6
søttis er på en erverdig vei
Red face

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Ett egg til frokost? Og det er det hele? Holder du deg mett på det da? Hiv på en smørklatt i det minste.

Jogging er fint, men tren gjerne styrke et par ganger i uka istedet for å jogge hver dag. 3 joggeturer + 2 styrkeøkter er fint.


Hei Trill trall! takk for svare! Det er ikke alltid jeg holder meg mett til lunsj, men da bare tjuvstarter jeg litt på lunsjen, men føler to egg kan bli litt for mye, orker ikke så mye på morran! kan slenge på smør/majones hvis det er greit?

Da skal jeg begynne med styrke, men hvordan skal jeg trene styrke? og hva trener man da? Jeg går ikke på sats og sånt, må være noe jeg kan gjøre hjemme/ute!

søttis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: forsøker finne noe som funker... :( Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 14:10   #159
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Opp 1,1 kg denne uka. Veldig skuffa, men jeg VET jo hvorfor. Skeia ut både torsdag og søndag med fajitas på torsdagen og kaker i bursdagselskap på søndag. Tok meg inn begge gangene med at det kun ble med det og fortsatte som normalt resten av dagen, men jeg skeia jo ut allikevel.

Fra nå av MÅ jeg bli flinkere til å skrive ned ALT jeg spiser og ligge under 15 karber til dagen. Jeg må komme inn i ketose igjen.

Jeg SKAL klare målet mitt, å være under 100 kg innen bursdagen min (14.januar) og da må jeg skjerpe meg!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 14:45   #160
pådetfjerde
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 201
pådetfjerde er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av søttis, her.

Hei Trill trall! takk for svare! Det er ikke alltid jeg holder meg mett til lunsj, men da bare tjuvstarter jeg litt på lunsjen, men føler to egg kan bli litt for mye, orker ikke så mye på morran! kan slenge på smør/majones hvis det er greit?

Da skal jeg begynne med styrke, men hvordan skal jeg trene styrke? og hva trener man da? Jeg går ikke på sats og sånt, må være noe jeg kan gjøre hjemme/ute!

Hei og velkommen hit!
Det du spiser er forsåvidt fint og bra Litt avhengig av hvilke grønnsaker du spiser og hvor mye skyr er det en mulighet for at du kommer over 15-20 gram karbohydrater pr dag. Det er det som kalles ketolyse-kosthold. Men du kan fint spise den typen mat du gjør nå og gå ned i vekt

Jeg synes at du kanskje spiser litt lite i løpet av dagen, du skal slippe å være sulten med lavkarbo Kanskje du kan spise litt kjøttpålegg og ost sammen med egget på morningen? Noen velger å ha en fløteskvett i skyren, da det er veldig lite (om noe?) fett i den.

Til kvelds kan du spise lignende som til frokost, eller middagsrester. Det finnes også mange oppskrifter her på forumet som du kan se på og la deg inspirere av. Lykke til!

__________________


Kone og mamma til 2, skaper en bedre hverdag for hele familien

Min journal, velkommen innom
pådetfjerde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 13:25   #161
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Enkelt tips til et mellommåltid eller en lett lunsj, to egg og litt majones

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (533,7 KB, 3 visninger)
__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 18:44   #162
søttis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: oslo
Innlegg: 6
søttis er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av pådetfjerde, her.

Hei og velkommen hit!
Det du spiser er forsåvidt fint og bra Litt avhengig av hvilke grønnsaker du spiser og hvor mye skyr er det en mulighet for at du kommer over 15-20 gram karbohydrater pr dag. Det er det som kalles ketolyse-kosthold. Men du kan fint spise den typen mat du gjør nå og gå ned i vekt

Jeg synes at du kanskje spiser litt lite i løpet av dagen, du skal slippe å være sulten med lavkarbo Kanskje du kan spise litt kjøttpålegg og ost sammen med egget på morningen? Noen velger å ha en fløteskvett i skyren, da det er veldig lite (om noe?) fett i den.

Til kvelds kan du spise lignende som til frokost, eller middagsrester. Det finnes også mange oppskrifter her på forumet som du kan se på og la deg inspirere av. Lykke til!


Takk for svare! nei, jeg føler meg faktisk ganske mett... og de sier jo at jeg skal spise til jeg er mett... noen ganger føler jge maten er så kjedelig at jeg ikke blir sulten... hoho..men jeg har ingen problemer med sult.. foreløpig i alle fall! gikk ned en heeel kilo siden igå!! wohooo...

søttis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: forsøker finne noe som funker... :( Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 20:48   #163
Løvinna
Juniormedlem
 
Løvinna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: Bergen
Alder: 31
Innlegg: 28
Løvinna er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Ble oppfordret til å skrive min typiske dagsmeny, så her kommer den! Kom gjerne med innspill!

Frokost:
Enten 2 kokte egg med litt smør, eggerøre med tilbehør som røkelaks eller ørret, bacon en sjelden gang, og tomat/agurk. Skal jeg på skolen må jeg lage maten dagen før, da blir det 2-3 knekkebrød med smør, salat og noe skinkepålegg eller ost.

Lunsj: Ikke alltid jeg spiser det, men kan f.eks. være middagsrester eller egg. (føler jeg spiser mye egg )

Middag:
Veldig mye forskjellig, lager alt fra bunn av. Finner oppskrifter i Sofie Hexeberg sin bok eller her inne på lavkarbo.no. Holder meg 100% borte fra mel, poteter, ris og pasta. Nesten alltid grønnsaker eller salat til maten.

Kvelds: Det samme som til frokost

Mellommåltid: Syns det er vanskelig å finne mellommåltider, og spiser det veldig sjeldent. En sjelden gang blir det yogurt uten sukker. Min største utfordring er at jeg har lett for å bli sulten på kvelden, så har lett for å spise kvelds 2 ganger.

I helgene har jeg skeiet ut med nøtter og mørk sjokolade (ikke mye)

__________________



Løvinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 00:52   #164
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av pådetfjerde, her.

Jeg har hatt noen muffins liggende i en pose på benken siden vi hadde besøk på lørdag. Skjønner virkelig ikke hvorfor jeg ikke bare kasta de med en gang. Jeg har sirklet rundt de og gitt meg selv grunner for og i mot... I dag gikk de på hodet rett i søpla, urørte fra min side. Og det føles fantastisk å si nei takk! Jeg vet at muffins ikke er bra for meg, og helt ærlig tror jeg heller ikke de smakte særlig godt. Hurra

Sånn er så deilig!! Sist jeg begynte på lavkarbo hadde jeg en boks med is som fristet meg noe vanvittig! Tilslutt tok jeg zalosprayen og dusjet den riktig så godt! Fristet ikke noe mer da! :P

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 08:32   #165
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Okei, snikveide meg idag.. Slo minstenoteringen med 300 gram, vekta viste 112,3! Wee
Teller ikke ordentlig før på tirsdag da, men viser at det hjelper å veie maten og holde oversikt!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 09:58   #166
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Oktoberstarterne!

SÅ BRA!!!

Jeg har endelig klart å hente meg inn igjen etter alt rotet, og jeg tror det går veldig bra nå (uten at jeg har veid meg) men jeg ser veldig fram til å se resultatene på mandag det er deilig når ting går den rette veien altså!

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 10:25   #167
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Så flink du er nutta! Kan være veldig vanskelig å hente seg inn igjen etter en utskeielse, men så deilig når man klarer det!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 19:03   #168
Løvinna
Juniormedlem
 
Løvinna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: Bergen
Alder: 31
Innlegg: 28
Løvinna er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Endelig snudd seg for meg i dag viste vekten 83.8 Endelig går det nedover igjen!!

__________________



Løvinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 19:06   #169
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Løvinna, her.

Endelig snudd seg for meg i dag viste vekten 83.8 Endelig går det nedover igjen!!

Weee, deilig følelse!!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 19:15   #170
Løvinna
Juniormedlem
 
Løvinna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: Bergen
Alder: 31
Innlegg: 28
Løvinna er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Ja, jeg merker jeg er nødt til å veie meg ganske ofte. Når det går lang tid mellom hver gang jeg veier meg, så mister jeg litt kontrollen og går opp i vekt. Ihvertfall nå i disse første ukene/mnd

Og ja, er deeilig 600 gram mindre enn i går, og det er jo en del.

__________________



Løvinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 21:13   #171
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Oktoberstarterne!

Nupsida: Ja, det er veldig deilig når man klarer å hente seg inn igjen! satser på at jeg unngår flere avsporinger nå, slik at jeg kan nå målet mitt. Jeg kjenner jeg er ekstra motivert nå så motivert at jeg faktisk spiste torskemiddag på en fredag hehe!

Så bra da Løvinna! håper det fortsetter sånn fremover også da det gir jo en utrolig motivasjon når man ser at resultatene kommer!

__________________



Sist redigert av Nutta : 08-11-13 kl 21:18.
Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-13, 11:50   #172
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Oktoberstarterne!

huff, gått opp fra 71,7 til 73,6 på 2 uker, men nå er det stopp. skal være under 70 kg når jeg reiser til london 13 desember.

vet jeg klarer dette

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 10-11-13, 12:33   #173
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Hadde disse til frokost idag!
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54238

Anbefales virkelig! De er enkle, raske og uten avanserte ingredienser
Spiste noen til frokost med smør og litt salt på som ble 2 karbohydrater

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 00:19   #174
pådetfjerde
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 201
pådetfjerde er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Jeg har vært på hyttetur med noen venninner i helga, og jeg er så stolt for at jeg har holdt meg på rett spor ingen ekstra karber, kun deilig og lovlig mat men myyye mat, da
Veiedag i morgen, og det skal feires med innmelding på treningssenter.
Så fint å lese at det funker for flere. Stå på alle sammen, dette greier vi!

__________________


Kone og mamma til 2, skaper en bedre hverdag for hele familien

Min journal, velkommen innom
pådetfjerde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 05:14   #175
Zvezi
Nytt Medlem
 
Zvezi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: Oslo
Alder: 31
Innlegg: 6
Zvezi er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Vært utrolig opptatt og helt glemt av forumet et par dager!
Velkommen til alle nye! Blir utrolig spennede å følge dere!

Tenkte jeg skal gi en update på hva som skjer med meg. :P

Har nå gått ned snart 14 kg! Har gjennomgått gamle klær og målt meg selv og har nå reversert vekta med 2 år! Utrolig hva man kan gjøre på veldig kort tid! 18 kg igjen før jeg er på min idealvekt!

Gled dere alle sammen! Dere kommer til å få en sinnsykt god følelse når de gamle klærne passer og ikke minst at alle rundt deg kommer med flotte tilbakemeldinger!

Ser mange har diskutert alkohol her.
Jeg har faktisk hatt meg en 4-6 turer på byen siden jeg startet og KUN hold med til Hvitvin og ikke merket noe forskjell! faktisk gått ned de fleste gangene. Men dog så ligger jeg som oftest på runst 9-12 karb om dagen da. :P

Peace and love!! <3
Stå på flinke mennesker!!

Zvezi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Torkil P. Andersen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan går det med oktoberstarterne? Gladlaksen Spørsmål og svar 4 08-03-10 13:22
Resultater på oktoberstarterne? Gladlaksen Ketolysekuren 24 05-12-08 12:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no