Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Ny bruker som trenger litt hjelp her

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-09, 12:11   #1
Jonblund
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Vestby
Innlegg: 28
Jonblund er på en erverdig vei

Ny bruker som trenger litt hjelp her

Hei.

Ja her kommer nok en ny mann som står ved et veiskille i livet sitt. Har nå funnet ut at etter 3 år ved en kontorpult så røyner det på vekta. Så nå har jeg gått til innkjøp av boka til Atkinson. Har lest nå denne i helga og der fikk jeg jo selvfølgelig noe store øyne. Har tidligere prøvd div slankekurer som har endt med totalsprekk pga at man har vært så sulten at man har løpt til nærmeste butikk med store sultøyne. Etter jeg ble ferdig med boken må jeg nok krype til korset og spørre noen spm( Disse ble diskutert med min samboer i helga som endte nesten i en verdenskrig)

1: Som jeg skjønner så skal man ha 20 g med karbo i den første fasen, men i boken står det hva du skal ha av grønt. Kan jeg da kutte ut noe av det og heller spe på med noen annet? Det står også at du skal ha 7.5 dl men hvordan regne karbohydrate på dette. Jeg liker feks Spinar veldig god. Der er det da 1,5 g karbo pr 100 gram. Kan jeg da regne meg frem slik at jeg kun spiser det men holder meg innen disse 20G? ALtså regne karbohydrater i stede for å regne det i dl, synes det blir litt vanskelig?

2: Det står også at man kan spise så mye egg man vil, men i egg er det jo karbo? Ikke mye men ca 0,9 g?

Fedt blir ikke det store problemet ettersom jeg elsker det. Smaken altså.

3: Der det står at det inneholde 0 g karbo kan man da spise ubegrensa av det?


Dette ble kanskje litt klønete skrevet men håper på noen svar.

Dette her er faktisk jeg gleder meg til. Men jeg må jo si det at ettersom man saumfarte butikkhyllene så fant man jo ut at det var veeellldig mange varer som det var tilsatt sukker.

Håper det er noen der ute som kan svare.

Mvh

Blund

Jonblund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins som gikk over til Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 16:29   #2
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ny bruker som trenger litt hjelp her

du bør nok holde deg til at karbene i hovedsak skal komme fra grønne grønnsaker som står på listen. Du skal jo tross alt ha i deg litt vitaminer og mineraler og slikt også, da.Noe kan i tillegg komme fra litt meierivarer. Ja, det er litt karbs i egg, men det er grenser for hvor mye karbs du får i deg allikevel fra egg. Lykke til.

  Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 17:42   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ny bruker som trenger litt hjelp her

Velkommen!
Du kan jo lese denne tråden for litt inspirasjon

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 18:41   #4
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ny bruker som trenger litt hjelp her

Egg har bare 0,3 gram kh per 100 gram. Et standard egg er ca 60 gram. Det vil si at du må spise 10 egg for å få i deg 1,8 gram kh. Med andre ord - spis egg til du kakler. Det gjør jeg

Ellers så er det en god ide å registrere seg på diett.no. Der kan du legge inn alle matvarene du spiser og få ut informasjon om karbohydrater, vitaminer osv. Hvis du er flink å legge inn alt du spiser får du etterhvert en uvurderlig oversikt over hva som er bra for deg og eventuelle showstoppere. Det er veldig individuelt.

Oppdater med tall fra den store matvaretabellen: http://matportalen.no/matvaretabelle...n%202006_3.xls

Lykke til

  Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 08:11   #5
Jonblund
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Vestby
Innlegg: 28
Jonblund er på en erverdig vei

Sv: Ny bruker som trenger litt hjelp her

Takker og bukker for alle fine svar.

Jonblund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins som gikk over til Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Ny bruker.. trenger litt hjelp. slave Ketolysekuren 9 20-09-07 11:44
jeg trenger litt råd og hjelp! Siljevanilje Andre dietter 1 08-03-07 09:50
Trenger litt hjelp... Helena Atkins kosthold 7 08-03-05 19:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no