Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kan det være ketose på gang?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-04-07, 11:22   #1
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Kan det være ketose på gang?

Har vel forsåvidt levd på lavkarbo i noen år men uten å få av de siste kiloene.
Nå sist fredag begynte jeg med å kutte helt ut pasta,ris og poteter, frukt, grovt brød og økte istedet mengden av proteiner og fett. Vann drikker jeg enda mere enn før.. Nå fra mandag har jeg virkelig strammet inn og fulgt "boka"

Jeg har ikke vært plaget med huden før og oppdaget i går kveld at endel småplukk ville komme ut, samt litt hodepine og i dag har jeg en lekker ånde.

Kan det være tegn på Ketose?

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 11:51   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan det være ketose på gang?

Høres ut som en klassisk fersk ketose dette der
Ånden er en klassiker (syntes den smakte/lukta litt ekkelsøtt og...kjemisk liksom) hodepinen fikk jeg også, og det gikk over etter en drøy uke. Hadde litt urenheter i starten, og gikk MYE på do!
Men dette er altså kroppen din som detoxer seg fra karbene, og går over fra å brenne glykogenene som er lagret i kroppen, til å bruke ketonene som dannes fra kroppsfettet ditt bl.a! Helt nomalt, og går seg til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 12:00   #3
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Kan det være ketose på gang?

Jah.... Ånden er sjarmerende...

Sambo vet ikke helt hva aceton er, så han bruker å si at "nå har du den derre diesel-ånden din igjen"

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 12:03   #4
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan det være ketose på gang?

Høres bra ut Da skjer det iallefall noe. Jeg har ikke gått ned et gram ennå men merker allerede at bittelitt er forsvunnet fra midjen. Det husker jeg det gjorde sist gang jeg tok et krafttak at midjefettet forsvant først.

Skjønner prinsippene at fett driver fettet ut men klarer ikke helt å fatte at det jeg har lært om sunn ernæring ikke helt stemmer. Og jeg er heller ikke vant til å spise så mye som jeg har gjort de siste dagene.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 12:11   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Kan det være ketose på gang?

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Jah.... Ånden er sjarmerende...

Sambo vet ikke helt hva aceton er, så han bruker å si at "nå har du den derre diesel-ånden din igjen"


Exen min var søt da han kom hjem, og med en gang han var innom døra utbrøt han "åh herregud, har du drevet med neglelakkfjerner eller???"

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 12:12   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan det være ketose på gang?

He... Ånden min var heldigvis veldig svak, og jeg kjente den mer som en smak i munnen, og ingen reagerte på den. Men det er vel individuelt. Den har forsvunnet nå da, selv om jeg er i ketose og fortsatt går ned...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 12:28   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan det være ketose på gang?

Opprinnelig lagt inn av Miriam, her.

Og jeg er heller ikke vant til å spise så mye som jeg har gjort de siste dagene.

Nei ikke jeg heller! Og jeg klarer ikke helt å tro at jeg ikke spiser alt for mye??
Hvor mye kjøtt/egg/protein-ting ca spiser dere ca hver dag?
Og hvor mye fett? Skjønner ikke helt at man kan spise mer enn en ss rømme??

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 12:45   #8
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan det være ketose på gang?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nei ikke jeg heller! Og jeg klarer ikke helt å tro at jeg ikke spiser alt for mye??
Hvor mye kjøtt/egg/protein-ting ca spiser dere ca hver dag?
Og hvor mye fett? Skjønner ikke helt at man kan spise mer enn en ss rømme??


I går spiste jeg til frokost omelett av 2 egg og med litt skinke og ost på. Brukte rapsolje når jeg stekte. Til lunsj varmet jeg opp et kyllinglår.
Til middag spiste jeg en hjemmelaget karbonadekake med litt salat til. Til kvelds et kyllinglår. Spiste også en halv avocado med litt reker til mellomåltid. Masse masse vann.
Altså¨mye mere kjøtt enn jeg normalt spiser. Av annet rent fett klarer jeg ikke få i meg og da tenker jeg på smør, innta ren olje og fløte.

Mitt vanlige kosthold før må være at jeg ofte spiste et til to stk rugbrød pr dag og endel frukt og mere grønnt. Inntok svært sjeldent sukker og mat med hvetemel i. Altså sunn mat som normalt burde få¨kiloene unna. Tror jeg har spist for lite pr dag gjennom mange år ser jeg nå og at jeg derfor fort legger på meg når det skjer noe utenom eller spiser noe annet som de flest andre tåler. Frustrerende.
Jeg er insulinresistent og må derfor passe på.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no