Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan man dette ut av ketose av maltitol?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-04-09, 17:40   #1
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien
Unhappy

Kan man dette ut av ketose av maltitol?

Hei.

Jeg lurer på om man kan dette ut av ketose av maltitol?? Jeg hadde en sprekk på sist søndag hvor jeg spiste kaker (barnedåp) og falt selvfølgelig ut av ketose.
Men fra mandag morgen har jeg vært streng og holdt meg til de karboene jeg kan, men har spist en atkins sjokolade + noe godis fra sukkerfritt.
Jeg mener selv at stixen har vært litt rosa et par ganger de siste 2 døgn, men nå 2 timer etter 10 stk bringbærtopper fra sukkerfritt er den hudfarget igjen..

Men da jeg var i ketose sist- ble stixen lilla med en gang, nå må jeg vente en god stund til jeg ser at det har blitt litt rosa...
Kanskje jeg ikke har kommet i ketose ennå etter søndag??
Er torsdag i dag!!

Hjelp en eller annen!!!

tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 21:16   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kan man dette ut av ketose av maltitol?

Eh, du er vel i ketose uansett når stixen gir utslag? Nå vet ikke jeg hva slags du har, men jeg har den fra apoteket, keto diabur eller noe slikt, og den er hvit om man ikke er i ketose, og blir alt mellom hudfarget/rosa til mørk lilla om man er i ketose.
Ellers mener jeg å ha lest her noen steder at noen har ikke fått utslag på stixen etter å ha spist søtstoffer.
Jeg får svakere resultat om jeg drikker masse etter maten og frem til testen, altså, kanskje 1-1 1/2 liter på to timer, den slår ut, men blir da bare rosa og ikke lilla.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ut, inn, ut, inn av ketose... Er dette farlig/skadelig for kroppen? Tulla 81 Ketolysekuren 7 11-02-09 21:10
Dette med å bruke lang tid på å komme i ketose og sprekker og slikt moreheavygravy Ketolysekuren 4 31-10-08 23:42
Maltitol! Livsglede Ketolysekuren 18 24-03-08 12:53
Hmm, nå lurer jeg på dette med Ketose Lollypop! Ketolysekuren 15 19-09-07 23:24
Maltitol Skorpia Lavkarbo generelt 8 13-03-04 19:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no