Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Trenger litt veiledning?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-04-07, 09:57   #1
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Trenger litt veiledning?

Startet på min desperate kur nå mandag for å komme ned noen kilo slik at jeg kan komme inn i bunaden til den 13 mai. Tiden er kort og jeg er klar over at jeg ikke kan klare mere enn et par,tre kg.
Har en håpløs forbrenning til tross for et sunnt kosthold.
(Men skal ned på "sikt" totalt 8 kg. Og gjerne et par kg til. Klarer jeg 5 så er jeg storfornøyd)

Venter på ketolyseboka og i mens trenger jeg noen råd.


Dette er hva jeg har spist siden mandag. Noe jeg kan forandre på for å øke forbrenningen?

Frokost: Egg og bacon, omelett og 1 ryvita med skinke.
Lunsj: Salat med litt kylling, kyllinglår,
Middag: Kotelett med bønner/kikkerter og litt salat, laks m salat, bønner.
Karbonadekake salt og bønner ( Dagens middag)

Kvelds: Halv avocado mned reker, 1 ryvita med skinke.

Mellommåltid. Nøtter.

Drukket litt juice til frokost og kanskje det ikke er så bra mht å gå ned?
Ellers mye vann og kaffe.


Sist redigert av Miriam : 18-04-07 kl 10:03.
Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 10:04   #2
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Trenger litt veiledning?

Raskeste måten å gå ned de første dagene er å kutte helt ut: Ryvita, juice, nøttene og kaffen. Det er ting du kan spise senere. Hvis du må ha noe å knaske på om kvelden noe så er bacongull helt greit.
Spis så ren mat som mulig, ikke ferdiglaget blandingsmat. Det inneholder ofte stivelse fra potetmel f.eks.
For å øke forbrenningen må du trimme også.
Trine

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 10:09   #3
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger litt veiledning?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Raskeste måten å gå ned de første dagene er å kutte helt ut: Ryvita, juice, nøttene og kaffen. Det er ting du kan spise senere. Hvis du må ha noe å knaske på om kvelden noe så er bacongull helt greit.
Spis så ren mat som mulig, ikke ferdiglaget blandingsmat. Det inneholder ofte stivelse fra potetmel f.eks.
For å øke forbrenningen må du trimme også.
Trine

Takk
Da kutter jeg ut ryvita og juicen. Kaffen blir vanskelig. Bruker ikke ferdig mat eller halvfabrikata.

Ang trim så trener jeg nå med strikk noen øvelser som går på armene og overkroppen og går turer annenhver dag ca 30 minutter. Noe mere tåler ikke jeg pga bekken/ledd plager men jeg er svært sjeldent i ro da det beste for meg er å være i litt bevegelse..

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 10:12   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt veiledning?

Enig med Trixie her. Men husk at salt binder vann(bacongull)


Drikk vann, vann og vann, i bøtter og spann

Lykke til!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 10:15   #5
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger litt veiledning?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Enig med Trixie her. Men husk at salt binder vann(bacongull)


Drikk vann, vann og vann, i bøtter og spann

Lykke til!!!

Takk til deg også.

Da bør jeg vel også kutte ut baconet og annen røkt mat? dette er jo noe jeg ellers holder meg unna da jeg i utgangspunktet tåler lite salt mat.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 10:18   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt veiledning?

Opprinnelig lagt inn av Miriam, her.

Takk til deg også.

Da bør jeg vel også kutte ut baconet og annen røkt mat? dette er jo noe jeg ellers holder meg unna da jeg i utgangspunktet tåler lite salt mat.

Ja det kan være greit å gjøre. Spis reint kjøtt/fisk, grønnsaker og fett er mitt forslag
Nå har jeg en annen kur enn deg, men vi spiser ikke bønner/kikerter heller.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 10:21   #7
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger litt veiledning?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Ja det kan være greit å gjøre. Spis reint kjøtt/fisk, grønnsaker og fett er mitt forslag
Nå har jeg en annen kur enn deg, men vi spiser ikke bønner/kikerter heller.


Ok.
Ang kur så skrev jeg Fedon men det er vel mere generell lavkarbo jeg går på men nå vurderer jeg noe annet for en kort periode.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 11:25   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt veiledning?

Drikk MASSE vann! Jeg har de siste 3 dagene drukket ca 3-3,5 liter om dagen og gått ned nesten 3 kg på to dager. Så det var masse vann som skulle ut av kroppen tydeligvis. Og det hjelper jo på cm'trene også når man får ut vannet, kanskje det er det lille som skal til?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger litt hjelp fra dere sirkel Induksjonen 7 24-02-08 09:16
Litt av hvert fra meg Feline Spørsmål og svar 3 07-02-06 00:25
Sliter litt matgal Lavkarbo generelt 17 02-06-05 14:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no