Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Därför går du inte ner i vikt!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-10-05, 18:03   #1
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Därför går du inte ner i vikt!

Hej!

Jag får ett par hundra mail om dagen från viktminskare som äter som jag. Tre av fyra bränner fett utan problem, en av fyra har svårt att få fart på viktminskningen. Av olika skäl får de inte fart på fettbrasan.

Här är de fem vanligaste förklaringarna:

1. Du har en otrygg kropp.
- Det är den absolut vanligaste förklaringen. Ändå kan du aldrig läsa om det i vanliga viktminskningsböcker. Brukar du svälta kroppen då och då? Då har du en otrygg kropp som sparar på fettet. Brukar du hoppa mellan olika kostmodeller? Då vet din kropp varken ut eller in. Lösningen är att införa stabila vanor och att övertyga din kropp om att det finns gott om mat - rätt sorts mat!

2. Du äter för lite fett.
- En hög fettandel i kosten triggar kroppen att bränna fett. Fettsnål mat gör motsatsen. Ju mer fett du äter, desto mer fett bränner du. Minst 70 procent av det dagliga energiintaget bör komma från fett. Min erfarenhet är att mättat fest är bäst och att fleromättat fett är sämst.

3. Du äter för mycket karbohydrater.
- Karbohydrater höjer blodsockret och ger därmed insulinutsöndring. Insulinet blockerar din fettförbränning. Alltså går du inte ner i vikt. Äter du karbohydrater och fett samtidigt är det särskilt illa. Karbohydrater finns dolda i all slags fabrikstillverkad mat. Undvik farbriksgjord mat!

4. Du sover för dåligt.
- Att bygga en ny och frisk kropp är ett stort arbete för din kropp. Den behöver ordentlig näring och ordentlig vila för att klara av projektet. En sliten kropp sparar på reserverna. Se till att få ordentligt med frisk luft och solljus varje dag. Det är det bästa sömnmedlet.

5. Du äter något som bromsar din viktminskning.
- Ett vanligt fel är att äta frukt frukt som mellanmål. Det bromsar viktminskningen för de flesta. Ost, nötter eller kaffe kan vara en broms för somliga. Själv går jag inte ner i vikt när jag äter nötter, men ost kan jag äta obegränsat av. Vi är alla olika.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-10-05, 21:47   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Därför går du inte ner i vikt!

Kjempebra skrevet Sten Sture! Takk for at du deler.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 07-10-05, 01:40   #3
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Sv: Därför går du inte ner i vikt!

Kjempe flott!! Virkelig verdt å ha her!!

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 11-10-05, 22:19   #4
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Sv: Därför går du inte ner i vikt!

Veldig bra innlegg!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 11-10-05, 22:33   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Därför går du inte ner i vikt!

Takk for utrolig grei oversikt...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det går så treeeigt! Daizy Mer enn 30 kg overvekt 26 13-07-05 12:43
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no