Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo matbudsjett

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-08, 10:47   #1
Calvin
Medlem
 
Calvin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 152
Calvin er ny på veien

Lavkarbo matbudsjett

Det er vel ikke til å komme bort ifra at det koster litt mer å være på lavkarbo kosthold, enn å dytte i seg ris, pasta, brød, poteter...eller...
Det jeg lurer litt på er hvor mye folk har i ca matbudsjett i uka, og om det finnes noen lure tips til hvor man kan spare noen kroner.

__________________

Min journal
Calvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 11:01   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo matbudsjett

Vårt matbudsjett har gått ned en del etter vi la om kosten til lavkarbo. Har ikke regna det i kroner og ører, men nå sitter jeg faktisk igjen med penger på konto når ny lønning kommer
Noe av maten er nok dyrere, men alt halv/helfabrikata som vi kjøpte før + godis og usunt snacks kosta jammen det også.

Jeg handler en gang i mnd. storhandel av kjøtt ost osv. Bruker en del First price kylling, nakkekoteletter, bacon osv...Ellers så handler jeg inn når det er på tilbud

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 11:35   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo matbudsjett

jeg shopper i sverige for typ 800 kroner èn gang i måneden også bruker jeg rundt 250-300 kroner på grønnsaker, smør og rømme i uka.. så da blir det veeeeel.. ca 2000 kroner i måneden på mat.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 11:55   #4
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo matbudsjett

Jeg har ikke akkurat tall på hvor mye vi bruker, men sikkert mer enn nok... Vi er glade i god mat, og bruker en del penger på gode oster, spennende kjøtt, fancy spekeskinker og spekepølser og sånt.. Men det er jo et valg vi har tatt så lenge vi klarer å betale regningene

Men totalt sett tror jeg vi bruker mindre på mat enn før, ihvertfall ikke mer. Vi har slutta å spise junkfood, som i tillegg til å være usunt faktisk blir veldig dyrt i lengden. Man kommer skjelden under 100 kr pr pers pr middag, og gjør man det 2-3 ganger i uka får man fort råd til biff 2-3 ganger i uka hvis man slutter.... Vi har også slutta å kjøpe godteri og potetgull og sånt, det også koster litt.

Vi handler mat i Sverige ca en gang i mnd. Med kjøring vet jeg ikke egentlig om vi sparer så mye på det men.. De har bra utvalg! Særlig av oster og skinker og sånt som jeg liker.. Og kyllingfillet og bacon er såklart mye billigere. De har også større utvalg på frosne grønnsaker, f.eks store poser kun med frossen blomkål, veldig praktisk når man skal lage mos i en fei....

Jeg har vel egentlig ikke svart på det du spurte om da.... Men nei, jeg synes ikke det er dyrere å leve lavkarbo. Men det kommer såklart an på hvordan du levde før! Og det er penger å spare på å handle på tilbud og putte i frysern. Skinkebokser, svinekoteletter, kjøttdeig, ørret osv er ting de større butikkjedene ofte har tilbud på, så følg med på reklamene!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 21:28   #5
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Lavkarbo matbudsjett

Og fordi det er såpass mye hurtigmat/godis/junk vi ikke skal spise, spares det en hel del på ikke foretatte impulskjøp.

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 22:04   #6
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo matbudsjett

Vet ikke om flere av kjedene har det, men Coop har ihvertfall en ordning med at du kan få tillsent en email hver uke fra dem med matbladet/reklamen deres (se hjemmesiden deres).
De har avogtil (som mange andre kjeder) 40% avslag på bestemte greier. Jeg bruker å kjøpe brokkoli og blomkål i mengder. De bruker også å ha 40% på kjøttdeig + masse annet som man bare må overse når man er på lavkarbo
De har også (ICA også) avogtil 40% avslag på findus produkter. Da bruker jeg å hamstre inn laks (gourme) i store mengder.
Flere av kjedene annonserer flittig i lokalavisen så det kan lønne seg å følge med litt der.
Europris hadde nylig 40% avslag på frosne grønnsaker. Da var det bare å hamstre opp på blomkål, asparges og Brokkoli/Blomkål grateng.

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 22:15   #7
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo matbudsjett

å joda...det er dyrere.Jeg kjøper ren og dyrer mat...massegrønt og etc. Man kan leve bilig av dritt.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 22:20   #8
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Lavkarbo matbudsjett

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

å joda...det er dyrere.Jeg kjøper ren og dyrer mat...massegrønt og etc. Man kan leve bilig av dritt.


Signerer denne! Jeg bruker ihvertfall mye mer penger på mat nå enn tidligere. Det var mye biligere med de halv- og helfabrikataene som jeg spiste tidligere. Har heller ikke vært av den som har kjøpt meg mat så ofte ute osv. så jeg har lite å spare inn der. Og likedan har det ikke vært så mye godteri og kaker og slikt heller. Så totalt sett har det blitt en del dyrere ja!

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 22:25   #9
Betzy Boop
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 13
Betzy Boop er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo matbudsjett

Enig m luringen.. Spiste jo aldri så mye kjøtt før.. Spedde jo på m potet/ris/pasta..
Sitter ennå i meg at barna ikke bare får spise kjøttet,"du må ta poteter oxo,kan ikke spise deg mett på kjøtt".. Grønnsaker som man oxo skal ha endel av,er heller ikke gratis.. I tilleg så kjøper man jo masse pastiller osv.. Jaja,går i alle fall ned.

__________________
Betzy Boop


Betzy Boop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 00:10   #10
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo matbudsjett

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

å joda...det er dyrere.Jeg kjøper ren og dyrer mat...massegrønt og etc. Man kan leve bilig av dritt.

Helt enig! Jeg bruker også mye mer penger på mat nå enn hva jeg har gjort tidliger.....

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 10:04   #11
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo matbudsjett

jeg er ikek lei meg for deg jeg da...men klart; det er synd at ren og sunn mat (og gjerne økologisk) er såpass mye dyrere enn nudler, hurtigmat/poser, pasta etc.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 10:35   #12
Michelin
Seniormedlem
 
Michelin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sunnmøre
Alder: 52
Innlegg: 592
Michelin er en juvelMichelin er en juvelMichelin er en juvel

Sv: Lavkarbo matbudsjett

Æ bruke meir penga på mat og mindre penga på snop og øl....
og sia æ har blitt fysisk avhengig av lollypop-brød har æ nesten slutta å bruke penga på kantina på jobb, trur regnestykket går opp i opp her i gården. Men æ prøve å være flink å lese tilbuds-avise og prislappa

__________________



.....det er i motvind en drage flyr.....
Michelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 20:52   #13
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo matbudsjett

jeg bruker heller penger på mat ja, enn alt mulig anna drit...såh.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 21:21   #14
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo matbudsjett

Var og handlet i går - og kom over tusenlappen denne gangen også. synes denne dietten er dyr ja, for jeg spiste aldri junkfood, snop eller chips før. men spedde på med litt pasta, ris, brød, kornblandinger, ost og nudler og sånt. Nå skal jeg spise kun proteiner og grønnsaker. og det koster det, ingen tvil om det. jeg blir av og til så utrolig matlei, at da synes jeg at jeg fortjener noe ok. men egg, laks, kjøtt, karbonadedeig, grønnsaker er dyrt. Prøver å kjøpe smart, frosne koteletter, kyllinglår etc. Jeg har holdt på med ette i ca 5 uker med veldig god effekt, og merker at jeg ikke spiser like mye som før. Jeg blir fortere mett. Kanskje det vil minske kostnadene etterhvert? Også tenker jeg at jeg blir flinkere til å tenke billig og smart når jeg blir vant med det. Når jeg har nådd mine mål med vekt og når blodprøvene mine er fine håper jeg jo at jeg kan reinnføre noen karbohydrater som f eks en kornblanding til ett måltid.
Lykke til da, du er kanskje like fersl som meg med dette?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 12:50   #15
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo matbudsjett

jeg lager jo klavkatrbomiddagene til hele hurven her, bare at de har poteter, ris etc til da. Så ja, jeg har et vannvittig matbudsjett...men enig; man spiser etterhvet kansjkhe litt mindre.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 13:26   #16
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo matbudsjett

her hos oss så har det blitt billigere.... men er flink å se etter tilbud og fylle opp fryseren...

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 13:56   #17
annabanana
Medlem
 
annabanana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: møre og romsdal
Alder: 39
Innlegg: 195
annabanana er ny på veien

Sv: Lavkarbo matbudsjett

jeg tror ihvertfall man sparer ved å storhandle en gang i uken, enn om man flyr på butikken ofte. fylle fryseren når du kommer over gode tilbud er også lurt

__________________


annabanana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 20:28   #18
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo matbudsjett

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

jeg lager jo klavkatrbomiddagene til hele hurven her, bare at de har poteter, ris etc til da. Så ja, jeg har et vannvittig matbudsjett...men enig; man spiser etterhvet kansjkhe litt mindre.

er det en eller fem barn du må mette...

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 20:34   #19
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo matbudsjett

metter to tenåringer på 17 år, gubbe som trener som en tulling og en liten matglad tass på snart 4...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 20:59   #20
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo matbudsjett

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

jeg shopper i sverige for typ 800 kroner èn gang i måneden også bruker jeg rundt 250-300 kroner på grønnsaker, smør og rømme i uka.. så da blir det veeeeel.. ca 2000 kroner i måneden på mat.

Det er ganske nøyaktig sånn jeg gjør det også, bare at summen blir en del høyere

Jeg spiser ca tre ganger så mye nå som jeg gjorde i Gamle Dager, så det går jo en del mer penger, men ikke tilsvarende økningen i matmengde.

  Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 22:10   #21
KatjaBlå
Juniormedlem
 
KatjaBlå sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 36
Innlegg: 35
KatjaBlå er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo matbudsjett

Det er dyrere nå ja. Spesielt når man ikke kan spise melkeprodukter, ikke spiser svinekjøtt, og er opptatt av økologisk mat. Hadde ikke vane for å spise mat ute på kafe eller restaurant heller, og heller ikke mye junk, godteri, og potetgull. Er usikker på hvor mye som går til mat, men det er mye!

__________________
"It's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog.”
- Mark Twain -


KatjaBlå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinaldermat, lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins - selvpåført diabetes? Iset Generell ernæringsdebatt 45 12-06-09 21:12
Langvarig lavkarbo skadelig? Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 6 08-12-06 00:12
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no