Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

4 kg opp på 30 timer.. Er det mulig?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-07-07, 21:15   #1
01jun07
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 74
01jun07 er ny på veien

4 kg opp på 30 timer.. Er det mulig?

Så. Kjøpte meg badevekt i går. målte meg til 142,9kg. det er jo rimelig. er jo 1,1 kg lavere enn uka før, da målt på en annen vekt.

Nå er jeg kommet hjem, og da jeg tok vekta på badet, så fant jeg ut at jeg måtte jo måle meg...

og da veide jeg 146,7 kg.

Greit jeg drakk litt i går, men har ikke hatt noen sprekk på noe som helst slags vis.. men 4 kg? det er litt drøyt, i tillegg så var jeg tørst som en svamp, og drakk ca 0,8 liter vann etterpå.

Testa forresten en strips for å se om det hadde vært noe sprekk, og den var på nest mørkeste... ¨å det tyder jo ikke på mye vanni kroppen heller..

Hva skjer?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wfOr0eL/]
01jun07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 22:03   #2
tennissokk
Medlem
 
tennissokk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 104
tennissokk er ny på veien

Sv: 4kg opp på 30 timer.. er det mulig?

Underlaget betyr ganske mye for hva vekten viser. prøv å flytte den rundt, og prøv div. type underlag til du finner et tall du er fornøyd med
seriøst så bør du la den stå på en plass hele tiden, og bruke bare denne vekten.
Det er også viktig å veie seg på samme tidspunkt. mornigen etter dass er fint tidspunkt. Man spiser og drikker fort noen kilo på en dag vet du
Egentlig taler vel det meste for at vekt er ubrukelig og målebånd bra. Muligens er fettklyper enda bedre, men det har jeg ingen kjennskap til..

__________________
Det bli itj rock uten tennissokk!
tennissokk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fta Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 22:08   #3
Sprudle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 4kg opp på 30 timer.. er det mulig?

Sakset fra journalen min:

"Vekt er en rar ting. Veide meg i går kveld ved ti-tiden, og så igjen ved fem-tiden i dag tidlig. Det var da snakk om en forskjell på 4 kg! Seriøst! Kom heldigst ut på morrakvisten (naturlig nok), men det er jo likevel helt skrullete. HVA er alle de kiloene egentlig, som forsvinner i løpet av natten på den måten. Litt festlig også, så lenge de faktisk blir borte "

Mye rart som skjer i disse kroppene våre, ingen tvil om det. Jeg vil råde deg til å innføre en fast veiedag i uka med samme tidspunkt, og ellers følge rådene til tennissokk.

  Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 22:37   #4
01jun07
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 74
01jun07 er ny på veien

Sv: 4kg opp på 30 timer.. er det mulig?

Tok med bikkja og gikk med en times tur.. veide meg da jeg kom tilbake.. 146,4...

får prøve å flytte den litt rundt ja. eventuellt få søstersn oppå, kan jp være at den ikke takler vekta mi, selv om den skal gå til 150kg. søstersn veier bare 60 så da burde jeg kunne kontrollmåle på henne..

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wfOr0eL/]
01jun07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 00:14   #5
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: 4kg opp på 30 timer.. er det mulig?

Uff, kjipt med det.. Har gått opp litt på enkeltdager selv, det er veldig irriterende. Her om dagen våknet jeg mitt på natten og hadde litt nattmat og var oppe noen timer før jeg la meg igjen, når jeg våknet hadde jeg gått opp ca 2 kg! Mulig det kommer av at jeg har vært littt sløv i det siste, prøver å skjerpe inn nå! Det kommer først og fremst at jeg har begynt å bli lei den vanlige maten, og da er det lett å slurve litt.

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 00:42   #6
Majty
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 39
Innlegg: 5
Majty er på en erverdig vei

Sv: 4kg opp på 30 timer.. er det mulig?

Kan gi et eksempel:

I dag tidlig veide jeg meg, veier meg hver lørdag etter besøk på WC.
Så nå for ca 20min siden veide jeg meg før jeg måtte på do for å se differansen. Den var ca 4,2kg. Varierer faktisk også hvor du plaserer vekta i rommet så jeg har market på gulvet hvor vekten skal stå

Husk at det er veldig viktig for motivasjonens skyld (min erfaring hvertfall) at du veier deg 1 gang i uken på morgenen etter dobesøk.

Majty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God gammeldags trening og spise sundt. Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 09:22   #7
monki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 39
Innlegg: 475
monki er på en erverdig vei

Sv: 4kg opp på 30 timer.. er det mulig?

men en ting. Bare vei deg på den samme vekta og om morgenen etter do besøk

monki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 10:09   #8
01jun07
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 74
01jun07 er ny på veien

Sv: 4kg opp på 30 timer.. er det mulig?

ser jo ut som at det ikke er så galt da når det er noe som skjer hos andre også..
Veide meg nå nettopp etter do og dusj. veide 145,1Kg.
Merker at maten jeg spiser bruker lengre tid gjennom kroppen nå enn før, og i går spiste jeg flintstek to ganger. blir endel gram i kjøtt det, og i tillegg så var det ganske salt.. drakk en del vann.

Kan man da si at noe av den vekta vil "komme ut", og at noe er vann?
Får bli flinkere til å spise mat uten salt i. dvs, ikke flintstek fra Nordfjord mer.

Har kjøpt meg egen vekt, å planlegger å veie meg hver fredags morgen. Er usikker på om jeg i tillegg skal veie meg hver dag. Dette da kun for å kunne sette opp i excelark å se graf... Prøvde vekta rundt om i huset i går, og veide akkurat like mye hele tiden. så tror nok at resultatet er ok..

Forresten, da søstra min gikk på så veide hun 1,5 kg mer enn "normalt", så det kan jp være at vekta gir for mye utslag

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wfOr0eL/]
01jun07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 10:58   #9
JaneFonda007
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 42
Innlegg: 27
JaneFonda007 er på en erverdig vei

Sv: 4kg opp på 30 timer.. er det mulig?

Ernæringsfysilogen min sier at vekta kan variere med akkurat 4 kg uten at det betyr noe mer. Hun anbefaler defor at man ikke veier seg for ofte. Hvis du var tørst så vil det si at du har drukket alt for lite. Da kroppen opplever en slik liten vannkrise vil den holde på alt vannet til det en fornøyd med væskebalansen.

__________________
Egenkomponert diett
JaneFonda007 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Maksimum 72 gram karbohydrat daglig Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 12:20   #10
Vivendel
Medlem
 
Vivendel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 55
Innlegg: 89
Vivendel er ny på veien

Sv: 4kg opp på 30 timer.. er det mulig?

Jeg vil preke for deg mitt budkap om vann: Drikk! Dette er min store oppdagelse etter å ha lest Ziggis forklaring på hvorfor en bør drikke mye. Desverre vet jeg ikke hvordan jeg kan gi deg en link, men du kan søke på vann. Jeg har gått fra å drikke 1-2l om dagen til 3-5l. Da begynte jeg å gå ned! Vi har store kropper og da gjelder ikke rådet om å drikke 2l for oss, vi må ta hensyn til størrelsen vår.

Vi går ned fortere ved å drikke riktig, og da behøver du ikke å være engstelig for å få i deg for mye salt. (Jeg elsker salt mat) (de 4kg ene er sikkert bare vann, hvis kroppen holder på vannet er det fordi den har for lite og ikke råd til å slippe fra seg det han har klart å samle opp!)

Jeg tror du har funnet dieten for deg. Dette vil du klare!

Jeg vil i anledningen gi deg et tips til: Masasje! Fettvevet har en tendens til å klumpe seg sammen(celulitter) og skape dårlig sirkulasjon, og da hjelper kun masasje, ikke trim for trimmen øker mest sirkulasjon i musklene.

__________________
Vivendel

start:100kg NÅ:95,5 delmål 1: 90, delmål 2: 80
delmål 3: 70 mål: 64

Sist redigert av Vivendel : 08-07-07 kl 12:38.
Vivendel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mett og sunn på Atkins Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 12:34   #11
01jun07
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 74
01jun07 er ny på veien

Sv: 4kg opp på 30 timer.. er det mulig?

Opprinnelig lagt inn av Vivendel, her.

Jeg vil preke for deg mitt budkap om vann: Drikk! Dette er min store oppdagelse etter å ha lest Ziggis forklaring på hvorfor en bør drikke mye. Desverre vet jeg ikke hvordan jeg kan gi deg en link, men du kan søke på vann. Jeg har gått fra å drikke 1-2l om dagen til 3-5l. Da begynte jeg å gå ned! Vi har store kropper og da gjelder ikke rådet om å drikke 2l for oss, vi må ta hensyn til størrelsen vår.

Vi går ned fortere ved å drikke riktig, og da behøver du ikke å være engstelig for å få i deg for mye salt. (Jeg elsker salt mat) (de 4kg ene er sikkert bare vann, hvis kroppen holder på vannet er det fordi den har for lite og ikke råd til å slippe fra seg det han har klart å samle opp!)

Jeg tror du har funnet dieten for deg. Dette vil du klare!

Jeg vil i anledningen gi deg et tips til: Masasje! Fettvevet har en tendens til å klumpe seg sammen(celulitter) og skape dårlig sirkulasjon, og da hjelper kun masasje, ikke trim for trimmen øker mest sirkulasjon i musklene.

LEste faktisk den vann-posten i går, utrolig nyttig informasjon, samtidig som det var noe jeg ikke tenkte på i det hele tatt.. men drikker som regel når jeg er tørst..

Kan være noe med vannet. Var 145,0 i morges, men så skal det sies at de siste sagene, kanskje ukene så har jeg drukket usedvanlig mye vann. Reagerte faktisk på at jeg var så tørst hele tiden.. mens samtidig så synes jeg ikke at jeg går så mye på do...

Og det med massasje har jeg heller ikke tenkt på.. godt tips.. Vet at en ex av meg mase mye om massering av lår/rumpe for at hun skulle bli kvitt celulitter... men har ikke tenkt på det selv.. men rart det, ble ikke lange masseringa.. ble så fort distrahert...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wfOr0eL/]
01jun07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 12:57   #12
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: 4kg opp på 30 timer.. er det mulig?

Opprinnelig lagt inn av 01jun07, her.

.. men drikker som regel når jeg er tørst..

Da er det som regel i seineste laget for kroppen i fht behov

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 11:09   #13
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: 4 kg opp på 30 timer.. Er det mulig?

Hei
Med risiko for gjentalelse. De fleste vekter veier opp til 150 kg. De blir veldig unøyaktige når man nærmer seg grensen.
En ukentlig veiedag er veldig å anbefale, så unngå man opp- og nedturene som veiing 3 ganger daglig medfører.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no