Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
04-11-06, 16:09 | #1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
|
Kake med Splenda isteden for sukker?Jeg skal lage en sjokolade kake og vil erstatte sukkeret med Splenda. I kakeoppskriften skal det være 300 g sukker. Så nå har jeg kjøpt 3 Splenda 100 grams pakker. Jeg vet det står at 10 g Splenda tilsvarer 100 g sukker i smak. Så jeg søkte litt på nettet og fant dette innlegget i et annet forum: |
Min kostholdsfilosofi: No sugar thank you! |
04-11-06, 16:11 | #2 |
Nytt Medlem
|
Sv: Kake med Splenda isteden for sukker?PS: På Splenda pakka står det "Granulated"? Vet ikke hva det betyr, om det er ekstra konsentrer eller om det står sånn på alle de forskjellige Splenda pakkene? |
04-11-06, 16:13 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
|
Sv: Kake med Splenda isteden for sukker?Tror det betyr granulert eller kornete... |
Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening |
04-11-06, 16:59 | #4 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
|
Sv: Kake med Splenda isteden for sukker?
Splenda går godt til baking, men gir ikke samme effekt/egenskaper som sukker når det gjelder heving og konsistens. Den gir kun SØTSMAK og har ingen andre "evner" slik sukker har. Funker ikke sammen med gjær, kun bakepulver. Splenda blir heller ikke brunt, men brent, så det kan ikke brukes til glassering.
04-11-06, 17:09 | #5 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2006
|
Sv: Kake med Splenda isteden for sukker?Nu vill inte jag måla någon på väggen, men jag har slängt min burk med Splenda efter att ha läst detta http://www.mercola.com/2006/oct/12/f...or-splenda.htm |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
04-11-06, 17:26 | #6 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
|
Sv: Kake med Splenda isteden for sukker?Gammelt "nytt" - vi har en hel tråd som omhandler Mercolas skriverier allerede.
04-11-06, 19:32 | #7 |
Nytt Medlem
|
Sv: Kake med Splenda isteden for sukker?Hei Nille. |
15-09-09, 15:21 | #8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
|
Sv: Kake med Splenda isteden for sukker?Jeg har funnet ut at en bør ha dobbelt så mye eller kanskje mer for å få den samme smaken, dvs i dette tilfelle 60-90 gram.
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
noen som vet noe.. | sommerfugl | Fysisk og mental helse | 31 | 02-07-05 17:01 |