Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Ketose - inn og ut

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-09, 20:36   #1
soladi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 7
soladi er på en erverdig vei

Ketose - inn og ut

Hei! Jeg har holdt på med Atkins i halvannen uke nå.. Har vært i ketose hele tiden, men ikke gått ned i vekt. Har dessuten de siste par dagene ikke hatt spor av ketoner i urinen i det hele tatt, men har ikke endret noe på kostholdet eller spist mer enn anbefalt dose karbo. Blir litt nervøs og oppgitt av dette. Er det noen som har erfaring med dette og som har gode tips? For å gjøre det kort og greit; jeg har fulgt dietten nøyaktig etter boken og forstår virkelig ikke (etter å ha forsikret meg om at alt er korrekt gang på gang) hva som er galt her. Ingen kg i minus første uken heller. Akk og ve..

soladi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert/lchf Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 20:40   #2
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketose - inn og ut.

Hva spiser du? Hvor mange gram karbohydrater spiser du til dagen?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 08:30   #3
soladi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 7
soladi er på en erverdig vei

Sv: Ketose - inn og ut

Eksempel på en vanlig dag:
Frokost: Et par egg (evt. eggerøre/bacon) + en kopp koffeinfri kaffe.
Lunsj: Omelett med skinkebiter, karbonade e.l.
Middag: Kylling (filet eller grillet), koteletter, fisk eller annet kjøtt. Et par biter brokkoli eller salat, saus av fløte eller litt seterrømme til.
Kvelds: Kokt egg, tunfisk, bacon, kylling eller karbonade, kommer an på hva jeg har spist tidligere på dagen.

Har kuttet helt ut koffein og så å si lettbrus (et par små glass i uken). Er ikke over 20 gr. karbo per dag, drikker mellom 2 og 3 liter vann per dag osv, MEN jeg drikker ganske mye koffeinfri kaffe daglig.. Har dette noe å si? Er det pga fløte/rømme? Jeg skjønner ikke det her, jeg.

soladi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert/lchf Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:29   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose - inn og ut

Hvordan står det til med mens- syklus?
Mange med meg går ikke ned(heller opp) i uka før mensen og jeg har heller ikke utslag på stiksen de siste dagene før!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:51   #5
soladi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 7
soladi er på en erverdig vei

Sv: Ketose - inn og ut

Jeg fikk mens to (eller tre) dager etter at jeg begynte med dette. Var i ketose helt frem til søndag (da mensen også forsvant), men nå har jeg ikke hatt spor av ketoner i urinen. Vekten viste det samme åtte dager etter oppstart med Atkins.

soladi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert/lchf Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 13:54   #6
xeena82
Medlem
 
xeena82 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Alta
Alder: 41
Innlegg: 220
xeena82 har en fantastisk aura rundt segxeena82 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose - inn og ut

Kanskje du må spise litt mer grønnsaker? Man kan stoppe opp av å spise for lite grønnsaker har jeg hørt... Ellers.. Trener du noe? Har selv målt før og etter trening, og etter trening har jeg utslag på stixen selv om jeg ikke hadde d i samme grad før...

xeena82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ketose? leni Lavkarbo generelt 1 09-01-08 01:44
Ketose Jojodama Ketolysekuren 4 03-12-07 14:48
Er jeg i ketose da? Bamseline Lavkarbo generelt 17 22-02-05 23:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no