Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Ehm ... litt feil?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-08-09, 22:17   #1
Hette
Medlem
 
Hette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Førde
Innlegg: 150
Hette er en juvelHette er en juvelHette er en juvel

Ehm ... litt feil?

No har dei altso starta eit maxi kurs, på Grete Roede, for dei som skal ned meir enn 30kg... Der får ein vist beskjed om å kutte ned på brød, potet, pasta og ris...
Men... Samtidig deler dei ut bøker, der ein skal telle kalorier?!?!

__________________


Hette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 22:22   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ehm... litt feil??

Opprinnelig lagt inn av Hette, her.

No har dei altso starta eit maxi kurs, på Grete Roede, for dei som skal ned meir enn 30kg... Der får ein vist beskjed om å kutte ned på brød, potet, pasta og ris...
Men... Samtidig deler dei ut bøker, der ein skal telle kalorier?!?!

Unnskyld meg, hva hadde du egentlig forventa den dama er jo verdensmester i kaloritelling... Jeg så ikke akkurat det der nei

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 06:29   #3
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Ehm... litt feil??

undskyld assa.. men.. haha!

må bare le , for den stakkart dama!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 11:52   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ehm... litt feil??

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

undskyld assa.. men.. haha!

må bare le , for den stakkart dama!

Vel, jeg latterliggjør ikke Grete Roede, for hennes metode funker faktisk for de fleste og hun har fått temmelig mange mennesker ned i vekt, men det funker ikke for alle ( slik som meg som går OPP i vekt av lavkalori ) og at hun nå anbefaler folk å kutte ut en del av karbene viser jo at hun har skjønt NOE, men ikke alt. Også så klart verdensmesteren i kaloritelling fortsatt må få disse som følger dette opplegget til å telle kalorier også. Bare hun husker på at veldig overvektige mennesker trenger flere kalorier siden de er større.

Når dette er sagt er jeg langt fra enig i at lavkalori er den beste metode, dvs jeg mener at det ikke er måten å slanke seg på eller å leve, jeg har hele tiden ment at kroppen trenger fett.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 12:17   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ehm ... litt feil?

Hei,
Ikke min menig å henge ut noen, men det er jo en kjensgjerning at GR ikke akkurat faller inn under lavkarbo begrepet og jeg har ikke tro på at GR noen gang vil havne der.
Det er ikke lenge siden temaet GR – lavkarbo var oppe her på forumet, i tillegg fant jeg også en gammel tråd.
Grete Roede og lavkabo?, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27441&highlight=roede
Lavkarbo vs Grethe Roede, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14382&highlight=roede

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 12:24   #6
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Ehm ... litt feil?

Jeg syns det er litt greit at GR tar opp informasjon om Kcal, for jeg syns det er noe som er greit å kunne
Det var den tid jeg ikke ANTE hva kcal eller karbs var for noe. Og jeg syns det er lærerikt og sier mye om produktet når jeg leser på næringsinnholdet.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 13:01   #7
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: Ehm ... litt feil?

maxi kurs er ikke noe nytt fenomen på grete roede. Det har de hatt lenge.
Jeg har gått på maxi kurs flere ganger. Opplegget er i grunnen ikke så dumt, men jeg går desverre ikke ned med lavkalori.
Å kutte ut poteter, ris og brød er jo heller ikke noe nytt fra GR sin side. Det var beskjeder jeg fikk på kurs for flere år siden.

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er best? Tok jeg feil? Schmoopy Ketolysekuren 4 22-03-09 11:19
Vil fortelle litt om ketolyse for meg, og håper noen kan gi meg litt tilbakemeldinger hilde29 Ketolysekuren 9 26-01-09 12:25
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Kan noen hjelpe meg og regne litt på noe? Er litt usikker på en ting h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 4 25-08-08 22:13
Noe er feil.. Klumpe Spørsmål og svar 6 18-12-06 22:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no