Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Når man må spise det som blir servert

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-11, 14:12   #1
Ellekaramelle
Medlem
 
Ellekaramelle sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 52
Ellekaramelle er på en erverdig vei

Når man må spise det som blir servert

Jeg har vært på leirskole med elevene mine denne uken.
På forhånd var jeg veldig i stuss på hordan jeg skulle klare å holde meg til lavkarbodietten min der oppe. Det er viktig for elevene å lære seg å sette pris på den maten de får servert, så lenge maten er god og næringsrik og man ikke har noen form for allergi eller intoleranse for matvarer. Holdningene til mat blandt unge mennesker i dag er rett og slett helt horrible, og hvis jeg i tileeg skulle sitte og spise helt andre ting enn elevene mine, hadde det blitt mye forklaringer og masse mas, så jeg bestemte meg for å gjøre minst mulig ut av det.
Det eneste jeg tok med meg hjemmenfra var mitt eget hjemmebakte brød.
Dette forklarte jeg bare med at jeg ikke tåler hvetemel så godt.

Ved middagsbordet lot jeg sausen være, og tok bare en halv potet, men lesset ellers oppå med grønnsaker og kjøttkaker, fiskekaker, osv...

Da jeg kom hjem fredag trodde jeg at jeg hadde lagt på meg minst en kilo...men det hadde jeg ikke. Jeg hadde gått ned nesten 2.... ??

Jaja.. Forstå det den som kan. Jeg regnet litt løselig på karboene jeg fikk i meg i løpet av dagene der oppe, og det var mye mer enn jeg pleier å spise. Og mindre fett ble det jo også, siden maten vi fikk egentlig ikke var av det fete slaget.

Selvfølgelig er jeg glad for nedgangen, jeg har stått dønn stille i laaaang tid nå, så kanskje kroppen bare trengte en liten vri..??

Ellekaramelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 14:46   #2
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når man må spise det som blir servert..

Jeg syns du var flink som valgte å være forbilde for ungene. Viktig! :-)

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 15:23   #3
Rioja
Medlem
 
Rioja sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 94
Rioja har en fantastisk aura rundt segRioja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når man må spise det som blir servert

Jeg går ned i vekt når jeg ligger på rundt 50 karber pr. dag. Ligger jeg under det rikker ikke vekta seg...
-Forstå det den som kan.

__________________


Rioja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 15:24   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Når man må spise det som blir servert

Opprinnelig lagt inn av Rioja, her.

Jeg går ned i vekt når jeg ligger på rundt 50 karber pr. dag. Ligger jeg under det rikker ikke vekta seg...
-Forstå det den som kan.

Ikke vanskelig å forstå det. Kroppen tror sannsynligvis det blir hungersnød om du ligger lavere og går i sparemodus. Selv må jeg ligge rundt 35g.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 15:47   #5
Ellekaramelle
Medlem
 
Ellekaramelle sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 52
Ellekaramelle er på en erverdig vei

Sv: Når man må spise det som blir servert

Hm.. Ja kanskje jeg skal øke karbomengden litt nå i sommer...

Til vanlig ligger jeg på 15-20, og prøver å få i meg nok fett. Kanskje jeg skal øke til ca 50 en stund. Men skal man da spise mindre fett??? Jeg mener..skal prosentfordelingen fremdeles være 75-20-5 ??? ( fett protein karbo).. Noen som leser dette og kan svare meg på det???

Ellekaramelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 15:53   #6
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Når man må spise det som blir servert

Har ikke noen gode råd for hvordan du bør spise, men tenker at dersom du går ned med litt mer karbo og litt mindre fett, så hvorfor ikke.
Ellers så vil jeg rose deg for at du gikk foran som et godt eksempel og spiste det du fikk servert.
Enig i at kostvanene til mange unge i dag er helt på vidda
Ikke liker hun fisk, ikke liker hun kylling og ikke liker hun kjøtt, ikke liker hun ost og ikke liker hun grønnsaker osv.
LIker stort sett bare kjøttdeig, fint brød og sjokopålegg liksom, ja også chips og potet da, men det kan man jo ikke leve på lengden.
Forstår ikke at det er mulig å la ungene leve på denne måten jeg da, helt tullete

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 16:30   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Når man må spise det som blir servert

I følge Lutz (Bedre uten brød) trenger du ikke minske på fettet om du ligge runder 72karber pr dag.

Jeg trives best og går også ned jevnest om jeg ligger rundt 30, opptil 50 karber, og da spiser jeg fortsatt masse fett!

Kan vel tenke meg at dere var ganske aktive på leirskole også! Husker vi var ute hele dagen den gang da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blir dårlig av å ikke spise karbo ... Hjelp! eliber Spørsmål og svar 16 03-04-11 19:18
Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk? Nesly Ketolysekuren 21 30-11-10 19:59
Rotta er servert! Gamla Livets lyse side 5 18-02-08 15:50
Hjelp. Hvordan blir jeg mett, samtidig som at jeg ikke vil spise for mye protein? Lollypop! Ketolysekuren 86 15-09-07 21:56
Når maten blir servert hva gjør dere da Synne2 Lavkarbo generelt 6 06-08-05 13:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no