Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Når begynne å tenke på fett og karbohydrater?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-05-11, 20:41   #1
lille_flode
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 105
lille_flode er ny på veien

Når begynne å tenke på fett og karbohydrater?

Jeg har slitt fryktelig med å få i meg NOK mat, men det ser ut til at alt fungerer bedre når jeg ligger på 20-30 karbs pr dag. Da kan jeg unne meg litt mer bær f.eks som gjør det hele mye lettere for meg. Så fortsetter der.
Men, bør jeg kanskje redusere fett inntaket, i det minste tenke litt på det? Hvilken diett f.eks passer med dem mengden karbs? For å ha noe mer håndfast å forholde meg til?

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 20:53   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Når begynne å tenke på fett og karbohydrater?

20- 30 karber er for de aller fleste ketolyse siden man stort sett er i ketose på det antallet.
Lutz sier at man kan spise så mye fett man orker opp til (ca) 72 karber pr døgn!

I denne tråden blir dette diskutert veeeeeeldig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 22:42   #3
lille_flode
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 105
lille_flode er ny på veien

Sv: Når begynne å tenke på fett og karbohydrater?

Oi, og jeg som har påstått at nei, jeg kjører ikke ketolyse for det blir jeg dårlig av. Når jeg ligger på dette antallet karber så er jeg helt fin. Men trodde ketolyse var under 15 om dagen eller noe sånt? Jaja, samme kan det være når jeg slipper å tenke Hehe...

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 22:45   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Når begynne å tenke på fett og karbohydrater?

Skal ikke sladre til noen, jeg!

Ketolyse er fra 15karber for kvinner og 20 for menn, og så kan man øke litt oppover til man finner "sitt sted"!
Jeg bør ligge rundt 20- 30 både for å gå ned effektivt og for å ha det bra!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 23:26   #5
lille_flode
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 105
lille_flode er ny på veien

Sv: Når begynne å tenke på fett og karbohydrater?

Haha... går det an? Jeg har spist lavkarbokost siden ca 2007 dog ikke myntet på vektnedgang, og fått dårlig samvittighet når karbohydrater på en dag har nærmet seg 30, og dessuten vært av den oppfatning at cluet var å strebe mot minst mulig pr dag... kanskje ikke så innmari rart jeg har blitt grisedårlig på tilnærmelser 0 karbohydrater pr dag da... og ja, jeg har prøvd over tid Hehe...

Så konklusjonen er at mest sannsynlig vil jeg oppleve vektreduksjon av mine 20-30 gram pr dag? Og at mine kveldsmåltider som ofte er krem og bringebær ikke nødvendigvis er noe å ha dårlig samvittighet for?

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 23:36   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Når begynne å tenke på fett og karbohydrater?

Dårlig samvittighet, nei! Det er jo den ultimate desserten! Fet og god og full av ting vi trenger!

Mange som går ned mye i vekt på den kveldsmaten, ja!

Kanskje du skal lese gjennom nybegynnertråden vår som en slags oppfriskning elle rnoe sånt?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 00:00   #7
lille_flode
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 105
lille_flode er ny på veien

Sv: Når begynne å tenke på fett og karbohydrater?

Ja, driver å leser meg opp, men forumet er så sykt fyllt av masse fin info så det er. Hk tider vanskelig å finne svar på AKKURAT det jeg lurer på. Igjen takk for link, skal lese den nå. Har jo både lest ketolyseboken og som sagt spist lavkarbo en god stund, men det skader ikke å friske opp!

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fett eller karbohydrater ... En blir ikke overvektig av fett! (?) Hva gir utslaget? ragabast Generell diskusjon 11 09-03-11 10:52
Karbohydrater - fett Cilli Spørsmål og svar 14 01-10-09 22:14
For mye fett og for lite karbohydrater? marli Ketolysekuren 10 19-05-09 13:01
Å kombinere fett og karbohydrater Fettet Lavkarbo generelt 3 10-02-06 17:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no