Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Svimmelhet og annet ymse

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-11, 18:04   #1
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei
Question

Svimmelhet og annet ymse

Heihar nå spist lavkarbo siden november i fjord, men en sprekk i jula, men er plaget VELDIG av svimmelhet... Er så ille at jeg nesten kvir meg til å gå utenfor huset... Kommer når jeg reiser meg opp(som er ganske normalt har jeg skjønt)men er svart så lenge at jeg får spasmer i beina...klarer nesten ikke å stå og går som om jeg hadde en eller annen undelig beinsykdom... følelsen er noe i mellom den prikkinge man får når en kroppsdel har sovna blandet med skikkelige muskelspasmer. Får å si det sånn, så ser folk skikkelig rart på meg når det skjer, noen har til og med vært på vei bort for å hjelpe meg....Men går jo over i løpet av få sekunder, men er udregelig når det skjer.... Noen som har noen gode tips?

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 18:23   #2
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Svimmelhet og annet ymse

Det du opplever kalles ortostatisk hypotensjon. Du har av en eller annen grunn enten generelt for lavt blodtrykk eller spesifikke problemer med blodtrykksreguleringen (kan skyldes f.eks. B12-mangel). Få i deg nok mat/vann/salt. Når du reiser deg, gjør det langsomt samtidig som du strammer mavemusklene (hold inn maven).

Oppsøk lege hvis det vedvarer!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 19:08   #3
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: Svimmelhet og annet ymse

Regna med at det var det, men står ingenting på nettet om det med beina...Så da begynte jeg å lure på om dt var noe annet... Får håpe det går seg til....
Tusen takk for svar

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 22:36   #4
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Svimmelhet og annet ymse

Når hjernen først får redusert blodtilstrømmingen, er virkningen ofte uforutsigbar, men spasmer er ikke uvanlig. Et annet triks som kan avhjelpe situasjonen er å bevege bena (bøye/strekke) før man reiser seg, det pumper blod opp fra bena til resten av kroppen.

Men, som sagt, oppsøk lege hvis dette ikke gir seg innen rimelig tid eller blir verre!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 02:45   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Svimmelhet og annet ymse

Og husk nok magnesium

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 08:27   #6
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: Svimmelhet og annet ymse

Da sier jeg igjen tusen takk for svar Så satser man på at dette snart retter seg Litt flaut når beina går bananas på den måten i offentlighet liksom:P Hehe

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 15:25   #7
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Svimmelhet og annet ymse

Sleit med mye med svimmelhet for 10-12 år siden, og besvimte støtt og stadig. Det viste seg at blodtrykket var altfor lavt, og fikk beskjed om å få i meg mere salt. Nå som jeg er på lavkarbo og drikker mer enn jeg gjorde før må jeg passe på å salte maten mer enn "normalt", ellers blir jeg svimmel igjen.

Hvis du blir sånn svimmel igjen så kan du røre ut 1-2 ts salt i et glass vann å drikke det. Det hjalp ganske kjapt på svimmelheta mi

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 22:32   #8
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Svimmelhet og annet ymse

Lakris øker blodtrykket, prøv te. Og mer salt i maten?

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 22:42   #9
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: Svimmelhet og annet ymse

Takk dere Da skal jeg prøve å få i meg mer salt, og lakriste Noen som vet hvor jeg kan få tak i slik te?

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 07:52   #10
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Svimmelhet og annet ymse

Helsekost har lakriste, og vår lokale har også noen små italienske pastiller kokt på lakris. Disse inneholder karbohydrater, om enn ikke tilsatt og er så sterke at de farger tennene omtrent som snus...

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 10:01   #11
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Svimmelhet og annet ymse

Nå vet jo ikke kirami hva som er galt og burde kanskje være forsiktig med å kaste seg på kjerringråd for å få opp blodtrykket når hun ikke vet om det faktisk er blodtrykksfall som er problemet. De svimmelhetsanfallene høres jo ganske alvorlig ut, og jeg syns du først og fremst bør oppsøke lege før du prøver å fikse det sjøl basert på en slik selvdiagnosering. Om det f.eks. er B-12 mangel som antydet tidligere kan jo dette bli svært alvorlig om du går med det ubehandlet.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 10:13   #12
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: Svimmelhet og annet ymse

Da har man bestilt seg legetime, så får jeg skjekka det ordentlig opp

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 10:43   #13
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Svimmelhet og annet ymse

Bra

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 20:24   #14
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Svimmelhet og annet ymse

I det siste har eg fått så enormt med halsbrann, nokon forklaring til fenomenet? Eg har alltid vore plaga med det ein kaller"voksesmerter", og i det siste har dette bare forverra seg....Og voksesmerter er vel heller sjeldent i ein alder av 26 år... Nokon som har opplevd liknande? Kan bli så vondt at eg ikkje får sova, og då blir det jo til at ein tek noko smertestillande, og eg tenkjer at dette ikkje er bra i lengden.

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kvalme og svimmelhet angel82 Ketolysekuren 9 12-09-10 15:18
Svimmelhet og trening? Bathory Spis deg ned i vekt med Skaldeman 10 30-08-10 19:01
Svimmelhet-hjelp meg Cristiano07 Ketolysekuren 1 12-05-10 22:52
Svimmelhet Heksa Fysisk og mental helse 4 02-11-09 19:35
Svimmelhet Femita Lavkarbo generelt 3 28-08-06 18:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no