Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

15 karber daglig og økning ... Ketolyse

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-08, 08:44   #1
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei
Cool

15 karber daglig og økning ... Ketolyse

Når jeg er inne og leser på forskjellige tråder her så står det stadig at man kun skal ha 15 karber daglig på Ketolysekuren uten økning. I følge min bok om kuren så står det at man kan etter noen uker øke karbene med ca 5 i uken, men at man fremdeles må sjekke med sticksene at man er i ketose. Slutter disse å gi utslag så skal man gå ned på karbene igjen til en igjen er i ketose. Dette er vel ment i løpet av slankekuren og ikke etter at man har nådd evt mål-vekt, for da skal vel kroppen ut av ketose (man skal vel ikke være i ketose resten av livet...?).

Har jeg misforstått?

Jeg har ikke med meg boken, men leste dette senest i går kveld.

__________________



emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 08:51   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: 15 karber daglig og økning... Ketolyse

Du beskriver vel "vedvarendestigen" til Atkins, omtrent, du kan lese om det inne på Atkinsforumet her.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 09:15   #3
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei

Sv: 15 karber daglig og økning... Ketolyse

Det står i alle fall i boken "Slank med ketolyse". Kan sitere hva det står når jeg kommer hjem til boken. Skal kontroll-lese for sikkerhets skyld...

__________________



emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 09:21   #4
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: 15 karber daglig og økning... Ketolyse

Det stemmer at det står i boken til Torkil. Så vidt jeg har forstått er det ikke mange som gjennomfører det i vektnedgangen her på forumet, men venter til de føler seg ferdigslanket som en oppkarbing.

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 11:28   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 15 karber daglig og økning... Ketolyse

Ja, det står i boka at man kan øke karbene etter 4 uker. Forutsatt at man fortsetter å gå ned i vekt. Men man må ikke gjøre det. Mange må faktisk holde seg på 15-20 karber for i heletatt å gå ned i vekt.

Jeg økte ikke, rett og slett fordi jeg tivdes med maten og gikk jevnt og trutt ned.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 11:37   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: 15 karber daglig og økning ... Ketolyse

Hei
Man KAN øke karbohydratmengden forutsatt vekttapet fortsetter og man er i ketose. Fordelen er at man kan variere enda mer på grønnsakene og salater og tillate seg litt jorbær med fløte etc.
IKKE bruk de ekstra karbohydrater sil sukkerfri sjokolade etc.

Man KAN også fortsette med 15 gram hele kuren.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 11:48   #7
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: 15 karber daglig og økning ... Ketolyse

Jeg Har ca 30 kg å ta av. Kan jeg fortsette med bare 15 karbs om dagen, eller burde jeg øke på et tidspunkt?

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 14:06   #8
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei

Sv: 15 karber daglig og økning ... Ketolyse

Tusen takk for svar! Jeg liker dette forumet for folk er så hjelpsomme og jeg får alltid raske svar på det jeg lurer på !

Jeg tror at jeg kommer til å fortsett med 15 karber daglig jeg også, for foreløpig går det veldig bra. Håper fortsetningen blir like bra . Da blir jeg ei lykkelig jente . Jeg har 9 kilo igjen før idealvekten, så håper at det går...

Føler meg så flink og mye slankere om dagen at - enda det kun er 3 kg foreløpig. Må nevne at jeg gikk på Grete Roede en periode så gikk ned 5 kg der siden jul. Der synes jeg at man er mye mer sulten enn det jeg opplever her. Ketose er bra !!!

__________________



emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 14:44   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 15 karber daglig og økning ... Ketolyse

Opprinnelig lagt inn av raptor, her.

Jeg Har ca 30 kg å ta av. Kan jeg fortsette med bare 15 karbs om dagen, eller burde jeg øke på et tidspunkt?

Jeg syns at så lenge du trives med maten du spiser, vekta går jevnt og trutt nedover så kan du trygt holde deg til 15-20 karber om dagen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 10:53   #10
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: 15 karber daglig og økning ... Ketolyse

Takk,Gerd. Blir å fortsette en stund til,da. I alle fall til jeg har gått ned 10 kg. Så har jeg lyst til å spise brødskive igjen på morgenen til frokost. Eller knekkebrød. Vet ikke hva jeg skal velge, men har nok tid å bestemme meg til.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 21:12   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 15 karber daglig og økning ... Ketolyse

Det finnes flere lavkarbo brød du kan bake. Kjøpebrød og knekkebrød skal du ikke spise på kuren, pga. stivelsen (som blir til sukker i kroppen)

Jeg opplevde selv at viss jeg spiste lavkarbo-brød så gikk jeg ikke ned i vekt. Så det spiser jeg heller litt av nå når jeg vedlikeholder

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 21:30   #12
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: 15 karber daglig og økning ... Ketolyse

Det er liksom noe med den derre brødskiva om morran, altså.Men verden er jo ikke laga for lavkarbo-folk.
jobber på et sykehjem, og på min avdaling er det mange type 2 diabetikere. Blir så frustrert over uvettet såkalt faglert personale utviser mht dietten disse burde gå på. Så utrolig mye light produkter og frukt, men blodsukkeret stiger og stiger, og de pøser bare på med mer insulin.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
15 karber daglig ... emma1 Spørsmål og svar 13 17-05-08 02:30
For få karb'er? karbolia Ketolysekuren 13 29-04-08 10:32
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
KARBER I KRYDDER & TØRKEDE KRYDDERURTER Nille Lavkarbo generelt 10 17-04-05 16:15
SPØRSMÅL OM INDUKSJON Huldr Induksjonen 14 03-12-04 01:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no