Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vekten står stille

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-07, 09:25   #1
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Vekten står stille

Jeg har problemer med at vekten står stille.
Jeg er foreløpig på Atkins induksjon, og jeg har gått på den siden 6. januar, og har gått ned ca 10 kg, er fornøyd med det men akkurat nå ser det ut til å stått stille i en uke..
Så lurer jeg på om jeg kan få noen råd her..

Det jeg spiser er typisk egg, ost, kyllingvinger, kjøttdeig og annet kjøtt, men jeg spiser også litt av pølser fra Gilde. Disse er ikke lavkarbo, men det skulle gå greit så lenger jeg teller karbene, ikke sant?

Har antagligvis ikke drukket mer enn 1,5-2 liter hver dag, bør jeg øke dette?

Etter å surfet litt på forumet her, ser det ut til at for lite grønnsaker/salat kan føre til at vekten stoppet, nå har jeg laget meg en stor salat med ost og paprika..
Hva slags grønnsaker bør jeg spise, holder det hvis jeg spiser for eks salat, paprika, blomkål og brokkoli i dag eller er det viktig at jeg varierer det mer?
Hva slags mengde bør jeg spise?

Takk for all hjelp
Thomas

tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 09:57   #2
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Vekten står stille

Hei og gratulerer med minus 10 kilo!
Les her - så finner du viktig informasjon om alt du kan spise under induksjonsperioden (også grønnsakene du etterlyser).
Lykke til videre!

__________________
Sneglen kommer også frem!



Sist redigert av Charmtassen : 16-02-07 kl 09:57. Årsak: Skriveleif!
Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 10:01   #3
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Vekten står stille

Gratulerer så mye med supert resultat

Du har jo gått ned mye på kort tid, så tror nok kroppen din holder litt igjenn nå - du har sikkert hørt/lest om det berømmelige platået??. Vent en uke til og følg med på om du minsker no i cm!
Men det kan vel ikke skade å endre litt på måltidssammensetningen heller, og jeg syns de forslagene du har selv høres fornuftig ut! Øk vanninntaket med 1 liter dersom du klarer det og varier litt med gr.sakene. Jeg pleier å lage en ganske stor salat av 2-3 div salat samt litt vårløk, paprika, cherry-tomater, agurk, stilkselleri o.l. Sammen med kylling/skinke/kjøttdeig/egg/ost og godt med olivenolje over blir det et godt måltid.

Vet ikke om du har prøvd mos av blomkål og brokkoli, men det er utmerket potet-erstatning til middagen!

Lykke til videre - kommer sikkert flere gode råd her etterhvert!

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 12:23   #4
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Vekten står stille

Hei, takk for fine svar!
Men en ting, hvordan er det med kjøttprodukter som ikke er rent kjøtt og inneholder litt karbohydrater, for. eks som pølser som inneholder 6 gram karbo per 100 gb. Er det greit å spise de, hvis jeg teller karbene eller bør jeg holde meg unna de?

Vet det finnes alternativer for produkter som inneholder litt karber som er uten karber, men siden de ofte er dyre og er vanskelig å få tak i blir det litt vanskelig.

tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 13:38   #5
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekten står stille

Opprinnelig lagt inn av tech, her.

Hei, takk for fine svar!
Men en ting, hvordan er det med kjøttprodukter som ikke er rent kjøtt og inneholder litt karbohydrater, for. eks som pølser som inneholder 6 gram karbo per 100 gb. Er det greit å spise de, hvis jeg teller karbene eller bør jeg holde meg unna de?

Vet det finnes alternativer for produkter som inneholder litt karber som er uten karber, men siden de ofte er dyre og er vanskelig å få tak i blir det litt vanskelig.

Ta det med ro, det er helt normalt med platåer. Glem at du er på slankern. Bare fokuser på at du skal spise rett så går det meget bedre.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 15:36   #6
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Vekten står stille

Opprinnelig lagt inn av tech, her.

Hei, takk for fine svar!
Men en ting, hvordan er det med kjøttprodukter som ikke er rent kjøtt og inneholder litt karbohydrater, for. eks som pølser som inneholder 6 gram karbo per 100 gb. Er det greit å spise de, hvis jeg teller karbene eller bør jeg holde meg unna de?

Vet det finnes alternativer for produkter som inneholder litt karber som er uten karber, men siden de ofte er dyre og er vanskelig å få tak i blir det litt vanskelig.

Kan nok spises innimellom men i hverdagen bør du nok holde deg til "rene" kjøttprodukter - de fleste karbene dine skal komme fra grønnsaker!

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:20   #7
EvaE
Nytt Medlem
 
EvaE sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Hadeland
Alder: 48
Innlegg: 1
EvaE er på en erverdig vei

Sv: Vekten står stille

Flink du er.
Har det samme problemet som deg, har stått helt stille den siste uka.
Håper og trur at kroppen må hente seg inn litt, da det har gått fort i begynnelsen.

__________________


EvaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easy Life Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekten står stille Risneshuldra Ketolysekuren 14 15-02-07 12:43
Tips når motivasjonen står stille... therese1972 Eurodiett 7 07-11-06 12:51
Når vekta står stille - vektplatå... Chumpsy Lavkarbo generelt 24 28-11-05 16:16
Vekten står stille her Dagros Ketolysekuren 5 26-05-05 14:49
Hjelp - vekten står stille! Nutte Eurodiett 3 07-09-04 11:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no