Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fett

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-06-10, 14:12   #1
Betty00boop
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 19
Betty00boop er på en erverdig vei

Fett

Mye snakk om å få i seg mye fett på lavkarbo. Men hvor mye er mye? ca hvor mange gram pr dag er minimum?

Betty00boop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 14:22   #2
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Fett

Det kommer an på din lavkarboretning. Velger du f.eks å spise ketogent med 20 gram karber om dagen så bør ca 70% av det du spiser kkomme fra fett, resten bør fordeles på fett og karber.

Spiser du over 50 (eller 72) karber om dagen bør du redusere fettinntaket litt.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 14:35   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fett

Så mye som du får i deg ved å passe på å spise naturlig feit mat hver dag Fete sauser, fett tilbehør, fett kjøtt osv.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 14:40   #4
Betty00boop
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 19
Betty00boop er på en erverdig vei

Sv: Fett

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Så mye som du får i deg ved å passe på å spise naturlig feit mat hver dag Fete sauser, fett tilbehør, fett kjøtt osv.

Men hva tror du sånn ca om du skulle anslå antall gram fett pr dag?

Betty00boop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 14:41   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fett

aner ikke
Prøv deg frem og se hva kroppen DIN liker best

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 14:44   #6
Betty00boop
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 19
Betty00boop er på en erverdig vei

Sv: Fett

bare litt skummelt og uvant å fråtse i fett liksom! :P

Betty00boop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 14:48   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fett

Jaa, det er det, men det fine med fett er at man ofte ikke orker mer enn man trenger I starten kan det godt hende at det blir masse fett, men så regulerer det seg etterhvert, som oftest.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 15:27   #8
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Fett

Det er umulig å anslå antall gram pr dag når man ikke vet hvor stort næringsinntaket ditt er. Noen sier at når du tror du har nok fett, sleng på enda litt til fett.

Du må nesten prøve deg fram.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 17:27   #9
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Fett

Mitt gjennomsnitt er 13 karbo, 80 protein og 150 fett

Men det sier egentlig ingenting..

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 17:30   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fett

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Mitt gjennomsnitt er 13 karbo, 80 protein og 150 fett

Tror det er et ganske representativt snitt, jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ray Peat: Ja til mettet fett, nei til flerumettet fett Solan Generell ernæringsdebatt 37 26-08-11 14:48
Fett og proteiner ga ikke vektøkning, men det gjorde fett og sukker LenaBeatrice Lavkarbo generelt 13 11-12-09 20:10
Sukker + fett = fett, proteiner + fett = lett! grotingeling Generell ernæringsdebatt 1 11-12-09 09:25
Hvorfor forbrenner man mer fett når man spiser fett? Pelen Ketolysekuren 9 30-07-09 20:08
Hvorfor gir fett inn, masse fett ut? Fjonken Spørsmål og svar 23 15-02-07 17:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no