Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Hei. Er det noen her som går på 50+?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-11-09, 09:42   #1
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Hei. Er det noen her som går på 50+?

I går kjøpte jeg boka Gi-null. Den var lettlest og informativ. Jeg har gått på ketolyse noen mnd nå, men jeg har ikke hatt nedgang,. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg lurer på om jeg er enormt karbosensitiv.

Jeg lurer på om jeg skal gå over til å spise etter det Skaldemann kaller 50+ i noen mnd. Ser at han nærmest garanterer vekttap dersom en spiser den dietten.

Jeg lurer, er det noen her som går på denne dietten nå? Hadde vært hyggelig å ha noen å snakke med, og dele erfaringer med.

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 08:14   #2
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Hei. Er det noen her som går på 50+?

Ingen??

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 12:07   #3
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei. Er det noen her som går på 50+?

Opprinnelig lagt inn av klompenmio, her.

Ingen??

Jeg har fulgt Skaldemanns prinsipper i 2 år nå. Matmessig følger jeg vel det som kalles 50+, men jeg har ikke forandra så veldig mye på mine gamle øl-vaner, bortsett fra å bytte til LITE-øl. Så derfor har jeg ikke gått ned så himla mye, men ned er ned...

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 12:50   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hei. Er det noen her som går på 50+?

Hvor mye skal du ned?

Jeg sto forøvrig temmelig stille de første månedene på ketogen kost. Men jeg kjente at jeg minsket i cm pga bukser som ble mindre trange

Jeg begynte å spise lavkarbo slutten av mars, la om til SKaldeman 50+ i mai og fortsatt til uti oktober og har tatt litt pause og spiser Fedonsk en liten tid. Jeg har tilsammen gått ned 17kg og er kjempefornøyd. Men enda skal jeg ned mange kilo. Det hadde ikke gjort noe med en kilo i uka, men jeg er glad jeg ikke går ned så fort, fordi det hadde gitt meg enormt stygg og hengende hud. Jeg har enda ikke noe løs hud enda, og jeg har mistet nesten 20cm rundt magen tror jeg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 14:45   #5
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei

Sv: Hei. Er det noen her som går på 50+?

Opprinnelig lagt inn av klompenmio, her.

Ingen??

Hei
Nå føler jeg meg litt dum, men må spørre. Hva er 50+

kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 14:54   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hei. Er det noen her som går på 50+?

Opprinnelig lagt inn av kiwo, her.

Hei
Nå føler jeg meg litt dum, men må spørre. Hva er 50+

Har du ikke boka GI-null? Der står det forklart.
Jeg er glad for at jeg har den boka i tillegg til Ät dig ner i vikt. Den inneholder en del oppskrifter, mye forslag og innedeling for karbogrenser for hvor mye du skal ned.
50+ tillater 12g karbo i døgnet, maks 3 pr måltid. Det er altså kjøtt, fett og noe grønn pynt

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:53   #7
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei

Sv: Hei. Er det noen her som går på 50+?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Har du ikke boka GI-null? Der står det forklart.
Jeg er glad for at jeg har den boka i tillegg til Ät dig ner i vikt. Den inneholder en del oppskrifter, mye forslag og innedeling for karbogrenser for hvor mye du skal ned.
50+ tillater 12g karbo i døgnet, maks 3 pr måltid. Det er altså kjøtt, fett og noe grønn pynt

Jeg har bare boka: spis deg ned i vekt. Men jeg ser jo ut fra det du skriver at jeg følger 50+
Satt og regnet på det litt tidligere i dag og kom vel fram til ca 12 g pr. dag. Jeg håper det vil gi en effekt snart, for jeg går ikke ned. Blir frustrert, samtidig som at jeg har tro på at det er riktig for meg. Holdt på i 5 uker og gått ned 2 kg. (gikk ned 3,8 på 3 uker og så gikk jeg opp 2 kg. uka etter, og nå er jeg landet på 2 kg.)

kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 16:04   #8
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Hei. Er det noen her som går på 50+?

"Spis deg ned i vekt" er jo ikke Skaldemann, ikke rart du blir forvirret av betegnelsen 50+..

Følger "egentlig" ketolysekuren, men i praksis, på grunn av inngrodd aversjon mot endel grønnsaker, så ligger jeg vel nærmere 50+.. Det er vel sånn at man skal ligge på maks 12 karboer, om jeg ikke husker feil (sikkert noen som kan arrestere meg på den, om det er feil, mulig det er 10?).

Går ned i vekt, ja.. Ikke så kjapt som man kan få inntrykk av er "vanlig" på 50+, men greitt nok og vel så det. 11 kilo siden 1.oktober, tror jeg.. Begynte med lavkarbo tidligere, i sommer, så vekta har gått raskere ned på nesten kun kjøtt,fisk, ost og fett.. Og det aller beste er at så mange av kiloene er "rene fettkiloer". Jobber med å få i meg mere grønt, så jeg satser på å klatre litt opp på karbene, etterhvert. Stresser ikke med det, bare, siden jeg er med på Zero Carb Challengen her inne, denne måneden.

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 17:50   #9
Øystein
Medlem
 
Øystein sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 196
Øystein er på en erverdig vei

Sv: Hei. Er det noen her som går på 50+?

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

"Spis deg ned i vekt" er jo ikke Skaldemann, ikke rart du blir forvirret av betegnelsen 50+.

Da har du nok gått glipp av noe Spis deg ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Det er vel sånn at man skal ligge på maks 12 karboer, om jeg ikke husker feil (sikkert noen som kan arrestere meg på den, om det er feil, mulig det er 10?).

På Ketolysekuren skal du ligge på ca 15 g for kvinner og 20 g for menn pr dag.

__________________

Øystein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 17:58   #10
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Hei. Er det noen her som går på 50+?


Visst at noen kom til arrestere meg om jeg sa feil Meeen, det var Skaldemann og 50+ jeg snakket om angående mengden karbohydrater, ikke ketolysekuren. "I praksis" osv..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 18:27   #11
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei

Sv: Hei. Er det noen her som går på 50+?

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

"Spis deg ned i vekt" er jo ikke Skaldemann, ikke rart du blir forvirret av betegnelsen 50+..

Følger "egentlig" ketolysekuren, men i praksis, på grunn av inngrodd aversjon mot endel grønnsaker, så ligger jeg vel nærmere 50+.. Det er vel sånn at man skal ligge på maks 12 karboer, om jeg ikke husker feil (sikkert noen som kan arrestere meg på den, om det er feil, mulig det er 10?).

Går ned i vekt, ja.. Ikke så kjapt som man kan få inntrykk av er "vanlig" på 50+, men greitt nok og vel så det. 11 kilo siden 1.oktober, tror jeg.. Begynte med lavkarbo tidligere, i sommer, så vekta har gått raskere ned på nesten kun kjøtt,fisk, ost og fett.. Og det aller beste er at så mange av kiloene er "rene fettkiloer". Jobber med å få i meg mere grønt, så jeg satser på å klatre litt opp på karbene, etterhvert. Stresser ikke med det, bare, siden jeg er med på Zero Carb Challengen her inne, denne måneden.

Jo, "Spis deg ned i vekt" er skrevet av Sten Sture Skaldeman.

kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 18:28   #12
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Hei. Er det noen her som går på 50+?

Jeg ble arrestert på den, og bøyer hodet i skam

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 21:24   #13
Øystein
Medlem
 
Øystein sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 196
Øystein er på en erverdig vei

Sv: Hei. Er det noen her som går på 50+?

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.


Visst at noen kom til arrestere meg om jeg sa feil Meeen, det var Skaldemann og 50+ jeg snakket om angående mengden karbohydrater, ikke ketolysekuren. "I praksis" osv..

okey da

__________________

Øystein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 16:56   #14
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Hei. Er det noen her som går på 50+?

Så flott at det skjedde noe her inne ;o)

Jeg har lest i boka Gi-null, og jeg skjønner ikke det forholdstallet han legger ut...Føler meg ganske dum, for han skriver jo selv "Det var vel ikke så vanskelig"-.....Vel, for meg var det det....Og kan noen forklare meg dette...

Har noe annet jeg lurer på også. Når det gjelder antall gram proteiner på kg kroppsvekt, hvordan regner dere dette? Og skal en gå ut fra kroppsvekta jeg har nå, eller hva jeg ønsker å ligge på?

Sikkert dumme spørsmål dette, men jeg må bar spørre sånn at jeg vet at jeg gjør ting riktig...

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 17:17   #15
Øystein
Medlem
 
Øystein sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 196
Øystein er på en erverdig vei

Sv: Hei. Er det noen her som går på 50+?

Skaldemans forholdstall er forholdet mellom fett og summen av proteiner og karbohydrater.

F.eks: En vare har næringsinnhold pr 100g: 25g fett, 20g protein, 5g karbohydrat. Da blir utregningen: 25/(20+5)=1

__________________

Øystein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 13:16   #16
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei. Er det noen her som går på 50+?

Opprinnelig lagt inn av klompenmio, her.

Har noe annet jeg lurer på også. Når det gjelder antall gram proteiner på kg kroppsvekt, hvordan regner dere dette? Og skal en gå ut fra kroppsvekta jeg har nå, eller hva jeg ønsker å ligge på?

Kan ikke huske å ha lest noe sted at Skaldemann nevner noe om akkurat det. Men hvis du får i deg riktig forhold mellom karbo/prot./fett f.eks 5-20-75 og spiser deg passe mett som han sier, er det vanskelig å få i seg alt for mye protein. Det begrenser seg selv.
Jeg mener å huske at OE (Optimal Ernæring) opererer med 1g protein pr kg "slank" vekt, altså det du burde veie, hvis man er inaktiv. 1,5g protein/pr kg om dagen med moderat mosjon/bevegelse, osv. Du kan/bør altså spise mer proteiner jo mer aktiv du er.

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 13:22   #17
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei. Er det noen her som går på 50+?

Opprinnelig lagt inn av klompenmio, her.

Jeg har lest i boka Gi-null, og jeg skjønner ikke det forholdstallet han legger ut...Føler meg ganske dum, for han skriver jo selv "Det var vel ikke så vanskelig"-.....Vel, for meg var det det....Og kan noen forklare meg dette...

Her er et regneark du kan bruke for utregning:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17986

Her går også forholdstallet fram. Det ligger ikke så mange matvarer i skjemaet (var en tidlig prototype, hehe), men det er veldig enkelt å legge inn dine egne favoritter.

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har så sykt dårlig fantasi,noen som kan komme med noen tips? Aadna Lavkarbo generelt 7 16-04-10 11:05
Ønsker en ekstra effektiv vektnedgang i juni? Noen som har noen triks i ermet? Kristina S Ketolysekuren 4 05-06-09 16:58
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
Noen som har noen Brød oppskrifter med lavest mulig karbo? Aadna Lavkarbo generelt 3 17-09-06 18:18
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no