Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Generell Eurodiett-tråd!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-09-08, 22:51   #1
skatcat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 21
skatcat er på en erverdig vei

Generell Eurodiett-tråd!

Hei alle Eurodiettere!!!

Hvor er alle sammen??

Syns her er så stilt her inne!!

Er det ingen som har noen spennende oppdateringer, uansett hvilken fase vi er i??
Kanskje vi kunne hatt en fast veie-dag for oss som går på Eurodiet??

Selv synes jeg dette er en flott måte å gå ned MYE i vekt, jeg begynte 1.juli, og har gått ned 13 kg på 8 uker Begynner å kjenne det på buksene nå, og de som kjenner meg godt kommer med kommentarer, gøy!!

Neste gang jeg skal til lege har jeg time kl 17, noen som kan fortelle meg om blodprøvene må bli tatt fastende hver gang?? Det går da ikke an å faste til klokka 17??

Håper flere kommer med oppdateringer snart!!

Skatcat

__________________


skatcat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 09:36   #2
sjokoladejenten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 26
sjokoladejenten er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett tråd!!

Hei ;-)
Jeg begynner i morgen i fase 1 .
Går du også i fase 1 ?
Felles veiedag hadde vært supert !!!
Har du noen spesiell dag nå ?
Jeg har virkelig lyst til å komme igang nå og kvitte meg med det overflødige fettet jeg har klart å spise på meg . Målet mitt er å gå ned ca 15 - 20 kg .
Håper at du og andre vil være mine slankevenner , og at vi sammen kan hjelpe hverandre mot våre mål ;-)
Sjokoladejenten

sjokoladejenten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 11:48   #3
Zenia
Juniormedlem
 
Zenia sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 43
Innlegg: 42
Zenia har en fantastisk aura rundt segZenia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Generell Eurodiett tråd!

Hei! Jeg bestilte første runde i dag ... Så det kommer kaaanskje før helgen? Spennende! Har gått ned 20 kg med maten fra spisdegslank før, men uten oppfølging gikk jo det skikkelig bra. Planen er ned 20 kg, jeg vil være like fin som jeg var (en kort stund ...)!
Jeg skal være på fase 1 i 30 dager, så fase 2 i 60 dager. Vet ikke helt hvor mye jeg gleder meg til posemat hver dag, men er resultatet verdt det så er jeg helt med!

Skatcat: Gratulerer med flott nedgang!! Jeg vil ogsååå
Sjokoladejenten: Hvordan går det med første dagen?

Jeg er med dere jeg! Litt usikker på om jeg vil veie meg hver uke, må tenke litt på den ... Er så demotiverende om det ikke skjer noenting. Jeg får se. Si ifra når dere har bestemt en dag?

Tina

__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Det handler bare om å ta de riktige valgene
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forvirret Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 14:37   #4
skatcat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 21
skatcat er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett tråd!

Hei!!

Første uken på Eurodiet gikk jeg ned 4 kg, holdt på å besvime av glede da jeg gikk på vekten. Jeg begynte på ED på en tirsdag, derfor har jeg hatt fast veiedag på tirsdager, men jeg har en tendens til å trakke på vekten både titt og ofte... Så for meg er det ikke så viiktig hvilken dag det er!!

Et lite tips angående maten: Dropp vannet i de puddingene, (vanilje og sjokolade) bruk kun 2dl melk, da blir de litt mer smakfulle!
Omeletten er god med en salat ved siden av, jeg har endatil lurt meg til å strø litt feta-ost på for å få litt mer smak

Pass på å drikke MYE vann!! Da går alt så mye bedre!!

__________________


skatcat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:21   #5
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Generell Eurodiett tråd!

Heia
Hiver meg på med dere jeg, andre runde i gang i dag! Har tidligere gått ned 30 kg på ed, spist helt normalt i sommer, til og med en og annen muffins og gått opp sån omtrent fem kg... som er helt ok.
Nå er det sånn omtrent 10-15 kg til som skal av,, og jeg har startet direkte på fase to. Håper på utslag på sticks i morgen, og har stor tro på at dette skal gå bra igjen.
Er jo liksom bare å komme i gang som er krøkkete!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 23:17   #6
ijad
Juniormedlem
 
ijad sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 27
ijad er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett tråd!

Hei.
Hiver meg på denne tråden jeg også. Har vært til ED legen og fikk klar signal på å begynne på ED i dag Skal bestille produktene i morgen. Er skikkelig motivert for dette nå og skal ned 15-20 kg.

__________________


ijad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach + trening Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 10:19   #7
sjokoladejenten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 26
sjokoladejenten er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett tråd!

Første dag er nå unnagjort . Følte at det gikk greit i går . Magen føles faktisk ikke fult så stor og oppblåst ut lenger ;-) Dette skal gå bra , ihvertfall nå som vi er flere som kan oppmuntre hverandre !! Håper at dere alle får en fin dag ;-)
klem fra sjokoladejenten
( Tickeren min stemmer forresten ikke . Er det noen som vet hvordan den fjernes ?)

sjokoladejenten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 11:34   #8
Zenia
Juniormedlem
 
Zenia sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 43
Innlegg: 42
Zenia har en fantastisk aura rundt segZenia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Generell Eurodiett tråd!

Sitat:

Tickeren min stemmer forresten ikke . Er det noen som vet hvordan den fjernes ?)

Du må gå inn på kontrollpanel og "endre signatur", der er det bare å slette den.

Jeg tror ED-start blir på mandag for meg, tror kanskje jeg får produktene i morgen eller lørdag, og skal på fest i morgen (en siste på lenge!!) og jobbe hele helgen, så det passer absolutt best. Gleder meg!

Lykke til til alle sammen!

__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Det handler bare om å ta de riktige valgene
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forvirret Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 21:54   #9
Tomine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 35
Tomine er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett tråd!

Jeg startet med ED idag - og det har gått over all forventning egentlig. Ingen problemer på jobb selv om jeg hadde det kjempetravelt og er forkjøla i tillegg.
Men, jeg forberedte meg i forkant med å "spise meg ned" ifht karbohydrater- og jeg tror nok det også har vært lurt.

ED produktene er ikke akkurat gourmet, men helt ok (- jeg trodde det skulle smake py). Så jeg er egentlig ganske så oppmuntra! Det er bare å vente på ketosen mao.

Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 09:17   #10
sjokoholic
Juniormedlem
 
sjokoholic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Vestby
Alder: 52
Innlegg: 21
sjokoholic er på en erverdig vei
Smile

Sv: Generell Eurodiett tråd!

Startet i forrige uke med ED fase 1 og har gått ned 5 kg på en uke - det er jo helt fantastisk selv om det er mye igjen. Bra forum, men jeg er ikke så flink i dette enda, hvordan får dere lagret weight-loss tickeren? Prøvde å kopiere inn filkode i signaturen men det gikk ikke, noen som kan gi meg tips???

sjokoholic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 17:09   #11
sjokoholic
Juniormedlem
 
sjokoholic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Vestby
Alder: 52
Innlegg: 21
sjokoholic er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett tråd!

Ja, da klarte jeg å legge inn tickeren selv, jippii...

__________________


sjokoholic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 17:13   #12
Zenia
Juniormedlem
 
Zenia sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 43
Innlegg: 42
Zenia har en fantastisk aura rundt segZenia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Generell Eurodiett tråd!

Sånn, da er alle produktene til de tre første ukene (sånn ca.) i hus! Gleder meg! Starter på mandag. Mulig jeg veier meg sånn litt på egenhånd hver mandag da, bare for å se om det skjer noe ...



Sitat:

Startet i forrige uke med ED fase 1 og har gått ned 5 kg på en uke

Kjempebra!!!

__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Det handler bare om å ta de riktige valgene
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forvirret Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 20:03   #13
sjokoholic
Juniormedlem
 
sjokoholic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Vestby
Alder: 52
Innlegg: 21
sjokoholic er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Generell Eurodiett tråd!

Er ut i uke 2 nå og det går ganske greit, men savner veldig pepsi max og ordentlig middag. Men det hjelper litt å steke grønnsaker med litt olje, hvitløk og chili så får man liksom litt mer følelsen av middag.

Trodde ikke jeg var så kresen, men produktene er ikke det beste jeg har smakt. De 3 første dagene var grusomme, hodepine, kvalm og svimmel - kansje abstinenser etter sukker og pepsi max tenker jeg..... Men nå går alt bedre, men jeg håper jeg slutter å tenke så ofte på mat ihvertfall. Lykke til og hold ut selv om de første dagene blir ille, men det er jo ikke sikkert det blir det for deg da.

__________________


sjokoholic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 20:36   #14
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Generell Eurodiett tråd!

Opprinnelig lagt inn av sjokoholic, her.

Er ut i uke 2 nå og det går ganske greit, men savner veldig pepsi max og ordentlig middag. Men det hjelper litt å steke grønnsaker med litt olje, hvitløk og chili så får man liksom litt mer følelsen av middag.

Trodde ikke jeg var så kresen, men produktene er ikke det beste jeg har smakt. De 3 første dagene var grusomme, hodepine, kvalm og svimmel - kansje abstinenser etter sukker og pepsi max tenker jeg..... Men nå går alt bedre, men jeg håper jeg slutter å tenke så ofte på mat ihvertfall. Lykke til og hold ut selv om de første dagene blir ille, men det er jo ikke sikkert det blir det for deg da.

Har du kutta pepsimax? Jeg lever på colalight jeg... og har ikke merket at det er noe problem...
Ellers er jeg igang jeg og, klarte å oppnå ketose uten å smake på et eneste eurodiettprodukt, og er enig, de smaker stort sett ille! men idag har jeg putta inn en kakao og en brownie jeg hadde i fryseren fra før sommeren! Ser i lageret i skapet at det er overvekt av brownies, forsåvidt greit nok det. Steiker dem som pannekake jeg, raskt og greit!

god fredag til alle!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 21:39   #15
sjokoholic
Juniormedlem
 
sjokoholic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Vestby
Alder: 52
Innlegg: 21
sjokoholic er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Fikk streng beskjed av legen å kutte pepsi max . Han mente at kunstig søtningsstoff hindrer vektnedgang og at man til og med kan legge på seg av feks. pepsi max. Så jeg drikker bare vann, vann og atter vann...og litt grønn te, men det smaker ikke noe særlig uten søtningsstoff. Og 5 kg første uka er jo bra nedgang, så jeg holder vel ut litt til, men jeg er klar over at vekttapet blir mindre fremover, men håper på 10 kg de første 4 ukene.

__________________


sjokoholic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 22:54   #16
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Klart det er bra med vann... men jeg har drukket colalight og te og kaffe med sukketter og allikevel gått ned et kg i uka, så jeg gir nok ikke opp colalight...
men folk er forskjellige

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 11:10   #17
Tomine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 35
Tomine er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

I eurodietbrosjyrene som jeg fikk av legen min står det at en kan drikke brus/saft uten sukker i begrensede mengder. Og ellers gørnnte/urtete, kaffe, helst koffeinfri, vann med/uten kullsyre.
Så jeg drikker ca max 0,5 l ( som ikke er helt begrenset) pepsi max om dagen men god samvittighet.
Er begynt på dag 3 idag - det er greit nok. Jeg har ikke vært plaget med hodepine eller svimmelhet, men jeg spiste forholdsvis mye lavkarbokost i 2 uker mens jeg ventet på svar om jeg fikk begynne med ED.

Til frokost idag hadde jeg spinat/brokkolisuppe - den ble bla med litt ekstra brokkoli i - og så krydret jeg den med hot curry krydder og losalt. Da smakte det faktisk ganske bra. Ellers har jeg funnet ut brokkoli er godt å dyppe i dressingforslaget på ED fase 1 brosjyren. Så om jeg "tynner ut" den med endel vann kan jeg bruke den både til en salat men også til rå grønnsaker når jeg kjenner jeg trenger mer å spise.

Hvordan går det med dere andre EDere ?

Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 11:29   #18
skatcat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 21
skatcat er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Hei!!

Så gøy at det ble aktivitet her inne igjen!!

Jeg var hos min ED lege i forgårs, jeg må si det går veldig bra!!
Jeg har slitt med høyt blodtrykk i ett år nå, og vært medisinert for det, nå har jeg gradvis fått trappet ned medisinen, så nå går jeg på 1/4 av opprinnelig dose!! Jeg er kjempehappy for det!!

Jeg skal fortsette på fase 2 i fem uker til, deretter snakket legen om å ta en pause??? Hun mente det var ikke bra å gå for fort ned, og at jeg burde vise at jeg klarte å stabilisere vekten med vanlig mat. Pausen kunne vare kanskje en mnd for deretter å gå tilbake til Fase 1.
Nå er det vel ingen her inne som skal ned så mange kilo som meg, men det hadde vært interressant å høre om her var noen med erfaring på området??

Ang. Pepsi Max så prøvde jeg å slutte med det... men verdens værste hodepine fikk meg til å gå vekk fra den planen, men jeg har trappet KRAFTIG ned!! Nå drikker jeg et glass om kvelden, jeg merker at viss jeg drikker Pepsi Max tidlig på dagen så får jeg søtsug utover dagen.

Ha en fin helg alle sammen!!

__________________


skatcat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 12:12   #19
Tomine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 35
Tomine er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av skatcat, her.

Hei!!

Så gøy at det ble aktivitet her inne igjen!!

Jeg var hos min ED lege i forgårs, jeg må si det går veldig bra!!
Jeg har slitt med høyt blodtrykk i ett år nå, og vært medisinert for det, nå har jeg gradvis fått trappet ned medisinen, så nå går jeg på 1/4 av opprinnelig dose!! Jeg er kjempehappy for det!!

Jeg skal fortsette på fase 2 i fem uker til, deretter snakket legen om å ta en pause??? Hun mente det var ikke bra å gå for fort ned, og at jeg burde vise at jeg klarte å stabilisere vekten med vanlig mat. Pausen kunne vare kanskje en mnd for deretter å gå tilbake til Fase 1.
Nå er det vel ingen her inne som skal ned så mange kilo som meg, men det hadde vært interressant å høre om her var noen med erfaring på området??

Ang. Pepsi Max så prøvde jeg å slutte med det... men verdens værste hodepine fikk meg til å gå vekk fra den planen, men jeg har trappet KRAFTIG ned!! Nå drikker jeg et glass om kvelden, jeg merker at viss jeg drikker Pepsi Max tidlig på dagen så får jeg søtsug utover dagen.

Ha en fin helg alle sammen!!

Jeg skal ned 26,5 kg...synes det er nok å ta tak i - men ser at det er de som har der tøffere enn meg der...

Jeg stusser fælt over at legen vil ha deg på vanlig mat - så på fase 1 igjen ?
Nå vet jeg jo ikke hva som er årsaken til dine vektproblemer, men om du plages med insulinresistens er ikke "vanlig"mat ( som brød, brunost,poteter osv) noe å satse på. Dessuten er jo hele ED noe som hjelper til sunn, og (forhåpentligvis) varig kostomlegging. Leste forresten en artikkel i Mat og helse hvor det var referert til en person som hadde gått ned 90 kg på 90 dager !!!! Da kan en snakke om å gå fort ned i vekt.....!

God helg til deg også

Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 13:42   #20
sjokoholic
Juniormedlem
 
sjokoholic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Vestby
Alder: 52
Innlegg: 21
sjokoholic er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Kan fortelle at hvis du slutter med pepsi max og får KRAFTIG hodepine så gir det seg etter 3-4 dager - det er bare å lide seg gjennom det.

I dag fikk jeg ny varelevering, blir jo gal av bare supper og omletter. Jeg har i dag fått brownies, sjokoladekjeks og soyanøtter - gleder meg til å kose meg litt. Har også lest at mange spiser pannekakene, hvis de er gode så bør jeg kanskje bestille litt av dem også.

Den største utfordringer blir om et par uker, skal på 5 dagers tur til Praha og ser at det kan bli problemer med maten. Det blir vel produkter jeg kan ha med i veska, men på kvelden når vi skal spise på restaurant blir det værre. Vet ikke om det ødelegger mye hvis jeg spiser et par kjøttmåltider m/grønnsaker og holder meg unna poteter og lignende.

__________________


sjokoholic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 13:51   #21
sjokoholic
Juniormedlem
 
sjokoholic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Vestby
Alder: 52
Innlegg: 21
sjokoholic er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av skatcat, her.

Hei!!

Jeg skal fortsette på fase 2 i fem uker til, deretter snakket legen om å ta en pause??? Hun mente det var ikke bra å gå for fort ned, og at jeg burde vise at jeg klarte å stabilisere vekten med vanlig mat. Pausen kunne vare kanskje en mnd for deretter å gå tilbake til Fase 1.
Nå er det vel ingen her inne som skal ned så mange kilo som meg, men det hadde vært interressant å høre om her var noen med erfaring på området??

Jeg skal ned ytterligere 27 kg og er enda bare i 2. uke i fase 1. Men min lege sa også at jeg skulle tilbake til fase 1 etter fase 2. Dette for å få fortgang i vektnedgangen igjen. Men jeg har som sagt ikke kommet så langt enda så vi får se

__________________


sjokoholic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 13:03   #22
Zenia
Juniormedlem
 
Zenia sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 43
Innlegg: 42
Zenia har en fantastisk aura rundt segZenia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Da er jeg på min fjerde ED-dag. Synes maten er god (foreløpig, kommer antakelig til å bli drittlei), men finner det litt vanskelig å variere med andre grønnsaker enn blomkål, løk, brokkoli, squash og champignon. Nå har jeg kjøpt hodekål, så får jeg se om jeg finner en måte å bruke det på. Forslag til andre gode grønnsaker og bruksområder, noen?

Jeg snikveide meg på tirsdag (ikke mandag, for skeia maks ut på søndag ... ), og i dag, og jaggu har jeg ikke gått ned 1,8 kg allerede! På to dager! (og 2,1 i forhold til Tanitavekten på legesenteret!) Vekta sier tilogmed at jeg har gått OPP 0,2 kg vann Merkelige saker. Men klager ikke altså. Min offisielle veiedag blir da torsdager. Jeg ville egentlig ikke veie meg så ofte men klarer jo ikke å la det være ... skal jo ikke veie meg hos ED-folket før 2. oktober, så lenge klarer jeg ikke å vente! Dessuten er det jo den første tiden det skjer mest, og det er gøy å følge med på!

Så startvekt (i dag) er 99,9 kg.
Tosifra! Allerede litt ned, veldig fornøyd med det. Skal ned til 82 kg sånn alt i alt, men tror jeg skal ha 90 som første delmål. Da vet jeg at det er noen av buksene mine som passer igjen

Hvordan går det med dere andre? Er jo litt stille her (skal ikke si noe jeg altså ... )

__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Det handler bare om å ta de riktige valgene
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forvirret Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 21:14   #23
skatcat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 21
skatcat er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Forslag til andre gode grønnsaker og bruksområder, noen?


Jeg bruker å kjøpe de pakkene med trippel salat, da har jeg forskjellige salat-blad, hakker opp sukker-erter, tomat og agurk, og for å få en liten spiss på det hele så drysser jeg litt marinert feta-ost over Dette syns jeg er veldig godt ilag med omeletten!
Ellers så tusler og går vekten sakte men sikkert nedover, ca en kilo i uken
Trener dere mye?
Jeg har en veldig fysisk jobb, så det blir ikke så mye trening på meg, jeg er redd for å overbelaste kroppen når jeg er så tung, så jeg vil vente noen kilo til.

__________________


skatcat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 21:00   #24
Tomine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 35
Tomine er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av Zenia, her.

Da er jeg på min fjerde ED-dag. Synes maten er god (foreløpig, kommer antakelig til å bli drittlei), men finner det litt vanskelig å variere med andre grønnsaker enn blomkål, løk, brokkoli, squash og champignon. Nå har jeg kjøpt hodekål, så får jeg se om jeg finner en måte å bruke det på. Forslag til andre gode grønnsaker og bruksområder, noen?

Jeg snikveide meg på tirsdag (ikke mandag, for skeia maks ut på søndag ... ), og i dag, og jaggu har jeg ikke gått ned 1,8 kg allerede! På to dager! (og 2,1 i forhold til Tanitavekten på legesenteret!) Vekta sier tilogmed at jeg har gått OPP 0,2 kg vann Merkelige saker. Men klager ikke altså. Min offisielle veiedag blir da torsdager. Jeg ville egentlig ikke veie meg så ofte men klarer jo ikke å la det være ... skal jo ikke veie meg hos ED-folket før 2. oktober, så lenge klarer jeg ikke å vente! Dessuten er det jo den første tiden det skjer mest, og det er gøy å følge med på!

Så startvekt (i dag) er 99,9 kg.
Tosifra! Allerede litt ned, veldig fornøyd med det. Skal ned til 82 kg sånn alt i alt, men tror jeg skal ha 90 som første delmål. Da vet jeg at det er noen av buksene mine som passer igjen

Hvordan går det med dere andre? Er jo litt stille her (skal ikke si noe jeg altså ... )

Hei hei ! Jeg er på..dag 8 med ED og har det superfint faktisk ! Ikke er jeg trøtt eller slapp eller sulten, og klærne blir løsere og løsere. Jeg veide meg etter 4 dager og hadde da gått ned 3 kg - hvor mye mer det er nå vet jeg ikke - men klærne er løsere

Så, grønnsaker. Jeg har følgende varianter som jeg liker godt.
*squash
*aubergin
*hvitløk
*brokkoli
*grønn paprika
* ca 50 g rød paprika
*sjampinjonger
- ev også portobellosopp eller annen sopp du liker

Jeg hakker opp alt i passe biter, slenger de i en teflongryte og tar litt salt over. lar det stå på middelsvarme til det er vamt og mørt. Når det er nesten ferdig har jeg oppi litt pepper. Andre ganger har jeg i litt koriander og spisskummen, samt salt og pepper.

Jeg varierer med å bytte ut aubergin med asparges (fersk), eller bruker kinakål istedet ( den er fin å varme også). Noen ganger har jeg i littegrann purre også.

Bruker også grovhakka grønn paprika i supper. Karri er også veldig godt i suppene synes jeg. Ellers så tar jeg en tomat eller to med slat og pepper på- veldig godt det også
Det er ikke så veldig avansert, men det smaker bra synes jeg. Med litt av dressingen som står i eurodiet blekka over smaker det faktisk helt supert.

Hodekål kan du lage en ok salat på, finhakk den , ha i litt agurk, litt tomat, litt rød paprika og prøv den sennepsdressingen. Tror jeg skal funke bra. Du kan også lage en kålgryte ? Du kan f.eks se i en indisk kokebok og grønnsaksrettene der- det bruker å smake masse og godt.

Håper det var til hjelp og lykke til videre !

Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 21:58   #25
ijad
Juniormedlem
 
ijad sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 27
ijad er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Tusen takk for fine tips Tomine 3 kg på fire dager er jo kjempe motiverende! Håper det går den veien for meg også. Har smakt kyllingsuppen i dag og syns ikke den var så ekkel. Hadde oppi masse blomkål og brokkoli + krydder.

__________________


ijad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som spiser generell lavkarbomat mariusmor Spørsmål og svar 7 31-07-08 10:03
Ketolyse vs. generell lavkarbo Sense Ketolysekuren 2 14-07-08 18:43
Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo nattinatt Ketolysekuren 16 30-04-08 00:30
HJELP! Sp.mål ang generell lavkarbo lily Lavkarbo generelt 8 06-04-08 19:29
Bøker om generell ernæring.. Fjonken Bøker om ernæring og helse 2 12-04-06 11:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no