Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-08, 10:23   #101
svani
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 8
svani er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

hei sukkerzpinn. jeg begynte på fase 1 på torsdag. når et gjelder mat er jeg litt fornøyd men kan si deg det at grønnsakssuppa og ost omeletten var grusom. mens jeg er enig med deg at kyllingsuppa var god! de andre måltidene jeg ahr smakt har hvert helt ok. så vi får bare stå på

svani er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 13:21   #102
svani
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 8
svani er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

jeg har et spørsmål!! kan jeg drikke vann med smak i? er i fase 1? det er jo vann bare det er søtstofefr i å få en annen smak enn bare vann? håper noen kan svare meg på det

svani er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 22:34   #103
Sukkerzpinn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 18
Sukkerzpinn er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei Svani!

Flott at andre også liker disse ekle suppene For min del, så er det det eneste jeg får ned, så alle mine måltider er supper (kyllingsupper)

Nei, du kan ikke drikke vann med smak i, det fikk iallefall jeg beskjed om. Det er glukose i vannet, så da ville jeg heller gjort som meg, å drikke fun light saft.

(PS; Idag nådde jeg en ny milepæl, jeg har klart å gått ned 25 kg! Er så utrolig glad for tiden.)

Lykke til Svani!

__________________
Sukkerzpinn




Sukkerzpinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 17:14   #104
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Eg e siddis vett du
Hva lurer du på?

jo, hvordan det er der, folka og slikt
Siden min fastlege ikke har peiling på dette med lavkarbo, og sverger til grete roede metoden, så trenger jeg å betro meg og min kropp til folk som virkelig VET hva dem snakker om

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 17:26   #105
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Sukkerzpinn - du er jo helt RÅ. Har du tatt av femogtjue på ED? Hvor lang tid har du brukt? Imponert nå!

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 22:18   #106
svani
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 8
svani er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

har snakka med de på eurodiett å de sa jeg kunne drikke vann med smak for det er ikke sukker i men det er søtstoff men det gik greit sa han!! men han sa også at du kan lage deg 3 måltid i uka me omelett som du lager selv av 2 egg og vann og salt det gjorde ikke noe, for jeg har problemer med å få ned omeletten på pose. så jeg ble glad nå kan man si!! men det sm er så dumt at jeg har så mange av de omelettene å det er jo dumt å kaste dem!!

svani er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 08:30   #107
svani
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 8
svani er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

er det noen som liker godt omeletten,grønnsakssuppa, brownie? så kan vi bytte!!!

svani er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 20:04   #108
sweet
Medlem
 
sweet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 51
sweet er på en erverdig vei
Smile

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei
Er ny her og har akkurat begynt på fase 1. Skal gå på den i 30 dager, deretter får vi se hva legen synes:-) Jeg har prøvd å beskrive i en blogg hvordan de første dagane har gått. Er ikke imponert av suppene. Har gått på cambridge, nutri, herbalife etc. grønnsakssuppen til cambridge var kjempegod og smakfull, det var ikke ED sin. Omelettene er ikke mye gode heller. Jeg blander de fleste måltidene mine med skummet melk. Det var det legen sa jeg skulle bruke. Dessuten fant jeg ikke laktolight noen steder.
Jeg sørger for å spise masse masse grønt til måltidene da - unntatt frokosten og kvelds når jeg lager søtt.

Første dagen hadde jeg veldig vondt i hodet, men det var nok kroppen som fikk totalt sjokk.

Gleder meg til å dra til legen om to uker for å veie meg og måle div for å se hvordan det har gått. er iallefall psyket opp opp og positiv til dette. Fant dette forumet og ble kjempeglad. Jeg er ikke alene out there...

Er det noen her som vet om vi kan spise sukkertøy? Da spesielt salt sukkerfri som Lakerol - salvi feks savner den veldig.

__________________


sweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 20:46   #109
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Lykke til Sweet!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 10:24   #110
Mrs. Big
Medlem
 
Mrs. Big sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: rett rundt hjørnet
Alder: 55
Innlegg: 94
Mrs. Big er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Sweet, det vet jeg ikke, men jeg kan fortellle av egen erfaring så forsvinner søtbehovet. Det er helt utrolig, men for en som har spist MINST 1 sjokolade for dagen, og ikke hatt lysst på engang i disse 6 ukene jeg har holdt på, det er bare helt fantastisk. Så jeg tror du vil merke ganske fort at du ikke har behov for det. Ang. suppene, så er vel de fleste her inne enig i det. De er uspiselige i min bok, så jeg slet litt med det de ukene jeg gikk i Fase 1. Men jeg hadde pannekakene(som går ann) og brownies. Kjeksene og nøttene synest jeg er himmelsk, så der koser jeg meg veldig. Også sjokoladebarene og Prailinene er knall.
Hang in there, det kommer til å gå bra. Og det er definnitivt verd det!

Mrs. Big er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett, fase 2 Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 18:55   #111
svani
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 8
svani er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

hei sweet!! vist du har problemer med omeletten kan du gjøre som meg å blande to egg vann å salt 3 ganger i uka det gjorde ingen ting fikk jeg høre!! det er sant som det blir sagt her inne at søtbehovet forsvinner!! jeg har gått på fase 1 i 20 dager snart å har gått ned 5 kilo og 6 cm rundt livet er kjempe fornøyd!! lykke til!!!

svani er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 14:11   #112
sweet
Medlem
 
sweet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 51
sweet er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Tusen takk alle:-) Jeg synes det går greit altså. Føler meg mye piggere - lettere til sinns og sånn. Det er bare det å ha noe som jeg kan putte i munnen innimellom. Er det noen som har noen gode tips til konferanser, seminarer i utlandet og sånn? Skal snart noen dager til Finland, og må nok ringe og be om spesiell mat til middag iallefall slik at jeg får spist noe. Ber om salat tenker jeg:-)

__________________


sweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 14:20   #113
ANNA56
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 3
ANNA56 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei,
Er det noen som vet om man kan spise Atkins sine proteinbarer ved Fase 1 eller ved et karbo inntak under 20 karbo pr. dag?

ANNA56 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Lindeberg Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 14:18   #114
sjokoholic
Juniormedlem
 
sjokoholic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Vestby
Alder: 52
Innlegg: 21
sjokoholic er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av sweet, her.

Skal snart noen dager til Finland, og må nok ringe og be om spesiell mat til middag iallefall slik at jeg får spist noe. Ber om salat tenker jeg:-)

Har du vært i Finland? Hvordan gikk det? Jeg skal nemlig 5 daget til Praha nå snart og er litt bekymret for restaurantbesøk andre sosiale ting med de andre vi reiser sammen med. Får vel satse på at man får bestilt salat der og fylle veska med barer og kjeks. Vet ikke om man ødelegger mye hvis jeg spiser litt kjøtt og et glass vin i fase 1.

__________________


sjokoholic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 17:45   #115
sweet
Medlem
 
sweet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 51
sweet er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei sjokoholic
Jeg kom tilbake fra Finland sent fredags kveld. Brukte hele lørdagen til å ordne tre store salatboller til min søsters bryllup, så det har vært noe som skjer hele tiden til idag. Idag har jeg bare hatt en slappe av inne dag:-)
Jeg tok med meg det enkleste jeg kunne tenke meg. Vi bor jo på hotell - koke vann kan vi jo få til. De fleste hotell har vannkoker, eller du kan be om det i resepsjonen.
Jeg tok med litt krydder i noen småpakker, noen supper, barer, men mest cappuchino - fordi det er enklest å lage til synes jeg - eller sjokofrokosten. Jeg tok også med to pakker med sjokokjeks og en med soyanøtter som min "kos".
Det gikk veldig greit synes jeg. Litt morsomt å gå i butikken for å kjøpe helst soyamelk, eller skummet melk. Jeg tror jeg fant skummet melk og satte den i minibaren på hotellrommet. Jeg vil ikke anbefale cappuchino kun på vann. det var ikke godt. Hotellet hadde forressten salatblader, grønn paprika, tomat som jeg kunne plukke og spise mens de andre i mitt reiselag spiste hva de ville. jeg hadde inntatt frokosten på rommet før jeg gikk ned. Jeg synes iallefall det gikk greit. jeg timet fredagen slik at jeg drakk en cappuchino før jeg dro til flyplassen. Hadde med meg en bar og en pose kjeks slik at jeg kunne bare kjøpe vann eller kaffe og drikke det ved siden av på flyet eller flyplassen.

Jeg vil anbefale å ringe eurodiett. Det gjorde jeg før jeg dro og de sa det gikk greit å spise kylling mens jeg var der, men jeg vil gjøre det meste ut av dietten så jeg kjørte hardkjør:-) Ring de og snakk med de. Det finnes butikker i alle land, og tror de fleste forstår skimmed milk :-)

Lykke til iallefall. Jeg skal til legen imorra og måle og veie meg. Gleder meg til å høre resultatet, for jeg fikk på meg en bukse som jeg ikke fikk på i ferien. :-D Veldig bra:-)

__________________


sweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 21:32   #116
sjokoholic
Juniormedlem
 
sjokoholic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Vestby
Alder: 52
Innlegg: 21
sjokoholic er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Til sweet: Blir spennende å høre hvor mye du har gått ned i morgen da, lykke til.
Regner jo at det går greit med reisen min også og jeg er innstillt på å følge programmet mest mulig for å få best resultat. Får stå på mens motivasjonen er på topp.

__________________


sjokoholic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 09:14   #117
ijad
Juniormedlem
 
ijad sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 27
ijad er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Da har jeg spist mitt første ED måltid, tok varm sjokolade og den var ikke så værst Nå skal jeg på pilates, ED lege mente det gikk an å prøve det. Kjøpe grønnsaker og på naturlig slank kurs. Regner ikke med at det gir noe utslag på vekt i dag siden jeg ikke klarte å mottså å fråtse i godsaker i går. Men kanskje neste torsdag

__________________


ijad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach + trening Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 09:27   #118
ijad
Juniormedlem
 
ijad sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 27
ijad er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hadde ikke gått ned noe i går, men heller ikke gått opp så er fornøyd

Ett lite spørsmål. Soyanøttene og sjokoladekjeksene, spiser dere de som ett måltid? Eller er det "påfyll" hvis man blir godter/salt sugen? Syns seks sjokoladekjeks hørts mye ut. Blir kanskje for mye mat hvis man spiser dette utenom?

__________________


ijad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach + trening Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 10:27   #119
blå blomst
Medlem
 
blå blomst sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 78
blå blomst er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg beg også på ed i går maten er helt ille, dvs suppene, omlett, pasta... Vel, vel, jeg skal spise opp alle produktene jeg har kjøpt, rekker tre-fire uker. Da vil jeg gå rett på fase 3 kommer ikke til å kjøpe ett eneste produkt til. Nå ser jeg på dette som en flying start til et nytt og bedre kosthold med magert kjøtt og grønnsaker. Veldig motivert, så da går det nok. Jeg skal ned 20 kilo, så vil jeg stabilisere før jeg tar ti til utpå neste år en gang...

__________________
blå blomst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: protein, fett og litt karbo Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 20:41   #120
Tomine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 35
Tomine er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av ijad, her.

Hadde ikke gått ned noe i går, men heller ikke gått opp så er fornøyd

Ett lite spørsmål. Soyanøttene og sjokoladekjeksene, spiser dere de som ett måltid? Eller er det "påfyll" hvis man blir godter/salt sugen? Syns seks sjokoladekjeks hørts mye ut. Blir kanskje for mye mat hvis man spiser dette utenom?

Jeg spiser de som et eget måltid.
Dvs, jeg har ikke testet nøttene enda, men håper at de er bra på smak og at de også egner seg i en salat. Jeg tar de ofte på kvelden, såhar jeg en "kose" følelse

Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 10:26   #121
Sørlandspige
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8
Sørlandspige er på en erverdig vei
Wink

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei.
Dette var en fin tråd.
Jeg begynnte i fase 1 for 2,5 uker siden og har valgt å veie meg kun hos legen, derfor var det kjempegøy da jeg var på vekten onsdag og den viste -7,8KG. Skal veie meg annenhver onsdag fremover.
Jeg har også problemer med en del av maten, og den første uken var helt fryktelig. Nå smaker det helt greit og med en slik god start smaker det bare bedre og bedre.... Jeg spiser kjeks og drikker "sjokoladeshake" kald.
Hver dag lager jeg meg en bolle med oppkuttede grønnsaker som jeg har med på jobb, det er fint å ha noe å knaske på mens jeg jobber.
Siden jeg gikk så fort ned synes legen jeg skulle unne meg et kjøtt/fiske stykke i helgen. Det ser jeg veldig frem til.
Lykke til alle sammen, jeg synes vi er flinke

__________________
Sørlandspige er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 18:34   #122
sjokoholic
Juniormedlem
 
sjokoholic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Vestby
Alder: 52
Innlegg: 21
sjokoholic er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg er nå i fase 2 og må innrømme at det straks ble vanskeligere når jeg kunne spise middag og drikke litt lettbrus. Søtsuget kom tilbake og jeg har sprukket noen ganger, men har heldighvis ikke gått opp. I slutten av neste uke skal jeg tilbake til fase 1 i 1 mnd og det er forsåvidt greit så har jeg kun produktene å forholde meg til. Ekstra motiverende for i fase 1 går jo ting fortere.

Jeg har også problemer med en del av maten ja, har masse omelettposer og supper som aldri blir spist opp. Holder meg stort sett til kjeks, barer og sjokoladefrokost - og det funker jo så da er det vel greit. Får jeg lyst på middag blir det stekte grønnsaker.

__________________


sjokoholic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 10:16   #123
moma
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 62
moma er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Sånn, da var jeg igang også! Første dagen idag.
Jeg har også sluttet å drikke Pepsi Max igår, jeg håper det holder for da tror jeg noe av godterisuget blir borte.
Jeg har et veddemål med en på jobben om akkurat det med Pepsi Maxen - han gjør en ganske stor arbeidsoppgave for meg over ganske lang tid hvis jeg holder meg til mars

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w3za3ir/" target=_blank>

moma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet / Fedon Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 12:36   #124
hani
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 4
hani er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei!
Veldig bra tråd dette, har fått masse nyttige tips. men jeg har et spørsmål angående fetaost. Går det an å ha lytt feta i salaten i fase en på ED eller er det fy fy?
Vil gjerne klare dette, så vil helst ikke gjøre noe som kan bli galt.
Leste på pakken og der stod det at per 100g var det o,3g karb.. syntes det høres veldig lite ut. eller at jeg har lest feil..

hani er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 18:10   #125
sjokoholic
Juniormedlem
 
sjokoholic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Vestby
Alder: 52
Innlegg: 21
sjokoholic er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Er ikke sikker på det med fetaost - men jeg må innrømme at jeg har puttet litt fetaost i salaten og det er bare kjempedigg

__________________


sjokoholic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no