Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Generell Eurodiett-tråd!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-08, 20:39   #51
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av Tomine, her.

Nå har jeg vært vel 3 uker på ED, og dette er virkelig flotte saker !!!
Jeg har gått ned ca 7 kg, og har det bedre enn på lang lang tid !
Huden er mye finere, har masser av energi , trenger mindre søvn, ingen blodsukkersvingninger.
Og maten er faktisk bra den også

GRatulerer! Kjempeflott! Du er flin

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 08:07   #52
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

da er jeg igang igjen.. etter lenger tids opphold.. håper mange er aktive på forumet, lettere å hlde motivasjonen da

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 20:02   #53
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

da har dag 1gått kjempe fint... så gjelder d bare å holde seg unna kaffe automaten på jobb i morgen... og ikke stjele ungene sin middag... så burde dette gå bra! håper jeg kommer raskt inn i ketose

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 22:05   #54
Thereseh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 12
Thereseh er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Hei alle sammen.
Jeg er helt ny her på forumet... Har hatt min første dag med ed.... den har gått sånn passe bra. Spiste cerealen med sjokolade til frokost, den smakte greit... grønnsakssuppe til lunsj, og den var ikke særlig god. Noe forslag til krydder som er godt oppi?? spiste paela til middag, og den smakte greit med salat ved siden av. Når jeg holdt meg for nesen og ikke luktet den, så var den bedre så hadde jeg en sjokobar til kvelds, den var helt konge.... men jeg tenker på mat hele tiden, og sitter konstant å tenker på hva jeg skal spise når jeg er ferdig.... gir dette seg???? og sult følelsen, forsvinner den snart??? noen tips om hva annet som er godt??? har bestilt litt av alt på listen..... hva gjør dere når dere spiser desserter osv, tar dere den i tillegg til annen mat eller som et eget måltid??? Har dere noe fast veiedag her inne???
Håper det ikke var for mye spm
Therese

Thereseh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 19:10   #55
Tomine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 35
Tomine er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

GRatulerer! Kjempeflott! Du er flin

Takk for det indi! Hvordan går det med deg ??

Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 19:13   #56
Tomine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 35
Tomine er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av Thereseh, her.

Hei alle sammen.
Jeg er helt ny her på forumet... Har hatt min første dag med ed.... den har gått sånn passe bra. Spiste cerealen med sjokolade til frokost, den smakte greit... grønnsakssuppe til lunsj, og den var ikke særlig god. Noe forslag til krydder som er godt oppi?? spiste paela til middag, og den smakte greit med salat ved siden av. Når jeg holdt meg for nesen og ikke luktet den, så var den bedre så hadde jeg en sjokobar til kvelds, den var helt konge.... men jeg tenker på mat hele tiden, og sitter konstant å tenker på hva jeg skal spise når jeg er ferdig.... gir dette seg???? og sult følelsen, forsvinner den snart??? noen tips om hva annet som er godt??? har bestilt litt av alt på listen..... hva gjør dere når dere spiser desserter osv, tar dere den i tillegg til annen mat eller som et eget måltid??? Har dere noe fast veiedag her inne???
Håper det ikke var for mye spm
Therese

Sultfølelsen forsvinner- og spis godt med lovlige grønnsaker når du er sulten Etterhvert vil du merke at du ikke er sulten, men "tom" i magen.
Krydder ---kjøp fersk timian eller basilikum eller rosmarin f.eks. Dessuten kan litt karri fungere bra - spes i grønnsakssuppa synes jeg.
Jeg spiser desserter som eget måltid - legger det ofte til kvelden.

Lykke til

Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 21:25   #57
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av Tomine, her.

Takk for det indi! Hvordan går det med deg ??

Bra med meg vel Akkurat startet ny runde, og nå skal det gå å få vekk resten... eller sånn omtrent jaffal! Men det har vært utrolig deilig med lang sommer og ikke en eneste tanke ofret på mat!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 00:08   #58
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Da er jeg halvveis i fase 1...

Går stort sett greit, men sliter litt med noe av maten... Har hatt problemer med å få de krem-dessertene ordentlig til - de smaker bare pulver uansett.. Noen som har tips til hvordan jeg kan få de til å smake bedre? Tenkte på å evt. fryse de ned, og ha som is, men de smaker vel likt for det... :s
Ellers er jeg allerede lei suppe og omelett - er ikke akkurat veldig glad i noen av delene i utgangspunktet, så......

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 08:43   #59
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av kikja, her.

Da er jeg halvveis i fase 1...

Går stort sett greit, men sliter litt med noe av maten... Har hatt problemer med å få de krem-dessertene ordentlig til - de smaker bare pulver uansett.. Noen som har tips til hvordan jeg kan få de til å smake bedre? Tenkte på å evt. fryse de ned, og ha som is, men de smaker vel likt for det... :s
Ellers er jeg allerede lei suppe og omelett - er ikke akkurat veldig glad i noen av delene i utgangspunktet, så......

Halvveis er bra! jeg har gitt opp dessertene for lenge siden... sliter litt med å finne paella-alternativer, kryddersmør, cremefraiche eller tzatziki går det i foreløpig. Egentlig luker de mer ille enn de smaker!
Men ok, min første uke gjennomført, 2,7 ned på ei uke, nesten litt vel mye, men skal ikke klage. Jukser litt, spiser pesto og litt ost, men ellers snill pike!
God tirsdag til alle

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 14:33   #60
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Weee - vekta sa -4,4 kg på første uka!!
Da er det bare ut denne uka, og neste mandag igjen før jeg skal over i fase 2...

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 22:57   #61
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Hvor lenge er det vanlig at fase 3 og 4 varer egentlig?
Har fase 1 i 14 dager, og fase 2 i 30 dager...

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 17:17   #62
Tomine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 35
Tomine er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Så er fase 1 øyeblikkelig over, og jeg har gått ned 9 kg
Forventer ikke at det skal fortsette i dette tempoet, men veiinga idag var veldig motiverende videre

Og så har jeg funnet ut følgende på omeletten:
La den stå i min. 10-15 min før du steker den. Blir mye "seigere" konstistens og mer eggeaktig når den er ferdigstekt.

Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 17:19   #63
Tomine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 35
Tomine er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av kikja, her.

Hvor lenge er det vanlig at fase 3 og 4 varer egentlig?
Har fase 1 i 14 dager, og fase 2 i 30 dager...

Tilpasses individuellt.
Jeg har fase 1 i 30 dager, fase to i ca 60 dager eller noe deromkring
Fase 3 skal vel vare en god og lang stund den også.
På fase 4 er du" i balanse" - og skal spise slik for å holde vekta og helsa

Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 20:30   #64
Thereseh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 12
Thereseh er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

noen som vet hvor jeg får tak i sånne ketose stix???? vil se om jeg er i ketose Regner egentlig med det, da jeg har holdt på i 6 dager med fase 1 nå....

__________________


Gleder meg virkelig
Thereseh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 20:49   #65
ijad
Juniormedlem
 
ijad sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 27
ijad er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av Thereseh, her.

noen som vet hvor jeg får tak i sånne ketose stix???? vil se om jeg er i ketose Regner egentlig med det, da jeg har holdt på i 6 dager med fase 1 nå....

De får du kjøpt på apoteket. Tror jeg betalte rundt seksti kr for en pakke på 100 stk.

__________________


ijad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach + trening Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 21:43   #66
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Spørsmål om sjokoladekjeksene;
Er de å regne som et måltid, eller som ekstra snacks? Hvor mange kan man spise hvor ofte? Har bestilt de nå, så fikk de i går... Ser gode ut, så gleder meg til å smake

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 14:22   #67
Tomine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 35
Tomine er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av kikja, her.

Spørsmål om sjokoladekjeksene;
Er de å regne som et måltid, eller som ekstra snacks? Hvor mange kan man spise hvor ofte? Har bestilt de nå, så fikk de i går... Ser gode ut, så gleder meg til å smake

Jeg regner en pakke a 6 kjeks som et eget måltid.

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpNnQvQ/]

[/url]
Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 14:39   #68
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Okaj, takk for svar

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 21:55   #69
nelly79
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 55
nelly79 er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Nå er jeg igang også, sambo var og hentet pakken med produkter på postkontoret for meg nå i kveld så i morgen tidlig starter jeg, gru - gleder meg, skal bli godt å komme i gang, men har hørt så mye negativt om produktene, jaja får nesten bare prøve meg fram og krydre litt ekstra... Skal ned 40 - 50 kg, så det er nok å ta av

Hvordan går det med dere andre=?

nelly79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 23:12   #70
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Joda, tusler og går
Har slitt med mellomblødninger for første gang på 5 år, og hadde de i 12 dager, så regner med vekta har blitt påvirka av det - men bortsett fra det hadde jeg gått ned totalt 6,9 kg når jeg gikk på vekta tirsdag morgen...
Nå venter jeg ordinær mens i løpet av helga, så regner med at det også vil påvirke vekta, men det får vi bare ta som det kommer

Noe av maten gikk jeg veldig fort lei, mens andre ting går veldig greit... Har også funnet meg noen triks etterhvert, så det går da bra Jeg har jo vært i fase 2 i halvannen uke nå, så jeg har jo lov å spise ett vanlig måltid om dagen nå - kan TRO det var godt første dagen! Nå varierer jeg litt på om jeg tar det måltidet til lunsj eller middag, må prøve å variere litt på hva jeg spiser, ellers blir jeg jo lei alt :s I dag har jeg f.eks. vært på Egon og spist kyllingsalat Den var meget god - MEN det var mais i den... Sto ingenting i menyen om at det var det, men... Prøvde å unngå å spise de, da..

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 22:30   #71
Thereseh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 12
Thereseh er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av kikja, her.

Joda, tusler og går
Har slitt med mellomblødninger for første gang på 5 år, og hadde de i 12 dager, så regner med vekta har blitt påvirka av det - men bortsett fra det hadde jeg gått ned totalt 6,9 kg når jeg gikk på vekta tirsdag morgen...
Nå venter jeg ordinær mens i løpet av helga, så regner med at det også vil påvirke vekta, men det får vi bare ta som det kommer

Noe av maten gikk jeg veldig fort lei, mens andre ting går veldig greit... Har også funnet meg noen triks etterhvert, så det går da bra Jeg har jo vært i fase 2 i halvannen uke nå, så jeg har jo lov å spise ett vanlig måltid om dagen nå - kan TRO det var godt første dagen! Nå varierer jeg litt på om jeg tar det måltidet til lunsj eller middag, må prøve å variere litt på hva jeg spiser, ellers blir jeg jo lei alt :s I dag har jeg f.eks. vært på Egon og spist kyllingsalat Den var meget god - MEN det var mais i den... Sto ingenting i menyen om at det var det, men... Prøvde å unngå å spise de, da..

Hei Kikja...
Ser du også har fått mellomblødninger.... Jeg fikk en kjempeblødning ca 2 uker inn i dietten, og det var helt utenom mensen.... Skjønte ingenting, men hvis det er andre som også sliter med den, så er det jo litt beroligende.... Har prøvd pastaen nå også, jeg fant ikke ut hvilken fase den tilhørte, så jeg tok meg et måltid med den.... hadde den i en salat, men synest den var litt tørr da.... Skal prøve å lage en slags tomatsaus med champignon og grønnsaker neste gang.... håper den blir bedre da.... Skal på vekten imorgen etter 3 uker i fase 1, så nå er jeg spent.... både gruer meg og gleder meg til å se resultater.... har blitt en del skuffet før, men håper det går like bra som de andre ukene på dietten....

__________________


Gleder meg virkelig
Thereseh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 13:45   #72
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Thereseh; Det går sikkert helt fint Hvor lenge skal du være i hver fase? Jeg skal være 4 uker i fase 2, så er snart halvveis i den nå Jukseveide meg i går, for da hadde blødningene gitt seg - og forventa å få vanlig mens i dag - så tenkte jeg skulle benytte sjansen, og da hadde jeg gått ned 1,2 siden tirsdag, så er på -8,1 siden jeg startet for snart 4 uker siden

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 21:55   #73
Thereseh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 12
Thereseh er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Kikja: Veide meg idag.... minus 1 kg til.... Nå er det totalt 5,5 kg på 3 uker.... Er kjempefornøyd jeg. Har ikke vært på dette tallet siden 2006.... Så det er jo en seier i seg selv Gikk 3 uker på fase1 og skal gå 35 dager på fase2.... Så skal jeg til syden en uke, da blir det litt opphold.... Så regner jeg med en eller to uker på fase 1 eller 2 når jeg kommer hjem igjen.... Vet ikke ang fase 3 og 4..... Vet du hvor lenge du skal gå på fase 3 og 4??? Hvis jeg har nådd målet mitt til jul, så er jeg kjempe fornøyd Har ti kilo igjen nå..... det er jo egentlig ikke så mye... bare å holde ut.... Har du smakt kjeksene forresten??? Smakte de igår jeg.... Synest de var kanon... litt tørre, men kjempe gode på smak

__________________


Gleder meg virkelig
Thereseh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 22:09   #74
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Thereseh; Så bra Fulgte ikke med på vekta mi når jeg gikk opp jeg, så vet ikke nøyaktig hvor lenge det er siden for min del, men var hvertfall vinteren 05/06 det skjedde...
Fase 3 og 4 vet jeg ikke nei, men skal til legen igjen mandagen om en uke, og siden jeg da bare har igjen en uke i fase 2 regner jeg med jeg får vite hvertfall fase 3 da Håper å være ferdig med fase 3 til jul - den skal jo være maksimalt 60 dager, og jeg har hatt ca halvparten av maks i både fase 1 og 2... Men syns kanskje 30 dager på fase 3 høres litt lite ut.. Så får se
Har igjen en god del mer enn 10 kg jeg da... Ikke sikker på nøyaktig hvor langt ned jeg skal, men mangler fortsatt 25-30 kg tror jeg...

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 08:51   #75
nelly79
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 55
nelly79 er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Thereseh... Du må gi oss oppskrift på den tomatsausen til pastaen da... (når du får lagd den) Jeg trenger all den inspirasjonen jeg kan få

nelly79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som spiser generell lavkarbomat mariusmor Spørsmål og svar 7 31-07-08 10:03
Ketolyse vs. generell lavkarbo Sense Ketolysekuren 2 14-07-08 18:43
Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo nattinatt Ketolysekuren 16 30-04-08 00:30
HJELP! Sp.mål ang generell lavkarbo lily Lavkarbo generelt 8 06-04-08 19:29
Bøker om generell ernæring.. Fjonken Bøker om ernæring og helse 2 12-04-06 11:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no