Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Seikarbonader med bacon og ost

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-10-10, 22:21   #1
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Seikarbonader med bacon og ost

Oppskrift med bilder her

Ingredienser:
500 g seifilet
1,5 dl fløte
1 egg
1/4-1/2 purre
1 ts salt
1/2 ts pepper
50 g bacon
50 g ost


Fremgangsmåte:
Kutt fisken i terninger og ha den i en foodprocessor sammen med fløte, egg, grovhakket purre, salt og pepper.
Kjør på full hastighet i ca 20 sekunder, til blandingen er jevn, men samtidig litt grov.
Rør inn bacon i terninger og revet ost.
Form farsen til kaker og stek dem på begge sider i smør. Stek de deretter ferdig i ovnen ved ca 100 grader.

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 21:16   #2
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Seikarbonader med bacon og ost

Dette hørtes godt ut. Skal prøve det til uka..

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 22:05   #3
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Seikarbonader med bacon og ost

Noen som veit hvordan det er å bruke opptint fisk til fiskekaker? Jeg har alltid brukt fersk fisk når jeg lager fiskekaker, så er litt usikker på hvordan resultatet blir med opptint fisk

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 22:07   #4
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Seikarbonader med bacon og ost

Opprinnelig lagt inn av ChristineSixteen, her.

Noen som veit hvordan det er å bruke opptint fisk til fiskekaker? Jeg har alltid brukt fersk fisk når jeg lager fiskekaker, så er litt usikker på hvordan resultatet blir med opptint fisk

Jeg brukte opptint fisk, men man skal helst ikke gjøre det.. farsen henger mye dårligere sammen..

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 12:33   #5
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Seikarbonader med bacon og ost

De ble kjempegode. Hadde ikke sei, så jeg brukte torsk og litt laks.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 16:41   #6
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Seikarbonader med bacon og ost

Så kjempegodt ut! Har et par nybegynner-/ungkarsspørsmål..

Hvor lenge skal de steke? Eventuelt, når vet man at de er stekt ferdig? Må man rett og slett ofre ei kake eller to og dele dem for å sjekke?

Skal baconterningene stekes litt først?

Sikkert dumme spørsmål men er nå engang ungkar og har ikke laget dette før, så når hovedingrediensene er fisk, bacon og ost (tre av tingene som virkelig gjør livet verdt å leve ) så må det nesten prøves! ^^

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 17:33   #7
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Seikarbonader med bacon og ost

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Så kjempegodt ut! Har et par nybegynner-/ungkarsspørsmål..
<znip>...så når hovedingrediensene er fisk, bacon og ost (tre av tingene som virkelig gjør livet verdt å leve ) så må det nesten prøves! ^^

enig!

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 21:24   #8
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Seikarbonader med bacon og ost

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Så kjempegodt ut! Har et par nybegynner-/ungkarsspørsmål..

Hvor lenge skal de steke? Eventuelt, når vet man at de er stekt ferdig? Må man rett og slett ofre ei kake eller to og dele dem for å sjekke?

Skal baconterningene stekes litt først?

Sikkert dumme spørsmål men er nå engang ungkar og har ikke laget dette før, så når hovedingrediensene er fisk, bacon og ost (tre av tingene som virkelig gjør livet verdt å leve ) så må det nesten prøves! ^^

Jeg brukte smårettbacon, og stekte den ikke på forhånd..
Stek i panne til du får skorpe på begge sider, jeg tok ikke tiden i ovnen, men tror de sto der i ca 15 minutter

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 18:04   #9
The Cat
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 53
Innlegg: 84
The Cat er på en erverdig vei

Sv: Seikarbonader med bacon og ost

Hmmm...mine er under steking nå, men henger ikke så godt sammen... Mulig det har med at det var frossen fisk å gjøre?? Gir meg ikke, tror dette blir godt, altså

__________________
På'n igjen



The Cat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarb Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 18:59   #10
The Cat
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 53
Innlegg: 84
The Cat er på en erverdig vei

Sv: Seikarbonader med bacon og ost

-men gode blei de!!

__________________
På'n igjen



The Cat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarb Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 21:36   #11
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Seikarbonader med bacon og ost

Opprinnelig lagt inn av The Cat, her.

Hmmm...mine er under steking nå, men henger ikke så godt sammen... Mulig det har med at det var frossen fisk å gjøre?? Gir meg ikke, tror dette blir godt, altså

Opprinnelig lagt inn av The Cat, her.

-men gode blei de!!

Det kan nok ha noe med at fisken var frossen, man skal egentlig ikke bruke det når man lager fiskekarbonader.. Men så bra at de ble gode uansett

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veldig enkle seikarbonader Roteloftet Middag 5 06-02-11 13:51
Bacon Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 08-05-09 18:12
Bacon Lillegutten Ketolysekuren 14 21-10-08 19:56
For mye bacon? janine75 Ketolysekuren 12 12-11-07 09:33
Bacon gilbertine Generell ernæringsdebatt 7 15-04-07 20:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no