Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-11-08, 14:10   #126
ijad
Juniormedlem
 
ijad sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 27
ijad er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Har også "syndet" med litt feta ost... Jeg går både ned i vekt og inn i cm så har ikke gjort meg noe iallefall.

__________________


ijad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach + trening Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 19:15   #127
Nynne♥
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

I fase en bør vi holde oss unna meieriprdoukter... så fetaost bør ikke brukes, ja d er lite karbs men mye fett .. i fase 2 kan vi bruke litt.

Hei foresten !
Nynne her, har gått på ed før med minus 30 kg som resultat! Sluttet å røyke i sommer og derfor lagt på meg en del som jeg nå skal kvitte meg med! Om 2 dager har jeg vært i fase 1 i en uke.. planlegger å være i fase 1 totalt 14 dgr...

  Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 20:53   #128
hani
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 4
hani er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ok, da vet jeg det og skal holde meg unna fetaen foreløpig
Har gått ned fem kilo nå på de første to ukene, så er veldig fornøyd med det! Utrolig deilig å se at det virker.
Lykke til Nynne!

hani er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 21:59   #129
Håp_80
Juniormedlem
 
Håp_80 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 48
Håp_80 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Er det noen som er i fase 1 nå?
Jeg skal begynne i morgen, og gleder meg til å komme i gang
Skal bli spennende å prøve disse produktene som det skrives så mangt om. Det er kjempe inspirerende å lese om dere andre her inne, glad for at jeg fant dette forumet, det gjør ting lettere når man er flere i samme båt

__________________

Håp_80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysish Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 10:57   #130
Boffen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 18
Boffen er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei
Jeg har akkurat begynt på fase 1. Starta en uke før julaften og den uka gikk kjempe bra men romjulen og nyttår har vært litt ymse. Har holdt meg til produktene (ikke alle 5 nei) men har også spist litt (julemiddag uten tilbehør, kalkun med litt woldorfsalat og ostekake) så jeg for ut av ketose. Har blitt litt mye kaffe og pepsi-max - tror ikke det er så fole lurt så no er det kun produktene, mye farris (??)

__________________


Boffen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 14:15   #131
Håp_80
Juniormedlem
 
Håp_80 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 48
Håp_80 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Boffen: Syns at du har vært kjempe flink jeg! Beundrer deg som startet opp rett før jula, og så mye du har greid å ta av! jeg valgte å vente til etter jula, pga at jeg var redd viljestyrken skulle svikte Ser at vi omtrent skal ta av like mye og har omtrent samme BMI, blir spennende å følge deg
Jeg lurer på en ting. Kan man drikke te med sukketter i? (liker ikke så godt te uten)

__________________

Håp_80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysish Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 16:12   #132
Nynne♥
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Te med sukketter kan man drikke. Man anbefaler jo at man helst bør ligge unna ALT kunstig søtstoff også... men jeg har ikke vært så slavisk. Jeg har tygget tyggis og også noen sukkerfrie drops, men har også erfart at spiser jeg for mye av dette vil det trigge behovet for mer søtt...

Jeg startet opp igjen i fase 1 nå 1 januar. Lykke til alle dere andre

  Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 16:18   #133
Boffen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 18
Boffen er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Takk Håp 80 vi får slå følge fremover

Skal i ett 40 års lag i kveld, men har bestemt meg for å kose meg med farris, ett lite glass rødvin men avstå heilt fra maten. Er så gira på at ditta her skal jeg klare. Har holdt på i snart 3 år med å få av alle kiloene som kom på i siste svangerskapet men det har misslykkes alt som jeg har prøvd på. Gikk faktisk i ett halvt år på Grete Roede med trening fra 5 til 10 timer i uka... minus knappe 5 kg Sykla faktisk Birken for andre gang, så det var jo en motivasjon i seg selv men kiloene har satt seg heilt fast. På sykkel turer over en time, vart kroppen heilt "tom" så det vart en delt testing på hva en kunne spise på sykkelsete..... men det blei nesten for tøft over fjellet til Lillehammer men kom i mål Har ikke trent no i fase 1, kun gått en delt turer på 1 til 1.5 timer med bra tempo 3-4 kvelder i uken. Skal begynne med spinning etter fase 1, har brukt å spinne 3 kvelder i uken + en kveld med styrke trening, så jeg gler meg virkelig til å starte med ny frisk igjen. Har jo ett stort håp om at fremgangen blir bedre med "nytt" kosthold når det gjelder utbytte av trening. ops... blei langt ditta, men var greit å få det ut

__________________


Boffen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 08:31   #134
Håp_80
Juniormedlem
 
Håp_80 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 48
Håp_80 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

For et flott opplegg du har Boffen! Du høres ut som en sprek dame med gode forutsetninger for å klare dette

Mine ekstra kg har også klort seg fast, gikk på 2 libra kurs våren i fjor, med bare -2 kg i resultat Og da var jeg skikkelig flink og fulgte opplegget til punkt å prikke. jeg håper inderlig at dette skal virke bedre ja!

Jeg får desverre ikke trent så mye jeg etter kreftbehandling har jeg fått en god del senskader og ettervirkninger som fatique og veldig vonde muskler, men å gå turer og trene lett på trenings studio kan jeg gjøre når formen er god nok

Gikk det greit på festen? Klarte du å være standhaftig? Jeg ser for meg slike ting som en stor prøvelse, så jeg unngår slike ting nå i begynnelsen til jeg har kommet skikkelig inn i ting. Trenger altid litt tilvenningstid for å klare å venne meg skikkelig til det, når jeg har vendt meg til kostholdet er det ikke noe problem å holde seg borte.

Ellers har jeg litt problemer med smaken på noen produktene, omletten og pannekakene klarer jeg rett og slett ikke, blir kvalm av de og i går var det så ille at jeg brakk meg. Jeg spiste derfor bare salat istedefor, for å få noe i meg, og fordi jeg ikke greide et nytt eurodiett produkt for jeg var så kvalm. Så tror jeg skal legge disse produktene ut i byttetråden/salgstråden. Men man lærer så lenge man lever heter det vel, jeg skal i ihvertfall ikke bestille så mye på en gang neste gang, det er sikkert å visst

__________________

Håp_80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysish Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 10:26   #135
Boffen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 18
Boffen er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei Håp 80
Gikk veldig bra på festen men heilt uten å smake på maten gikk ikkje en liten skje med gratinert klippfiskgryte med bacon på, blei det. Smakte himmelsk men ellers bare godt norsk vann. Dei fleste blei faktisk litt misunnelig på meg etter hvert, for resten var så mette og stimpne i magen etter å spist alt for mye

Den beste mosjon er faktisk å gå turer med tanke på vekt ned gang, så sats på det. Det er bare meg som ikkje finne roa med det heilt enda har alltid vert vant med trene hardt (spilt fotball i 1. div) så må liksom svette og være sliten for at jeg skal være fornøyd

Når det gjelder produktene, så må jeg bare si det: Ymse! Men har funnet noen som er heilt ok og noen som er litt bedre en det. Blanda ut med vann eller skumma melk og drikke kaldt! Kun kyllingsuppa varma jeg etter at jeg har rista den i begeret. Litt rå blomkål/brokkoli og stangselleri inn i mellom. Og slik går da dagan

__________________


Boffen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 16:56   #136
Håp_80
Juniormedlem
 
Håp_80 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 48
Håp_80 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei Boffen
Det er jammen ikke mye aktivitet her inne utenom deg og meg

En liten skje er da ingenting! Du verden så flink du er

Trente også veldig mye en gang, både fotball, kondisjon og styrke. Var aldri i første div da, men spilte fotball fra jeg var 7 år til jeg var 16 Kondisjon og styrke begynte jeg med etter det, da var jeg rundt 18, da jeg var rundt 21 trente jeg 5 til 6 ganger i uken i ca 2 år. Så er også litt av den oppfatning at jeg må skikkelig svette for å få av meg noen kg, men desverre kan jeg ikke det nå lenger Så turer får bli målet ja

Ja produktene synes jeg også er ymse! De metter godt, det gjør de, men noen av de smaker mildt sagt mindre godt. Og noen, som du sier, smaker greit og noen bedre enn det. Jeg bestilte mye på en gang, for jeg visste ikke bedre, og fant ikke dette forumet før jeg hadde bestilt. Hadde jeg lest hva andre hadde skrevet om produktene først hadde jeg nok ikke bestilt så mye på en gang, men men dette skal gå bra for det om tenker jeg

__________________

Håp_80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysish Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 19:08   #137
Håp_80
Juniormedlem
 
Håp_80 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 48
Håp_80 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg lurer på en ting... Hvis man bytter ut et eurodiett måltid med kyllingfilet (1) eller 2 egg, hva gjør det egentlig? Vil det utgjøre noen forskjell på å komme inn i ketolyse for eks? Satt bare og tenkte litt på dette....

__________________

Håp_80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysish Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 22:06   #138
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Håp_80, her.

Jeg lurer på en ting... Hvis man bytter ut et eurodiett måltid med kyllingfilet (1) eller 2 egg, hva gjør det egentlig? Vil det utgjøre noen forskjell på å komme inn i ketolyse for eks? Satt bare og tenkte litt på dette....

vis du bytter ut et eurodietmåltid med ,,kylling eller egg eller noe annet
er du i fase 2,, vekta går nedover ,men sagtere

jeg begynte på eurodiett på lørdag ,men ble litt utskjeielse , men på mandag fikk jeg begynt helt streit , og nå skal det kun være euro en tid framover

har gått på det tidligere et halvt år og gikk ned 22 kilo

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 22:51   #139
Håp_80
Juniormedlem
 
Håp_80 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 48
Håp_80 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ok, da er jeg nok innom fase to noen dager. Men har tatt av 2 kg til nå, og det på 5 dager, synes ikke det er så værst. Jeg skal teste litt ut og se. Går det for seint får jeg hoppe inn i fase 1 igjen og bare holde meg til produkter. Det er vanskelig når en ikke liker alt, og skal jeg leve på sjoko smak hele tiden blir jeg dritt lei etter hvert tenker jeg, må prøve å variere litt Jeg har så lyst til å klare dette, og tenker at det er bedre å ta av litt seinere da enn å sprekke og fullstendig gi opp på grunn at man ikke klarer å spise noen av produktene. Det er liksom ikke bare det at jeg ikke liker de, men jeg brekker meg av de og går kvalm resten av dagen. Men er fremdeles topp motivert, så dette skal jeg klare!

__________________

Håp_80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysish Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 22:53   #140
Boffen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 18
Boffen er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ja, da nærmer det seg veie dag, hadde en pangstart med utslag på stiksen og alt. Og ikkje minst minus kg. Har ikkje utslag på stiksen men en fæl ånde... og har holdt meg til produktene og prøvd å spise litt grønnsaker på liste 1 siste uka så jeg er veldig spent om vekta peika nedover

__________________


Boffen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 23:00   #141
Boffen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 18
Boffen er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Flott da Håp 80 du har vært flink. Stå på
Kjenner at det blir vel mye sjoko.... men det går greit enda. Har heldigvis kantine på jobb, så salatbaren skal bli flittig brukt fremover.

__________________


Boffen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 11:38   #142
Boffen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 18
Boffen er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ja da var veiinga gjort for dinna uka, 1 kg ned (tickeren var litt feil, hadde ikkje fått med desimalen sist) fornøyd ei!!

Men... har veldig lyst til å begynne å trene meir og hardere, men føler meg egentilg velig "tiltakslaus". Er det vanlig?? Er også litt "nummen", rekner med at det er blodsukkeret som gjør det, selv det faktisk viser stabilt på blodsukkerapparatet??? Noen som har vært bort i slike "bivirkninger"?

__________________


Boffen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 17:25   #143
Håp_80
Juniormedlem
 
Håp_80 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 48
Håp_80 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg kan ikke svare deg på dette med tiltaksløshet/trøtthet, da jeg lider av fatique i utgangspunktet, før jeg begynte med dette opplegget. Legen sa til meg at det var vanlig å være slapp de første 1 til 2 ukene, for så å føle at energien kommer tilbake, og at mange føler seg bedre enn før etter en stund. Jeg får derimot noen voldsomme humør svingninger innimellom Stakkar mannen min som må leve med meg nå sier jeg bare Er det noen andre som opplever dette? Jeg tror ikke det har noe med at jeg ikke kan spise annen mat en eurodiett maten, for jeg har egentlig ikke så veldig matlyst i det hele tatt, jeg går ikke rundt å har lyst på masse godt og irriterer meg over det liksom. Huff får bare håpe at det går over snart. Godt at mannen skal et par uker ut i nordsjøen nå, så han slepper sure og sinte meg en stund
Utenom dette er fremdeles motivasjonen på topp og dagene går fint

__________________

Håp_80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysish Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 00:37   #144
smiley86
Sperret
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 38
Innlegg: 15
smiley86 er på en erverdig vei
Smile

FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei!

Er heilt ny her, søkte litt etter andre som også går på ED å havnet her=) Leste litt gjennom innleggene,å dere alle er jo utrolig flinke, skulle ønske jeg var like flink selv!!
Har nettopp begynt på ED fase 1,( begynte 5jan faktisk) så er jo ikke mange dagene siden,å har planer om å gå ned ca 20-25 kilo,også blir jeg SÅÅÅ glad når jeg leser om dere som har gått ned masse over liten tid,for det er mitt mål nå,en skikkelig boost for å komme igang med ordentlige ting å trene osv.
Tenk om faktisk jeg også kunne føle meg vel med meg selv,bare det å kunne gå i en vanlig klesbutikk å handle tøy blir jo heaven

Blei et langt innlegg dette her, det jeg egentlig skulle spør folk om,er om det er noen som har noe ED mat å bytte?
Jeg klarer ikke å få ned kyllingsuppa, hot chocolate å et par ting til:S

Mvh meg=)

smiley86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nj Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 12:16   #145
Håp_80
Juniormedlem
 
Håp_80 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 48
Håp_80 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei Smiley og velkommen

På denne siden er det masse informasjon og inspirasjon å få

Jeg er ganske så ny her jeg også. Vil bare tipse deg om bytte/salgs tråden her inne, den er veldig bra. Jeg kan bytte varm sjoko mot skinkeomelett eller sjoko pudding hvis du liker noen av de tingene.

Lykke til Smiley, dette skal vi klare!

__________________

Håp_80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysish Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 12:21   #146
moma
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 62
moma er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

jeg har nettopp begynt i fase 2 nå, var i fase 1 og 2 før jul men i jula spiste jeg noe vanlig mat. Jeg har ikke fortalt noen at jeg går på ED og i min familie er slikt forbundet med sterk skam, så jeg har ikke tenkt å si noe heller. Så da måtte jeg "kamuflere" med å spiste litt vanlig mat. Ikke potet og brød da!

Jeg veier meg kun hos legen, men har ikke vært hos legen siden november nå. Neste uke skal jeg igjen, så det skal bli spennende å se hvor mye jeg har gått ned.

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w3za3ir/" target=_blank>

moma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet / Fedon Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 12:24   #147
Boffen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 18
Boffen er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei og velkommen smiley86. Sjekk denne tråden: Eurodiett bytte- og salgstråd ( 1 2 3 ... Siste side)

__________________


Boffen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 12:32   #148
Boffen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 18
Boffen er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei moma. Pakken er på vei (Fikk den ikke avgårde før i dag tidlig)
Det er ikke lett å gjennomføre ED uten støtte av familie og venner. Men skjønna no frykten for reaksjoner. Stå på, kan no hende når resultatene begynner å vise godt at dei forandrer synspunkt.

__________________


Boffen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 14:29   #149
smiley86
Sperret
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 38
Innlegg: 15
smiley86 er på en erverdig vei
Talking

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Så flott, takk dere som tipset meg om den tråden,nå har jeg lagt ut et innlegg der,håper på svar hehe

smiley86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nj Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 16:01   #150
nissemor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 76
nissemor er på en erverdig vei
Unhappy

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei.
Startet fase 1 ca 9 desember, men det ble endel middager i jula. Gikk ned 5-6 kg, og opp 2 kg i jula. På`n igjen denne uken, og de 2 kiloene er nå borte . Får ikke utslag på stiks.
Har problemer med å få i meg omelettene, og bytter i 2 egg, men da er jeg kanskje i fase 2?
Klarer ikke mere enn en suppe daglig, og noe må man jo innta. Av og til også "kryddra" grønnsakene med scampi eller kyllingfile, og på pannekaken har jeg prøvd med usukkra blåbær for å variere smaken.
Men for å få max effekt burde jeg kanskje holde meg strengt til produktene? Problemet er at jeg har hatt hoste og forkjølelse i snart to uker, og blir litt småkvalm.

__________________
nissemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no