Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kvalitetssjokolade i Oslo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-09, 19:26   #1
dinapo
Juniormedlem
 
dinapo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 48
dinapo er ny på veien
Smile

Kvalitetssjokolade i Oslo?

Hei, leste i dag gjennom noen sider om sjokolade, hvilken kvalitet som var best osv, men tråden var fra 2007 tror jeg? Så ikke sikker på om disse butikkene finnes ennå....så til saken, skal til Oslo nå på fredag den 13 november, så vil gjerne ta i mot tips til butikker som har god, mørk, kvalitetssjokolade, har så lyst til å smake Valrhona en gang, men forstår at det er vanskelig å få tak i?

Vi har ikke bil med oss, og er ikke lommekjent i Oslo, men blir å konsentrere oss om Karl Johan og omegn.....så hvis noen hjelper meg her nå, så blir jeg kjempeglad:-):-)

Ikke så ofte jeg får dratt til Oslo, så når jeg først er der, vil jeg gjerne hamstre sjokolade;-)

__________________



"Alle disse dagene som kom og gikk - ikke visste jeg at de var selve livet...."
dinapo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kanskje ketolyse, nå Xtravaganza... Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 19:49   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kvalitetssjokolade i Oslo??

Det er en hylle viet Vahlrona på min lokale Meny (Ringnes Park), litt usikker på om det finnes på den på Oslo City også!

Ellers kan jeg tenke meg at det finnes på Gutta på Haugen, på St.Hanshaugen, men det er ikke akkurat i sentrum, det heller...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 20:00   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Kvalitetssjokolade i Oslo??

Jeg tror kanskje de kan ha noe på Glassmagasinet på Stortorget. Det er en sjokoladeavdeling med litt forskjellig.
Så er det Jacobs på Holtet, men det er jo ikke sentrum. Også nvil jeg tippe at Pascal har
http://pascal.no/serveringssteder/

Kos deg i Oslo

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 21:11   #4
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Kvalitetssjokolade i Oslo??

Sitat:

men blir å konsentrere oss om Karl Johan og omegn.....

La sjokoladejakten bli en god unnskyldning til å komme deg litt mer rundt enn akkurat Karl Johan. Området rundt Ringnes Park (Grünerløkka) og rundt Gutta på Haugen er faktisk mye hyggeligere og mer "det ekte Oslo" enn Karl Johan.

God tur

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 21:12   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kvalitetssjokolade i Oslo??

Første jeg tenkte på var Mat og Mer på Bjølsen, men det er jo ikke så sentralt heller...

Men et lite google-søk på vahlrona Oslo viste at disse fører det: http://www.stockfleths.as/

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 21:48   #6
dinapo
Juniormedlem
 
dinapo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 48
dinapo er ny på veien

Sv: Kvalitetssjokolade i Oslo??

Åh, tusen takk for raske svar:-) Hadde tenkt egentlig å la det bero til i morgen å sjekke svar, men klarte ikke å la vær nå;-)

Hovedårsaken til vi konsentrerer oss om Karl Johan og området rundt, er fordi vi har litt dårlig tid. Er bare en dagstur:-) Flyet går tilbake i 16-tiden, så vi må utnytte tiden godt:-)

Suuuuuupert med så gode tips, skal sjekke alle ut, og så innmari fornøyd med at det ALLTID går an å få svar på det man lurer på her inne

Gleder meg til å smake noe av god kvalitet, er ofte den enkle kokesjokoladen med 70 % kakaoinnhold fra Freia jeg tyr til

__________________



"Alle disse dagene som kom og gikk - ikke visste jeg at de var selve livet...."
dinapo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kanskje ketolyse, nå Xtravaganza... Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 21:52   #7
dinapo
Juniormedlem
 
dinapo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 48
dinapo er ny på veien

Sv: Kvalitetssjokolade i Oslo??

Kom til å tenke på no......de kan ikke ta fra meg 20 sjokoladeplater i sikkerhetskontrollen på Gardemoen vel??? :-/ Er alltid nervøs når jeg går gjennom......

__________________



"Alle disse dagene som kom og gikk - ikke visste jeg at de var selve livet...."
dinapo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kanskje ketolyse, nå Xtravaganza... Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 21:52   #8
dinapo
Juniormedlem
 
dinapo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 48
dinapo er ny på veien

Sv: Kvalitetssjokolade i Oslo??

Altså, har bare registrert håndbagasje, så kan ikke sende no....

__________________



"Alle disse dagene som kom og gikk - ikke visste jeg at de var selve livet...."
dinapo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kanskje ketolyse, nå Xtravaganza... Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 21:59   #9
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Kvalitetssjokolade i Oslo??

Med mindre du skal til USA , så tror jeg det går bra

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 22:20   #10
dinapo
Juniormedlem
 
dinapo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 48
dinapo er ny på veien

Sv: Kvalitetssjokolade i Oslo?

Haha, nei, gjerne til USA, men ikke på fredag:-) Har bare paranoia for hva de kan finne på å ta ut av håndbagasjen min og kaste:-) Vil ikke stå på Gardermoen og gråte når all den fine sjokoladen går i søpla.....eller til vaktenes fredagskveldskos

__________________



"Alle disse dagene som kom og gikk - ikke visste jeg at de var selve livet...."
dinapo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kanskje ketolyse, nå Xtravaganza... Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 07:45   #11
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Kvalitetssjokolade i Oslo?

Det er bare flytende ting du ikke får ha med utover det du får ned i en av disse posene og hver enhet skal ikke inneholde mer enn 100 ml....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 09:25   #12
dinapo
Juniormedlem
 
dinapo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 48
dinapo er ny på veien
Smile

Sv: Kvalitetssjokolade i Oslo?

Høres sikkert ut som om jeg aldri er ute og reiser, men det er jeg faktisk! Klarer likevel alltid å være nervøs i sikkerhetskontrollen

__________________



"Alle disse dagene som kom og gikk - ikke visste jeg at de var selve livet...."
dinapo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kanskje ketolyse, nå Xtravaganza... Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 11:27   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kvalitetssjokolade i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Det er bare flytende ting du ikke får ha med

Og ost, spesielt brunost. Det ser visstnok helt likt ut som plastikk-sprengstoff.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 16:26   #14
dinapo
Juniormedlem
 
dinapo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 48
dinapo er ny på veien

Sv: Kvalitetssjokolade i Oslo?

Næh, er det mulig?? :-) Brunost er det ikke noen risiko for at jeg tar med, men likevel? Synes kontrollene er ganske så inkonsekvente....på Gardermoen kan du gå gjennom kontrollen uten noen ting på deg av risikoobjekter, men kan fritt ta med deg kniv fra restauranter, kjøpe kniv i butikkene på flyplassen osv når du er kommet GJENNOM kontrollen......nesten så det bare er kontroll fordi det må være det.....ellers må de gjøre det på et ordentlig vis, så det faktisk ikke ER noen fare.....

__________________



"Alle disse dagene som kom og gikk - ikke visste jeg at de var selve livet...."
dinapo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kanskje ketolyse, nå Xtravaganza... Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 15:57   #15
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Kvalitetssjokolade i Oslo?

På Centra mat og Ultra har de et tysk merke som jeg ikke husker navnet på, som er 77%, med heeerlige blandinger: chili & mango, pepper & Jordbær ... mmmmmmmm mmmmmmmmm ;-)

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 18:10   #16
dinapo
Juniormedlem
 
dinapo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 48
dinapo er ny på veien

Sv: Kvalitetssjokolade i Oslo?

:-) Den sjokoladen har jeg aldri hørt om:-) Nå har jeg jo vært i Oslo, men skal tilbake i februar....så må nok vente helt til da.....hvis du ikke kan kjøpe og sende til Nord-Norge da;-) Men takk for tips :-)

__________________



"Alle disse dagene som kom og gikk - ikke visste jeg at de var selve livet...."
dinapo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kanskje ketolyse, nå Xtravaganza... Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 18:18   #17
dinapo
Juniormedlem
 
dinapo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 48
dinapo er ny på veien

Sv: Kvalitetssjokolade i Oslo?

Fant forresten Pascal i Oslo, og rasket med meg to plater 70 %, og en liten rund boks med firkanta biter i, med bildet av jordbær utenpå...visste ikke helt hva det var, men tok sjansen.....og holdt på å ramle bakover når jeg skulle betale.....180,- for 2 plater og denne lille boksen??? Tenkte at "må må jeg gjemme litt på denne, har jo ikke råd til å glefse den i meg med en gang".....jodda.....klarte det fint jeg på tur hjem!

Den var kjempegod! Smeltet i munnen, utrolig konsistens....og et lite hint av jordbær på slutten av smaken.....deilig....men om jeg blir å bruke 87 kroner på en sånn liten boks en gang til, er kanksje tvilsomt

__________________



"Alle disse dagene som kom og gikk - ikke visste jeg at de var selve livet...."
dinapo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kanskje ketolyse, nå Xtravaganza... Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 21:33   #18
Amereta
Medlem
 
Amereta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
Amereta er på en erverdig vei

Sv: Kvalitetssjokolade i Oslo?

Ahhhhh sjokolade med chili & mango, og pepper & Jordbær høres himmelsk ut yumi

Amereta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 18:03   #19
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Kvalitetssjokolade i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

På Centra mat og Ultra har de et tysk merke som jeg ikke husker navnet på, som er 77%, med heeerlige blandinger: chili & mango, pepper & Jordbær ... mmmmmmmm mmmmmmmmm ;-)

Lindt?

I så fall har noen av de merkeligere variantene kakaoinnhold på linje med alminnelig kokesjokolade, ca 50-60%. Men chili&sjokolade eller havsalt&sjokolade er gode varianter.

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 19:07   #20
Sandrine
Medlem
 
Sandrine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 52
Sandrine er en juvelSandrine er en juvelSandrine er en juvel

Sv: Kvalitetssjokolade i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

På Centra mat og Ultra har de et tysk merke som jeg ikke husker navnet på, som er 77%, med heeerlige blandinger: chili & mango, pepper & Jordbær ... mmmmmmmm mmmmmmmmm ;-)

Det er nok Hachez han mener:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg mango-chili-bar-100g-ccr_lg.jpg (32,2 KB, 7 visninger)
Filtype: jpg strawpepper_bar_100g.jpg (5,6 KB, 5 visninger)
__________________
Discipline is remembering what you really want...
Sandrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - vedlikehold Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 21:16   #21
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Kvalitetssjokolade i Oslo?

De to var nye for meg. *Prøve å finne*

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå er det ketolysepølser å få tak i Oslo Schmoopy Ketolysekuren 32 25-05-09 22:11
Oslo magdalena Generell diskusjon 7 01-06-08 19:36
Pub/bar i Oslo ... janmesi Lavkarbo generelt 1 13-10-06 19:09
Loppemarkeder i Oslo i vår? mofe Generell diskusjon 10 27-04-06 14:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no