Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kvalm!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-08-10, 22:31   #1
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Kvalm!

Jeg blir så fort kvalm fortiden.. Tenker jeg på mat blir jeg kvalm, lukter jeg noe med egg, eller løk i brekker jeg meg. Å når jeg først spiser, spiser jeg meg ikke mett, men spiser litt så blir jeg kvalm..

Er dette vanlig?
Er så redd for hva dette vil si for kuren min, for er så lite jeg faktisk klarer å spise, så tror ikke jeg får nok i meg av hverken proteiner eller fett

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 22:40   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kvalm!

Det er helt vanlig å være kvalm en periode! Jeg fikk helt sjokk, mat har ALDRI før bydd meg i mot!

Men det går over etter hvert! Prøv deg på litt lett mat, se gjennom oppskriftene her og prøv noe helt nytt. Ikke dytt i deg fett om du er kvalm!

Du sulter ikke hjel på noen dager, slapp av!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 22:44   #3
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Kvalm!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er helt vanlig å være kvalm en periode! Jeg fikk helt sjokk, mat har ALDRI før bydd meg i mot!

Men det går over etter hvert! Prøv deg på litt lett mat, se gjennom oppskriftene her og prøv noe helt nytt. Ikke dytt i deg fett om du er kvalm!

Du sulter ikke hjel på noen dager, slapp av!

Er godt jeg ikke er den eneste Jeg har sett litt på oppskrifter og slikt her, men det er enten løk, egg, eller en fløtelignende ting oppi de.. Jeg takler bare ikke de tre tingene nå! :S Men, jeg spiser mye kjøtt, bacon og slikt, så får jo i meg litt (men det er sikkert bare en liten kvartdel av det jeg spiste før!)

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 22:47   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kvalm!

Godt du er i ketose, ellers kunne man jo mistenke deg for å være gravid. Når det er helt spesielle ting som gjør deg kvalm, mener jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 22:50   #5
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Kvalm!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Godt du er i ketose, ellers kunne man jo mistenke deg for å være gravid. Når det er helt spesielle ting som gjør deg kvalm, mener jeg!

Haha! Neida, men jeg tror akkurat de tingene kommer av at jeg blir fort lei mat på en måte.. For eksempel, en periode hadde jeg totalt dilla på mac'n cheese, så jeg spiste det hele tiden, men ett par uker, jeg taklet ikke tanken! ble bare kvalm av tanken :s Og de siste to ukene har det gått mye i løk, fløte og egge-ting, derfor er det nok det som gjør det :/

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 23:18   #6
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Kvalm!

å... takk for at du spurte om dette, for jeg sliter med kvalme selv i dag... men da fikk jo jeg også svar da...

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 23:52   #7
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Kvalm!

Da jeg gikk på ketolysekuren så var jeg også mye kvalm og hadde ikke lyst på mat. Det hjalp med sprø ,fersk isbergsalat ved siden av, så jeg spiste en neve eller to av det til hvert måltid .

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 14:49   #8
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Kvalm!

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

Da jeg gikk på ketolysekuren så var jeg også mye kvalm og hadde ikke lyst på mat. Det hjalp med sprø ,fersk isbergsalat ved siden av, så jeg spiste en neve eller to av det til hvert måltid .

og jeg som alltid har likt isbergsalat klarer den overhodet ikke etter en stund på ketolyse/lavkarbo!! Det skyldes ikke overspising av akkurat den salaten, men jeg klarer den bare ikke......
Jeg har vært mye kvalm, jeg også, og derfor er jeg ikke i ketolyse lenger, ikke siden ca st.hans faktisk.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 15:51   #9
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Kvalm!

Jeg hadde også en skikkelig kvalmeperiode nå, men det gikk heldigvis over for et par dager siden. Mens det pågikk klarte jeg nesten ikke spise, men det er veldig viktig å spise enda man er kvalm, hvis ikke blir du i hvert fall kvalm, og risikerer å få syreproblemer - noe som gjør deg enda kvalmere...tro meg. Dette var jeg igjennom for 4 år siden, og det tok meg lang tid å bli frisk igjen. :/

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 22:52   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kvalm!

Jeg får sånne runder på lavkarbo. Da gyver jeg løs på asiatiske kokebøker, for det hjelper med mat som er mye krydret for min del.
Har også funnet ut at kvalmen egentlig skyldes at jeg er sulten. Jeg har klusset til sult-signalene i kroppen min, og kjenner ikke igjen sultfølelsen. Før hørte jeg det på rumling i magen og den innhule følelsen, men den får man ikke på lavkarbo. Jeg vet derfor at kvalm=alt for lenge siden forrige måltid. I de verste periodene prøver jeg derfor å spise smått og oftere for å ikke komme til de intense kvalmerundene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kvalm ... Imali Ketolysekuren 8 19-10-09 17:18
Er så kvalm ... tattoogl Ketolysekuren 4 19-08-09 12:20
Kvalm? Tussi jenta Ketolysekuren 7 19-08-07 22:07
jeg er så kvalm! millepille Atkins kosthold 5 26-03-04 09:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no