Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hva trenger kroppen DIN?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-07-11, 16:34   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Hva trenger kroppen DIN?

Uavhengig av kostfilosofi, hva har du oppdaget at kroppen DIN higer etter? Ikke av lyst eller sug, men sånn bare TRENGER? Min trenger fiber. Går det en dag uten at jeg får i meg kli småspiser jeg hele dagen og blir liksom aldri mett. Men når jeg starter hver morgen med to lavkarbo klibrødskiver så holder jeg meg mett leeeeenge og magen gjør ikke opprør. Uten klien min må jeg spise nexium for ikke rett og slett kaste opp. Så kli er viktig sier kroppen! En annen ting kroppen krever av og til er banan. Ja, jeg vet det ikke er lavkarbo, men jeg spiser såpass store mengder vanndrivende at det er ikke alltid kaliumtilskuddet er nok og da får kroppen lyst på banan siden den inneholder mye kalium. Jeg foretrekker god helse fremfor strikt lavkarbo (banan er jo ikke akkurat lavkarbo). Dessuten higer magen etter tyrkisk yoghurt UTEN sukker. Ikke det beste jeg vet, men jeg merker at kroppen vil ha det. Jeg har innsett at det er ikke bare under graviditet at kroppen krever spes mat, men hele tiden. Det gjelder lytte til den. SÅ derfor, hva kjenner du at kroppen DIN krever som du nødvendigvis ikke er enig i?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 17:10   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Søvn!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 17:14   #3
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Nok vann

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 17:33   #4
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Søvn, vann å fett

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 17:39   #5
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Alenetid. Altså ikke kroppen alene, men sjel og sinn og det hele sammen.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 17:49   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Alenetid. Altså ikke kroppen alene, men sjel og sinn og det hele sammen.

DET må jeg bare signere. Alenetid er viktig! Jeg er så heldig at vi har et stort soverom med både kjøkkenkrok, tv og eget bad. Så når jeg trekker meg ned hit så VET de andre at jeg vil være alene.. en time eller to. Da dusjer jeg, tenner lys, koker te, setter på en serie eller en film, setter meg i storsenga og bare koser meg glugg!!! Man trenger alenetid!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 18:00   #7
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

DET må jeg bare signere. Alenetid er viktig! Jeg er så heldig at vi har et stort soverom med både kjøkkenkrok, tv og eget bad. Så når jeg trekker meg ned hit så VET de andre at jeg vil være alene.. en time eller to. Da dusjer jeg, tenner lys, koker te, setter på en serie eller en film, setter meg i storsenga og bare koser meg glugg!!! Man trenger alenetid!

Høres deilig ut! Jeg kjenner igjen det å kunne trekke seg helt tilbake og at det signalet blir tatt av medboere. Jeg gjør det samme. Har soverom med eget bad og når jeg lukker døren til soverommet er jeg ikke tilgjengelig for noen.

Lag deg gode øyeblikk!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 18:01   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Høres deilig ut! Jeg kjenner igjen det å kunne trekke seg helt tilbake og at det signalet blir tatt av medboere. Jeg gjør det samme. Har soverom med eget bad og når jeg lukker døren til soverommet er jeg ikke tilgjengelig for noen.

Lag deg gode øyeblikk!

Det er godt det!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 12:06   #9
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Kroppen min trenger forskjellige ting periodevis Som regel godt med rent, rødt kjøtt, og grønne grønnsaker. Magert kjøtt synes den er litt slitsomt, og etter en periode med mye kjøtt fyser jeg ofte plutselig på salater og lettere eggeretter. En gang i måneden MÅ jeg ha noe søtt - jeg har gitt opp å forsøke og være standhaftig denne uka, og spiser lavkarbogodt med _nesten_ god samvittighet.

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 12:24   #10
LM1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 37
LM1 er på en erverdig vei

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Kroppen sier selv i fra med å gi meg kick på enkelte ting. En uke kan det være appelsiner, så leverpostei, fisk en uke, etc. Da spiser jeg MYE av den tingen noen dager. Tror det må være noe av de samme dillene som gravide får Regner med det er fordi det er noe jeg trenger i de tingene jeg får diller på.

LM1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 12:33   #11
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Kjøtt og smeltet ost. Det er som dop for meg

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 14:51   #12
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Opprinnelig lagt inn av LM1, her.

Kroppen sier selv i fra med å gi meg kick på enkelte ting. En uke kan det være appelsiner, så leverpostei, fisk en uke, etc. Da spiser jeg MYE av den tingen noen dager. Tror det må være noe av de samme dillene som gravide får Regner med det er fordi det er noe jeg trenger i de tingene jeg får diller på.

Skriver under på denne, jeg er VELDIG periodespiser og jeg tror det er fordi kroppen gir beskjed om at den trenger noe. Jeg har til nå alltid gitt etter, så lenge det ikke er godis og brus

men over sommeren er jeg egentlig avhengig av isbiter med cola, altså et glass fylt med isbiter også litt cola Men jeg dropper det nå, passer ikke helt med lavkarbo.

Ellers trenger jeg søvn og nok vann, ellers skrur hodet seg av og jeg blir ubrukelig!

  Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 16:51   #13
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Vann, masse!! Og veldig salt mat eller godis-i perioder. ( pleier å gi etter stort sett, bare det er lavkarbo)Jeg ble jo faktisk kjempesyk da jeg ikke saltet maten og ikke tok noe ekstra salt, så det er nok en ting jeg behøver ja. NOEN dager må jeg ha mer mat enn vanlig også, det hender det resulterer i et hopp ned i vekt , sånt kan man like

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 16:52   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Godt å se at det var flere enn meg som får diller av og til. Og jeg tror at dillene skyldes det at kroppen har behov for noe og har erfart tidligere hvor den kan få tak i det den trenger.
Da jeg fødte pode nummer to mistet jeg mye blod. Legene ville gi meg blodoverføring, men jeg takket nei til det. Jeg fikk deretter tilbud om jerntabeletter, men takket nei til dem også. (Grunnet vondt i magen av dem.) Men jeg fikk dilla på rå brokkoli, og spiste minst en hver dag. Etter kort tid var blodprosenten normal igjen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 13:38   #15
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Kroppen min må ha vann, får vondt i hodet de gangene det blir for lavt vanninntak.
Uten magnesiumtilskudd, får jeg leggkramper (ikke ofte eller voldsomt, men de kan forekomme om natten hvis det går en tid (noen dager) uten magnesiumtilskudd).
Ellers har jeg ikke lenger noen spesielle diller på ting meg 'må' ha - det er deilig!

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 14:35   #16
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Godt å se at det var flere enn meg som får diller av og til. Og jeg tror at dillene skyldes det at kroppen har behov for noe og har erfart tidligere hvor den kan få tak i det den trenger.
Da jeg fødte pode nummer to mistet jeg mye blod. Legene ville gi meg blodoverføring, men jeg takket nei til det. Jeg fikk deretter tilbud om jerntabeletter, men takket nei til dem også. (Grunnet vondt i magen av dem.) Men jeg fikk dilla på rå brokkoli, og spiste minst en hver dag. Etter kort tid var blodprosenten normal igjen.

Hadde sikkert fungert for meg også, men tanken på å spise brokkoli er ikke særlig fristende!! Jeg spiser jerntabletter og håper at mitt jernlager tar seg opp snart :P

  Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 14:38   #17
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Alenetid. Altså ikke kroppen alene, men sjel og sinn og det hele sammen.

I går tuslet Lille Gubben tidlig til sengs (han har begynt på jobb igjen denne uka og strever litt med å få døgnet på rett kjøl) og jeg sendte ungene i seng etter fotballkampen og deretter satt jeg et par timer og sullet på nettet, strikket ferdig en sokk og så "Jamie slanker Amerika" på tv. Nyyyydelig!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 17:03   #18
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Jeg trenger proteiner... Mer enn den "anbefalte" dosen. Vist kvelden kommer og jeg ikke har spist 80g protein så føler jeg meg helt desperat etter kjøtt.. Veier nå ca 60kg..

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 19:10   #19
Ellekaramelle
Medlem
 
Ellekaramelle sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 52
Ellekaramelle er på en erverdig vei

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Innimellom bare MÅ jeg ha gulrot som en av grønnsakene mine.. og avogtil er det bare HELT nødvendig med noe frukt. Det kan være nok å drikke et lite glass juice, eller spise en plomme eller to. Men jeg har funnet ut at det er like greit å følge kroppens signaler når det gjelder dette. Avogtil vil kroppen min ha sjokolade og chips også..men der setter jeg foten ned, og nekter å høre på det tøyset. haha..

Ellekaramelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 20:00   #20
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Opprinnelig lagt inn av Ellekaramelle, her.

Innimellom bare MÅ jeg ha gulrot som en av grønnsakene mine.. og avogtil er det bare HELT nødvendig med noe frukt. Det kan være nok å drikke et lite glass juice, eller spise en plomme eller to. Men jeg har funnet ut at det er like greit å følge kroppens signaler når det gjelder dette. Avogtil vil kroppen min ha sjokolade og chips også..men der setter jeg foten ned, og nekter å høre på det tøyset. haha..


Ja, vi kan ikke gi etter for alt! Det er som med småbarn

  Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 15:37   #21
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

hender jeg kan drikke litervis med vann og fortsatt være like tørst- da hjelper det med farris

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 16:55   #22
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Hmmm det må være vann. Får jeg vann så er alt greit. Nok vann vel å merke. Men jeg er også nødt å ha litt fiber i eggebrødet mitt som jeg spiser til frokost. For ellers løper magen bananas. Må vel kanskje si at jeg er litt avhengig av stekt løk til middagen. Åh det er så deilig sammen med broccoli, blomkål og squash. Mmmmmm.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 23:25   #23
Chalos
Medlem
 
Chalos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trodheim
Innlegg: 141
Chalos er på en erverdig vei

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Kroppen min trenger MASSE vann og søvn!. Føler meg mye mere opplagt om jeg får i meg minst 3L vann iløpet av dagen og får en god natt søvn.

__________________



.:Ting Tar Tid - Håper Og Nå Målet:.
Chalos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 11:09   #24
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Magnesium må jeg ha - ellers får jeg kramper i beina. Og nok søvn! Kan nesten ikke få sagt hvor utrolig viktig søvn er for meg!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 15:16   #25
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Min trenger mat og drikke, mye salt og friske grønnsaker, den elsker hvit fisk, og får tilskudd av sink, magnesium, alle b-vitaminene, c, e, a og d-vit. Selen, kalium og krom tar jeg også. Kjøper de enkeltvis og billig på ebay. Uten magnesium oxid blir jeg forstoppet og uten magnesium chelate blir jeg anspent.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger kroppen karbohydrater? carbz Generell ernæringsdebatt 15 13-09-10 21:29
Hva trenger kroppen av tilskudd? morthy Kosttilskudd 3 15-06-10 13:46
Hvor mange gram fett trenger kroppen til ren forbrenning? elian Lavkarbo generelt 8 22-01-09 16:54
Trenger råd! Dele opp trening, eller trene hele kroppen samtidig (styrketrening)? JenJen Trening 19 27-09-08 11:07
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? Photobscura Lavkarbo generelt 26 04-05-08 22:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no