Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

2 spørsmål om mat på lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-12-09, 00:13   #1
Mettek
Medlem
 
Mettek sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 63
Mettek er på en erverdig vei

2 spørsmål om mat på lavkarbo

Har bare noen spørsmål angående mat på lav-karbodiett:

1. Kan man spise fiberrik? Det står på pakken at det er 3,1(?) karbohydrat pr skive.

2. Hva kan man bruke i stedet for soyaprotein, soyamel(?) og bakemix fra ketolyse?

__________________







Mettek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarboish ;) Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 06:37   #2
heltny
Medlem
 
heltny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 171
heltny er på en erverdig vei

Sv: 2 spørsmål om mat på lav-karbo

Opprinnelig lagt inn av Mettek, her.

Har bare noen spørsmål angående mat på lav-karbodiett:

1. Kan man spise fiberrik? Det står på pakken at det er 3,1(?) karbohydrat pr skive.

2. Hva kan man bruke i stedet for soyaprotein, soyamel(?) og bakemix fra ketolyse?

1. Har aldrig vært borti det før. Men hvorfor bruke opp dagens karber på en tynn skive? Brokkoli eller annen grønnsak har mye mere brukbart og gi kroppen. Den kan også ha Høy GI som er nesten som og spise mere karber en du gjør.

2. Det er ikke sååå mye mere.. Men kokosmasse blendet til mel funker, og mandelmel.

Anders

__________________
Kjempevennlig hilsen Heltny!
bloggen min - gjerne komenter
+++=
heltny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf. Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 06:39   #3
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: 2 spørsmål om mat på lav-karbo

Opprinnelig lagt inn av Mettek, her.

Har bare noen spørsmål angående mat på lav-karbodiett:

1. Kan man spise fiberrik? Det står på pakken at det er 3,1(?) karbohydrat pr skive.

2. Hva kan man bruke i stedet for soyaprotein, soyamel(?) og bakemix fra ketolyse?

Det ervanskelig å svare på spørsmålene dine ettersom at kostholdsfilosofien din er "lavkarboish"

1. Er kostholdet ditt egenkomponert er det bare du som vet hva du kan spise og om fiberrik er noe du tillater deg. Skal du bare kutte litt i karbene er det jo helt ok. Skal du leve ketogent ville jeg valgt å bruke karbene mine på grønnsaker istedenfor.

2. Det kommer an på hva du skal bruke det til. Selv bruker jeg stort sett aldri soyaprotein eller bakemix, og synes jeg kommer langt med fiberhusk eller mandelmel. Men det er jo ikke noe en til en forhold mellom bakemix eller soyaprotein og fiberhusk/mandelmel. Var det en spesiell oppskrift du tenkte på?

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 14:50   #4
Mettek
Medlem
 
Mettek sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 63
Mettek er på en erverdig vei

Sv: 2 spørsmål om mat på lav-karbo

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Var det en spesiell oppskrift du tenkte på?

Tenkte mest på sånne frokostpannekaker, lapper osv. Ser mange av oppskriftene inneholder disse produktene, og ville bare høre hva det tilsvarer i "vanlige" produkter man kan kjøpe i butikk

Men ellers takk for gode svar! Skjønner at det er litt vanskelig å svare siden filosofien min er lavkarboish, hehe, den er egenkomponert nå, men vil nok prøve å følge ketolysekuren til punkt å prikke etter jul!

Har funnet ut at fiberrik ikke har noe innvirking på vekta mi, og vil nok derfor fortsette å kjøpe det. synes det er godt å ha når jeg blir litt småsulten!

__________________







Mettek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarboish ;) Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 15:05   #5
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: 2 spørsmål om mat på lav-karbo

Opprinnelig lagt inn av Mettek, her.

Tenkte mest på sånne frokostpannekaker, lapper osv. Ser mange av oppskriftene inneholder disse produktene, og ville bare høre hva det tilsvarer i "vanlige" produkter man kan kjøpe i butikk

Men ellers takk for gode svar! Skjønner at det er litt vanskelig å svare siden filosofien min er lavkarboish, hehe, den er egenkomponert nå, men vil nok prøve å følge ketolysekuren til punkt å prikke etter jul!

Har funnet ut at fiberrik ikke har noe innvirking på vekta mi, og vil nok derfor fortsette å kjøpe det. synes det er godt å ha når jeg blir litt småsulten!

Jeg tar en fiberrik en gang i mellom, med meierismør og norvegia eller reker i majones. Holder meg fint i ketose allikevel..

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 15:22   #6
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: 2 spørsmål om mat på lavkarbo

Sitat:

Ser mange av oppskriftene inneholder disse produktene, og ville bare høre hva det tilsvarer i "vanlige" produkter man kan kjøpe i butikk

Tror ikke det finnes så mange vanlige produkter som egner seg til dette formålet desverre. Ikke som jeg vet om i hvertfall. Det finnes forresten en oppskrift på pannekaker her et sted som er laget av knust baconcrisp. De er ganske gode faktisk.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 17:19   #7
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: 2 spørsmål om mat på lavkarbo

Jeg bruker i Fiberhusk i pannekakene jeg lager i mikroen .....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eit spørsmål til dere som har lavkarbo som livsstil, og ikkje er i ketose lenger nattinatt Lavkarbo generelt 34 05-06-11 01:37
Litt spørsmål om overgangen frå ketolyse til lavkarbo nattinatt Lavkarbo generelt 5 30-07-09 08:32
Et par spørsmål Marte_mor Ketolysekuren 7 02-03-09 20:57
Noen spørsmål fra en nybegynner innen lavkarbo og ketolyse FrøkenG Ketolysekuren 6 24-11-08 22:53
Ett spørsmål... Fredrikke Ketolysekuren 6 26-05-07 23:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no