Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sjokoladedrikk uten karbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-10-11, 20:04   #1
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sjokoladedrikk uten karbo?

Hjelp meg å tolke riktig. Var i Sverige i dag og fant en boks sjokoladedrikk fra CANDEREL. Den inneholder ikke mer enn 3,1g sukker per 100 pulver, resten er polydekstrose. Per porsjon bruker man 5 g pulver, dvs 0,15g sukker. Det høres bare helt fantastisk ut. Noen som vet mer om det? Hadde vært deilig med en kopp kakao til frokost. Lettere å få helt cocosaen et sted

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 20:28   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladedrikk uten karbo?

For å si det sånn, jeg skal kaste min. Jeg ar aldri noensinne vært borti noe som får magen til å boble så ille som denne sjokodrikken. En kopp= luft i magen i mange timer, magekramper og diarè, like ille som 100g sukkerfri sjokolade.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 20:44   #3
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Sjokoladedrikk uten karbo?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

For å si det sånn, jeg skal kaste min. Jeg ar aldri noensinne vært borti noe som får magen til å boble så ille som denne sjokodrikken. En kopp= luft i magen i mange timer, magekramper og diarè, like ille som 100g sukkerfri sjokolade.

Kjekt å vite. Reagerer veldig på sukkerfri sjokolade også, men må jo nesten prøve en liten dose for å se om det skjer med den drikken også. Tar det en dag jeg har fri kanskje?

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 21:42   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladedrikk uten karbo?

Jeg testa den i et svakt øyeblikk, og det smakte ikke noe godt en gang ... Vassent.com

Enkel og grei, og helt nydelig nesten karbofri varm sjokolade: En boks kokosemelk av fet type, 2-3 dl vann, 3-5 toppa ts kakaopulver (f.eks Lindt eller Confecta sine 99%. Freia bakekako synes jeg ikke holder helt mål) og søtning etter smak. F.eks splenda eller flytende stevia, eller hva du har for hånden, litt kanel og vaniljeekstrakt om du liker sånt noe. Helt nydelig, og faktisk ganske mettende.
Bare et tips.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 13:57   #5
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Sjokoladedrikk uten karbo?

takk for tipset. Har en flott oppskrift som jeg bruker ellers, tenkte bare å ha noe som går fort og smaker i tillegg.

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 19:31   #6
lårannediskon
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 112
lårannediskon er ny på veien

Sv: Sjokoladedrikk uten karbo?

Jeg kjøpte Lett Rett i koppen i helga. 5 karber per kopp

__________________


www.ketolch.blogspot.com
En nystartet blogg med lchf-oppskrifter og ketolysemat
lårannediskon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 16:49   #7
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Sjokoladedrikk uten karbo?

ellers kan du ta fløte, sukkerfri mørk sjokolade å varme. varm fløten å tilsett sjokoladen til den smelter. nam nam kakao det

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 16:58   #8
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Sjokoladedrikk uten karbo?

Opprinnelig lagt inn av lårannediskon, her.

Jeg kjøpte Lett Rett i koppen i helga. 5 karber per kopp

Jeg håper ikke du har tenkt å drikke den veldig ofte, hvis du går på ketolyse som det står under deg, og holder deg til 15 gr. pr. er 5 karber veldig mye av dagskvoten din. Du skal jo egentlig bruke grammene dine til grønnsaker, og noen få til evt. meieriprodukter.

(p.s. hørtes egentlig veldig streng ut tror jeg, er ikke det altså, det var bare til info, for din egen del ) (p.s. 2- jeg bruker ikke smiley'er sarkastisk, så håper ikke du er blant dem som tar seg nær av det! )

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 18:24   #9
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Sjokoladedrikk uten karbo?

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Jeg håper ikke du har tenkt å drikke den veldig ofte, hvis du går på ketolyse som det står under deg, og holder deg til 15 gr. pr. er 5 karber veldig mye av dagskvoten din. Du skal jo egentlig bruke grammene dine til grønnsaker, og noen få til evt. meieriprodukter.

(p.s. hørtes egentlig veldig streng ut tror jeg, er ikke det altså, det var bare til info, for din egen del ) (p.s. 2- jeg bruker ikke smiley'er sarkastisk, så håper ikke du er blant dem som tar seg nær av det! )

Må smile av den tilbakemeldingen der

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 20:41   #10
lårannediskon
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 112
lårannediskon er ny på veien

Sv: Sjokoladedrikk uten karbo?

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Jeg håper ikke du har tenkt å drikke den veldig ofte, hvis du går på ketolyse som det står under deg, og holder deg til 15 gr. pr. er 5 karber veldig mye av dagskvoten din. Du skal jo egentlig bruke grammene dine til grønnsaker, og noen få til evt. meieriprodukter.

(p.s. hørtes egentlig veldig streng ut tror jeg, er ikke det altså, det var bare til info, for din egen del ) (p.s. 2- jeg bruker ikke smiley'er sarkastisk, så håper ikke du er blant dem som tar seg nær av det! )


Neinei, men en gang i blant unner jeg meg det med god samvittighet

Hehe.. Tok meg ikke nær av noenting

__________________


www.ketolch.blogspot.com
En nystartet blogg med lchf-oppskrifter og ketolysemat
lårannediskon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 20:52   #11
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Sjokoladedrikk uten karbo?

Opprinnelig lagt inn av lårannediskon, her.

Neinei, men en gang i blant unner jeg meg det med god samvittighet

Hehe.. Tok meg ikke nær av noenting

Godt! Har du prøvd å lage kakao av kokosmelk, fløte, kakao og litt søtning? Godt, varmt og ikke minst utrolig mektig!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 22:28   #12
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Sjokoladedrikk uten karbo?

Lager kakao med Alpro Soya usøtet melk- 0 karbo og grei i smak når man ikke drikker den pur. Bruker kakaomasse, stevia og cocosa. Hvis jeg har for lite fett den dagen blir det gjerne ordentlig med fløte opp i også.

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kos i ferien uten karbo have2 Spørsmål og svar 2 09-08-11 09:21
Papadums uten karbo Oregano Lunsj 9 19-02-11 21:55
Pølser uten karbo Lisbeth Spørsmål og svar 8 06-02-08 04:58
Lipton Ice Tea uten karbo Maxxx Lavkarbo generelt 4 15-08-07 13:33
Trøtt uten karbo? Kikkimor Generell diskusjon 13 27-01-07 17:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no