Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Økt appetitt i startfasen?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-14, 21:26   #1
karbofrøken
Juniormedlem
 
karbofrøken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 41
karbofrøken er på en erverdig vei

Økt appetitt i startfasen?

Vi er i gang igjen med et lavkarbokosthold etter et opphold på 1,5 år. Vi har ikke noe ønske om vektnedgang, har heller ingen sykdommer/plager som skal lindres - men har tro på at dette er det sunneste kostholdet og derfor ønsker vi å spise slik og la våre barn spise slik.

Kostholdet vårt det siste 1,5 året har ikke vært høykarbokosthold, men et grovkarbokosthold med kanskje 150 kh daglig i snitt. Den siste uken har vi redusert til ca 40-50 kh daglig. Det vi reagerer på er at vi alle 4 har fått ekstremt øket appetitt! Jeg kan ikke huske denne erfaringen fra sist - men da startet jeg lavkarbokostholdet med å gå rett i ketose og var skitdårlig, så det er vel ikke så rart. Jeg føler vi spiser i ett - og ettåringen min spiste f.eks i dag 2,5 egg rørt sammen med smør og fløte, 1/2 avokado, 50g røkt laks, 5 skiver paprika og 1 neve nøtter til frokost! (Hun spurte etter "mer mat" i ett, så da fikk hun jo det...) Kalorimessig er jo dette kanskje dobbelt av hva hun vanligvis spiser. Og bare 2 t senere kom hun og ville ha mat igjen. Fikk da grønnsaker og nøtter - som holdt i knappe to timer før det var mat igjen (da kjøtt og grønnsaker). Og slik har det vært hele uken! Jeg har det i grunn på samme måte selv, og mannen min også.
Vi spiser MYE fett (smør, olivenolje, seterrømme, cocosa,laks, nøtter, avokado) - så det kan ikke være årsaken.

Er dette en vanlig erfaring i oppstartsfasen? Hvor lenge varer det? (Dette kommer nemlig til å bli meget kostbart i lengden om vi alle fire skal spise så sinnsyke mengder med mat som nå! )

karbofrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 21:41   #2
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Økt appetitt i startfasen?

Dette er helt vanlig! De fleste opplever dette i starten og det går over etter en stund. Da vil du heller oppleve det motsatte og er sjelden sulten. Kroppen bruker litt tid på å venne seg til det nye kostholdet

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vektøkning i startfasen tegasy Spørsmål og svar 11 07-01-13 21:36
Hvorfor spiser jeg så mye i startfasen? henriettelavkarbo Lavkarbo generelt 4 25-03-11 11:17
Startfasen - fymat? cathrin09 Generell diskusjon 4 21-02-11 18:02
Hvor mye vekttap i startfasen? linkn Lavkarbo generelt 18 02-02-05 00:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no