Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Motivasjon!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-09, 20:44   #1
Sanne81
Nytt Medlem
 
Sanne81 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sandefjord
Alder: 42
Innlegg: 8
Sanne81 er på en erverdig vei

Motivasjon!

Hei på dere...
Etter og i lang tid ha "smuglest" er jeg endelig på plass jeg også.
Jeg har i litt over en mnd prøvd meg på Ketolyse kuren, men jeg sliter... For det første er jeg mokk lei egg, bacon og kylling. Som er stort sett det eneste jeg har spist siden jul. Men hoved-problemet ligger i motivasjonen... Jeg har aldri vært av typen som har brydd meg så mye om meg selv... Jeg tenker på alle andre så får vi se om det er noe til overs for emg tilslutt og det er det jo skjeldent. At jeg burde gå ned noen kg har jeg visst lenge, og mange ganger har jeg sagt at "NÅ skal det skje noe, for jeg vil være fin til...." Også kommer det store MEN`et... For det blir jo aldri slik... Jeg skal liksom altid gjøre også dette for alle andre, men mister fokus og motivasjon bare etter noen dager. Jeg skjønner at jeg må gjøre dette for min skyld og ikke for andres, MEN hvor finner jeg motivasjon for det da...? Som dere skjønner så er ikke selvtilliten helt på topp, ingen god kombinasjon...

Hva gjør dere, noen som har noen tips??

JEG VIL, JEG VIL.... OG JEG SKAL FÅ DET TIL!!
(Bare jeg finner motivasjon og egendisiplin nok...)

__________________
~Sanne~




Sanne81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 20:47   #2
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon!

Her finner du masse motivason: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22042&page=6

Lykke til

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 20:50   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon!

Først en god

Du vil få det til, fordi DU er verdt det Inni deg er det en liten "Sanne81" som vil dukke frem etterhvert
En ting kan jeg love deg,her inne er du ikke alene

Og når det gjelder maten, er det veldig lurt å variere, så du ikke blir matlei

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 08:57   #4
aldrimerjollycola
Medlem
 
aldrimerjollycola sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 170
aldrimerjollycola er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon!

tror gerd har rett i at du må prøve å variere så godt det lar seg gjøre,blir man matlei, er det vanskelig!
inne på oppskriftsforumet er det masse inspirasjon å hente! jeg har kjøpt meg bakemix og er sååå klar for pizza til lørdag!
du kan også bake lavkarbo brød, dersom du savner brød!
sjokoladekake og pannekaker også!

grunnen til dette forumet, er jo nettopp å dele erfaringer og motivere, så bruk det for det det er verdt!!
jeg har selv gått altforlenge å utsatt slankekur..la på meg masse under graviditet, og så har jeg sittet her passiv med godteposen å venta på at kg skulle forsvinne, men nå..15 mnd etter fødsel, innser jeg at jeg må gjøre noe selv!! så tror jeg det er bedre å ta nådestøtet nå, heller enn senere..
lykke til!dette kommer til å gå bra!

aldrimerjollycola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 09:24   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon!

Opprinnelig lagt inn av Sanne81, her.

mister fokus og motivasjon bare etter noen dager. Jeg skjønner at jeg må gjøre dette for min skyld og ikke for andres, MEN hvor finner jeg motivasjon for det da...?

Skriv en liste for deg selv om hvorfor DU fortjener det! Hver gang den dreier mot fokus på noen andre, legg den fra deg. "Tving" deg selv til å få lov å tenke på deg selv. Du trenger ikke mange punkter i starten, kanskje bare tre. Tenk på disse hver dag, om bare i noen sekunder mens du pusser tenna på morgenen eller noe
La det være en statisk liste hvis du oppdager at noe kanskje er enklere enn du trodde, eller du kommer på flere punkter, sett de opp, stryk det som ikke lenger passer.
Det høres banalt og klisje ut, men det fungerer
Og om du ikke tror innerst inne at du faktisk fortjener det i starten, så fortsett likevel. Underbevisstheten din oppfatte det uansett

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 12:04   #6
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Motivasjon!

ville bare sende deg en god !! dette klarer du!!

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 13:48   #7
Siv J
Nytt Medlem
 
Siv J sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Asker
Innlegg: 5
Siv J er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon!

Dette klarer vi sammen med alle gode tips og råd som vi får her inne på forumet. Jeg er nye her og leser en del om tips og råd fra de som har holdt på en stund. Fine oppskrifter her inne også. En stortil deg og .

__________________
Siv J er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 14:12   #8
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien

Sv: Motivasjon!

Du kan jo gå og kjøpe deg "drømmeplagget" du skal bruke når du har kommet ned i vekt.. Heng det på klesskapet, se på det og smil hver dag når du er litt nærmere målet..
:-P
Selv tenker jeg at dette er ikke meg.. Jeg føler meg fremmed i en så stor kropp, og mesteparten av garderoben er for liten så jeg har flere skap fulle av motivasjon

caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 14:19   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon!

Opprinnelig lagt inn av caz, her.

Du kan jo gå og kjøpe deg "drømmeplagget" du skal bruke når du har kommet ned i vekt.. Heng det på klesskapet, se på det og smil hver dag når du er litt nærmere målet..

Det hadde bare virket demotiverende for min del. Hver dag bli minnet på hva man ikke er....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 17:58   #10
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon!

Opprinnelig lagt inn av Sanne81, her.

Hei på dere...
Etter og i lang tid ha "smuglest" er jeg endelig på plass jeg også.
Jeg har i litt over en mnd prøvd meg på Ketolyse kuren, men jeg sliter... For det første er jeg mokk lei egg, bacon og kylling. Som er stort sett det eneste jeg har spist siden jul. Men hoved-problemet ligger i motivasjonen... Jeg har aldri vært av typen som har brydd meg så mye om meg selv... Jeg tenker på alle andre så får vi se om det er noe til overs for emg tilslutt og det er det jo skjeldent. At jeg burde gå ned noen kg har jeg visst lenge, og mange ganger har jeg sagt at "NÅ skal det skje noe, for jeg vil være fin til...." Også kommer det store MEN`et... For det blir jo aldri slik... Jeg skal liksom altid gjøre også dette for alle andre, men mister fokus og motivasjon bare etter noen dager. Jeg skjønner at jeg må gjøre dette for min skyld og ikke for andres, MEN hvor finner jeg motivasjon for det da...? Som dere skjønner så er ikke selvtilliten helt på topp, ingen god kombinasjon...

Hva gjør dere, noen som har noen tips??

JEG VIL, JEG VIL.... OG JEG SKAL FÅ DET TIL!!
(Bare jeg finner motivasjon og egendisiplin nok...)



Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, om å først stille opp for alle andre før en bruker tid og krefter på seg selv.
Til det vil jeg si at jeg kom til den erkjennelsen at jeg brukte det som unnskyldning. Det er mye lettere å gjøre ting for andre enn å ta tak i eget liv.
Og når det gjelder mine nærmeste må jeg vel si at det største jeg kan gi dem er en slank utgave av meg selv som skal få leve lenge, være i bedre form og trives mer med meg selv.

Jeg nådde rett og slett et bunnpunkt hvor jeg tenkte at enten spiser du deg til en tidlig død, eller så tar du tak i drømmene dine og gjør noe for å bedre livskvaliteten.

Klart jeg kan bli lei, jeg også. Har holdt på nå i 4 uker og bare tanken på egg gjør meg kvalm. Men jeg har mye bedre humør, mere energi og jeg føler stor mestringsglede hver dag! I et lite blaff kan jeg få lyst på sjokolade, men det er mye deiligere å kjenne på triumfen over å ikke gi etter for slike lyster!

Denne uken har jeg til og med gått tur før jobb!!! Jeg som hater å stå opp et minutt før jeg absolutt må.
Men jeg gjør dette for den personen som fortjener det mest, nemlig meg selv! Og for meg er det den motivasjonen jeg trenger for å klare det

Vil bare gi deg en og ønske lykke til!

Og husk; det er i motbakke det går oppover

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 18:08   #11
Madamim
Medlem
 
Madamim sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Innlegg: 124
Madamim er ny på veien

Sv: Motivasjon!

Kanskje du kan lage deg en motivasjonsbok, der du skriver komplimentene du får etterhvert? Hvor fin huden din er, hvor du stråler o.s.v Kanskje lime inn bilder også.
Men husk at du gjør det for deg selv og ikke andre, kroppen din vil takke deg Dessuten har jo du vært kjempeflink og lagt om kostholdet allerede.

Lykke til

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Motivasjon annemarta Spørsmål og svar 4 07-09-08 02:04
Motivasjon Hege_ Generell diskusjon 0 09-07-08 21:36
Motivasjon firth Trening 6 17-07-06 09:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no