Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Motivasjon

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-10-05, 23:44   #1
Gine
Medlem
 
Gine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 52
Innlegg: 326
Gine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt likt

Motivasjon

Har dere noen tips om hvordan dere motiverer dere selv til å gjennomføre et sunt kosthold?

Selvfølgelig er god helse, en fin kropp osv motivasjonsfaktorer, men jeg trenger noe mer som jeg nesten kan ta og se på for å holde motivasjonen oppe når det føles tungt.

Jeg har funnet ut at jeg setter 200 kr på konto hver måned frem til jeg veier 68 kg. Da vekta viser 68,0 skal jeg handle klær, ta aromaterapi etc!

Dersom det tar lang tid å nå 68,0 blir det mye penger, og jeg kan 'glede' meg over det. Når jeg 68 kg fort er jeg enda gladere...

__________________




Gine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-Fedon-blodtype-mix med allergiske tilpasninger Svar med sitat
Gammel 26-10-05, 08:19   #2
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon

Jeg satte av en litt stor sum til klær som jeg skulle ta hull på ved et bestemt mål, også fordi jeg da ville trenge nye klær. Fint å ha å drømme om ... hva slags klær, en hel garderobe som henger sammen, kanskje liott stilveiledning ... (Nå fikk jeg en stopp undeveis og måtte kjøpe klær likevel men ... ).

Jeg har sett andre unne seg aromaterapi, masasje, annet 'stell' for hver kilo. Uansett, å øke fokus på egen pleie/tid på badet er vel slikt som anbefales av 'ekspertene' - det innebærer jo kanskje også en fokusendring, vekk fra mat ... Og litt mer positivt i forhold til å bruke trange/litt for små klær for hele tiden å bli minnet på situasjonen ... Motivasjon er en av M-ene til MUPerne, så i MUPene er det også tips å hente ...

Litt morsomt med din vinn-vinn løsning, Gine. Går det fort, kommer du fort 'i fasong' og kan nyte det, tar det lenger tid blir det mer å handle for.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 26-10-05, 15:07   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon

Dette her var jo kjempegode ideer !! Kilokonto. For hver kilo av, - penger inn !!

Jeg har ikke noe gode råd jeg. Har aldri hatt motivasjonsproblemer, men jeg BLIR motivert av å se at kroppen blir "mindre" og klærne større. At venner, familie og kollegaer kommenterer endringen. Jeg har igrunnen brukt litt for mye penger på egenpleie og har nok skjemt meg selv bort. "FORDI JEG FORTJENER DET". Jeg har slitt for å komme ned i vekt - og når jeg er her kan jeg jo ikke gå rundt å se ut som et takras heller !! Så - (uten at jeg egentlig har råd til det ) går jeg til frisøren hver 6-8 uke (begynner å bli litt grå - og siden det bare er i tinningene står det ikke helt i stil med resten...). Jeg tar manikyr (neglepleie) også hver 6 uke. jeg går til hårfjerning (legger) med voks når det trengs, siden utslettene mine gjør at jeg ser ut som ei kjøttkake om jeg bruker høvel og svir som bare f.... om jeg bruker hårfjerningskrem. Jeg har tatt to laserbehandling for å fjerne bikinilinjen..... trenger sikkert 2-3 til, men venter til jeg får råd. I tillegg bruker jeg lotioner og kremer hver dag. Av og til spanderer jeg på meg en SPA-dag med full pakke innpakking og oljemassasje - ansiktspleie og .... ja, - alt mulig. Men det er en gang i året, max to ganger. Jeg har fortsatt hos fysio etter at henvisningstimene mine tok slutt, - men nå er det for trening og ikke behandling.

Nå har jeg også bestilt time til "Helhets terapi". De på jobben kaller henne bare "healer-dama" - fordi hun visstnok skal gjøre underverker for det meste. har fått tid 8. november - gleder meg !!

Og alt sammen er FORDI JEG FORTJENER DET !!





__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-10-05, 15:15   #4
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Motivasjon

genialt alle sammen !! jeg ligner nok litt på Nille men i en light verson .... det er begrenset hvor mye penger en 18 åring (med jobb vel og merke...) har

men tenk litt på denne :

Hvis slanking er svaret , hva er da spørsmålet ?

veit at den ikke er helt ny men det spørsmålet du får er sannsynligvis god motivasjon !!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 26-10-05, 21:54   #5
Gine
Medlem
 
Gine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 52
Innlegg: 326
Gine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt likt

Sv: Motivasjon

Opprinnelig lagt inn av Nille

Nå har jeg også bestilt time til "Helhets terapi". De på jobben kaller henne bare "healer-dama" - fordi hun visstnok skal gjøre underverker for det meste. har fått tid 8. november - gleder meg !!

Og alt sammen er FORDI JEG FORTJENER DET !!





Åh, så spennende! Du må fortelle om healer-dama etter hvert! Og selvfølgelig, du fortjener alt sammen!

Selv fortjener jeg mye mer enn jeg unner meg. Skal starte med litt avsatt egentid på badet hjemme sammen med badeoljer eller masasjeoljer fra helsekosten...Fordi JEG absolutt fortjener det!

__________________




Gine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-Fedon-blodtype-mix med allergiske tilpasninger Svar med sitat
Gammel 26-10-05, 23:17   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon

Jeg trenger ikke bestikkelser... For meg blir slike belønninger det, og da responderer jeg ikke med motivasjon. Fordi jeg vil, er min motivasjon. Hvis andre maser så mister jeg motivasjon. Jeg må bestemme selv... Sånn er jeg.

Men nøkkelen til suksess er å motivere seg selv, så "whatever it takes!"

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 27-10-05, 00:14   #7
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Motivasjon

Jeg ser på før og etter-bilder for å holde motivasjonen ved like. Når man har gått ned fra 82 til 59 så er det en G O D del forskjell, for å si det sånn.... Det holder LENNGE for meg! Skal ALDRI tilbake!
(Dere kan se bildene her på forumet)

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som trenger motivasjon Kristian PCOS og karbohydratkontroll 0 25-05-05 10:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no