Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

4-5 middager?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-12, 12:38   #26
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: 4-5 middager?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Får absolutt nok fett i maten, så da må det være salt. Hm... får begynne å maule salami eller noe Kan jo kanskje være så enkelt at jeg er veldig glad i ribbe, men pleier ikke å ha dilla. Tror jeg på ta opp en ribbebit fra fryseren, så jeg får ribbe til uka. Er så ille at jeg har tenkt å se etter ribbe i butikken også, godt å ha mer i fryseren. Håper det er noe igjen da

Det er en del aminosyrer i skinn som det ikke er så mye av i muskel-kjøtt, mener jeg å huske.... Om du spiser svoren da.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 13:10   #27
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: 4-5 middager?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det er en del aminosyrer i skinn som det ikke er så mye av i muskel-kjøtt, mener jeg å huske.... Om du spiser svoren da.

Hvis den er sprø, så kanskje et par små biter, ikke noe mer. Får begynne å spise mer egg, for det er jo perfekt. Kanskje jeg har lite L-Karnitine lager også. Da er det jo vanskelig for kroppen å nyttiggjøre seg av alt fettet. Junior går på ketogendiett for epilepsi, og han får tilksudd av L-Karnitine. Lageret hans ble ødelagt av en uregistrert epilepsimedisin for mange år siden.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 13:15   #28
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: 4-5 middager?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Mener det er beskrevet at man spiste innholdet i magesekken fra rein for å få tilskudd av c-vitamin... Jeg hadde foretrukket noen skiver paprika .)

Fun fact:
Både glukose og c-vitamin bruker begge GLUT1-transport for å komme inn i cellene, noe som medfører mindre behov for vitamin c ved f.eks. ketogen kost.

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 14:08   #29
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: 4-5 middager?

Opprinnelig lagt inn av macadamia79, her.

Fun fact:
Både glukose og c-vitamin bruker begge GLUT1-transport for å komme inn i cellene, noe som medfører mindre behov for vitamin c ved f.eks. ketogen kost.

Ah - da har jeg lært noe nytt i dag også.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 14:52   #30
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: 4-5 middager?

Inuiter har også spist krekling tradisjonelt, og arktiske sjødyr skal inneholde C-vitamin. De har for eksempel spist huden av narhval som snacks.

Jeg har ingen skriftlig kilde på dette, ble fortalt det da jeg var på Grønland. Fikk smake narhvalhud, også. Må si jeg foretrekker en annen C-vitaminkilde!

Det kan jo være andre grunner enn C-vitamin til at de spiste dette, tenker jeg, for jeg er ikke sikker på om de jeg snakket med visste så mye om vitaminer. MEN de visste hva som hadde virket i praksis under arktiske forhold.

Dessverre var det mye vestlig kosthold (inkludert alkohol) som hadde overtatt der jeg var. Defintivt ingen forbedring.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 15:49   #31
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: 4-5 middager?

Mer fun facts:
http://www.biblelife.org/stefansson3.htm -veldig lang, veldig interessant, skrevet av Vilhjalmur Stefansson i 1936. Scurvy = skjørbuk.

"There is no doubt, as the quantitative studies have shown, that the percentage of Vitamin C, the scurvy preventing factor, is higher in certain vegetable elements than in any meats. But it is equally true that the human body needs only such a tiny bit of Vitamin C that if you have some fresh meat in your diet every day, and don't over cook it, there will be enough C from that source alone to prevent scurvy. If you live exclusively on meat you get from it enough vitamins not only to prevent scurvy but as said in a previous article, to prevent all other deficiency diseases."

"

Scott began his second venture as he had begun the first, by asking the medical profession of Britain for protection from scurvy and by receiving from them once more the good old advice about lime juice, fruits, and the rest. In winter quarters he again placed reliance on that advice and on constant medical supervision, on a planned and carefully varied diet, on numerous scientific tests to determine the condition of the men, on exercise, fresh air, sanitation in all its standard forms. The men lived on the foods of the United Kingdom, supplemented by the fruit and garden produce of New Zealand. Because they had so much which they were used to, they ate little of what they had never learned to like, the penguins and seals.
Once more they started their sledge travel after a winter of sanitation. The results had previously be disappointing; now they were tragic. While scurvy did not prevent them from reaching the South Pole, it began to weaken them on the return and progressed so rapidly that the growing weakness prevented them, if only by ten miles, from being able to get back to the final provision depot."

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Svar

Emneord
4-5 middager


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Middager og lunsj Tor Olav Ketolysekuren 2 17-05-10 21:20
Middager? €Lene€ Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 19-04-10 21:58
Forhåndslage middager caroline72 Ketolysekuren 10 11-04-10 12:23
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Luksusproblem! (middager) Carisma Ketolysekuren 1 09-03-09 16:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no