Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Saltets mysterium!

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-07, 13:12   #1
Teletubbien
Medlem
 
Teletubbien sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Hedmark
Alder: 46
Innlegg: 375
Teletubbien har en fantastisk aura rundt segTeletubbien har en fantastisk aura rundt seg

Saltets mysterium!

Altså, det er barnelærdom det der med at om man spiser salt mat så binder det vann og man går ikke ned i vekt som forventet!

MEN, hva er det egentlig som skjer? Det høres så søkt ut dette med at det binder vann, jada jeg ser logikken i det også, men hvor lenge binder det dette vannet da, og før eller siden slipper det vel... Jeg mener, om jeg da spiser masse salt mat dagen før veiedagen vil jeg kanskje se at jeg ikke har gått ned så mye som forventet, men da får jeg vel igjen det neste uke om jeg ikke gjør samme feilen?

__________________


Teletubbien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse +/- Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 13:34   #2
mcfrogner
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 277
mcfrogner er ny på veien

Sv: Saltets mysterium!

Ja, det er vel sånn det funker.

Dette om salt var noe av det jeg reagerte på hos Skaldeman forresten, han ga ingen logisk grunn til hvorfor det er "naturlig" å spise salt, utenom det som allerede finnes naturlig i maten.

__________________
Startvekt: 130 kg
Vekt nå: 105 kg
mcfrogner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 14:19   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Saltets mysterium!

Hvis jeg spiser salt mat og binder mye vann må jeg drikke masse vann i tillegg for at det skal ta med seg saltet og vannet ut igjen.. spør ikke hvorfor, har bare funnet ut det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Feil på mobilregning - et mysterium ... Nille Generell diskusjon 30 16-05-08 08:41
Klipappens mysterium Skorpia Generell ernæringsdebatt 7 23-02-04 19:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no