Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

20 karbo den ene dagen, 40 den andre. Dumt?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-03-13, 02:01   #1
støvkornet
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 5
støvkornet er på en erverdig vei
Post

20 karbo den ene dagen, 40 den andre. Dumt?

Hei! Jeg orker ikke å lese alle verdens bøker og fakta for å gå på lavkarbo. Jeg spiser bare lite karbohydrater og trener. Den ene dagen kan jeg spise 20 karbohydrater, den andre 40, den tredje 20 igjen.
Kan dette påvirke vekta? Jeg går jo ned, men i lengden mener jeg.

Og over til noe annet. Folk sier "Men denne er det jo 50 karbohydrater pr 100g i!".. "Ja, men husk at kroppen ikke tar opp dette som sukker".
Jeg skjønner ikke.. hva mener dere med det?

støvkornet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 10:21   #2
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: 20 karbo den ene dagen, 40 den andre. Dumt?

De mener at det er forskjell på karbohydrater. Hvis grunnen til at du dobler karbohydratinntaket er at du spiste dobbelt så mye grønnsaker vil jeg være den første til å gratulere deg. Hvis du derimot fikk de som sukker (kjemiske navn som slutter på -ose, f..eks. lactose, dextrose, fruktose, sucrose, ...) er det ikke bra. Men det gjør du vel ikke?

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 12:53   #3
støvkornet
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 5
støvkornet er på en erverdig vei

Sv: 20 karbo den ene dagen, 40 den andre. Dumt?

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

De mener at det er forskjell på karbohydrater. Hvis grunnen til at du dobler karbohydratinntaket er at du spiste dobbelt så mye grønnsaker vil jeg være den første til å gratulere deg. Hvis du derimot fikk de som sukker (kjemiske navn som slutter på -ose, f..eks. lactose, dextrose, fruktose, sucrose, ...) er det ikke bra. Men det gjør du vel ikke?

Takk for svar, og en fin huskeregel med -ose. Er alt som slutter på -ose sukker? Får det ikke i meg nei.. tror jeg Henter oppskrifter herfra og fra lenabeatrice sin side, så regner med det er realtivt lite sukker i de

støvkornet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 13:08   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: 20 karbo den ene dagen, 40 den andre. Dumt?

Opprinnelig lagt inn av støvkornet, her.

Takk for svar, og en fin huskeregel med -ose. Er alt som slutter på -ose sukker? Får det ikke i meg nei.. tror jeg Henter oppskrifter herfra og fra lenabeatrice sin side, så regner med det er realtivt lite sukker i de

Hva er det du spiser de dagene du kommer opp i 40g karbo? Altså HVOR MYE grønnsaker og feks fløte og rømme? 3dl fløte på en dag gir jo 9g karbo fra laktose(melkesukker) alene.
For om karbene dras opp av løk, paprika og hvitkål ville jeg ikke vært bekymra.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Inntak av karbo om dagen Disen Lavkarbo generelt 3 09-01-12 18:51
Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute? Maylinn26 Lavkarbo generelt 27 08-05-11 23:11
Er det noe forskjell på hvor mange karbo i løpet av dagen? tattoogl Ketolysekuren 1 07-04-09 23:12
Er det virkelig alle her som holder seg under 15 karbo om dagen? candyland Ketolysekuren 5 29-10-08 22:21
Begynte med under 10 g karbo første uken, har spist opp til 15 g etter det. Dumt? watta Lavkarbo generelt 6 11-09-08 08:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no