Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketosepulver-kur?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-08-10, 22:15   #1
Serenio
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 143
Serenio er på en erverdig vei

Ketosepulver-kur?

Har sett reklame på nett (finner selvsagt ikke igjen nå) for noe pulvergreier for ketose. Jeg har forsåvidt lovet meg selv å aldri gå på pulverkur igjen, men siden jeg er så mye dårlig (ME), så hørtes dette ut som noe som kanskje kunne reddet meg når jeg er som aller verst og ikke orker å stå oppreist mer enn minutter om gangen. Er det noen som har sett dette og har noen synspunkter på dette produktet?

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 22:26   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketosepulver-kur?

Hei,
Det er denne du tenker på, CampKilo. Så den reklamen forrige dagen, ikke skjønner jeg at de kan kalle den ketogen, etter mye leiting fant jeg at pulveret inneholder 50 g kh pr 100 g, næringsinnhold Fuktose utgjør faktisk 28,3 g pr 100 g…
He, he… og et eple i logo’n – de har tydelig satt seg inn i ketogene dietter…
…og kan noen forklare meg hvorfor slankepulver smaktilsettes med sjokolade?

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 23:10   #3
Serenio
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 143
Serenio er på en erverdig vei

Sv: Ketosepulver-kur?

Den var det ja. Men iiiih, så mye karber! Det vil jeg jo ikke.

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 23:17   #4
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Ketosepulver-kur?

...og Camp Kilo selger nå også karbo-blokkere, for at man skal klare å holde vekta etterpå.....

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 00:41   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketosepulver-kur?

Hei,
Ja, det blir rimelig mye kh pr dag og hvordan man kan være i ketose på de anbefalte dagsrasjonene er et under spør du meg.

En boks inneholder 3.000 g og det skal holde til 15-20 dager, det blir et pulver inntak på 150-200 g pr dag som igjen utgjør et inntak på 75-100 g kh pr dag. …så de karbo-blokkerne må kanskje tas sammtidig med pulverkuren?
De mener at siden kh kommer har lav GI så vil man komme i ketose på disse mengdene…
I tillegg veldig betryggende å vite at:

Sitat:

Produktet og inneholdet av karbohydrater kan forøvrig sammenlignes med lignende vektreduksjonspulver fra feks. GO123, Noka dietten, Cambridgekuren, Nutrilett osv.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 08:16   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketosepulver-kur?

Hva med å lage opp masse smoothie med fløte/rømme/oljer/bær etc, og fryse ned de dagene du har litt overskudd, f.eks?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 08:19   #7
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Ketosepulver-kur?

Ja, jeg har også sett det - og tenkt at det kunne være et alternativ på veldig travle dager, men da jeg fikk se næringsinnholdet i det måtte jeg le - de har tydeligvis misforstått det ketogene

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 09:18   #8
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketosepulver-kur?

Jeg har gått på pulveret til xtravaganza en god stund, og vær i ketose hele tiden med et inntak på 50 karber før dagen. Men siden det da er 17 karber pr pose så har jeg hittil ikke våget å bruke dem nå når jeg spiser mat. Tenker at jeg nok kommer til å gjøre det når jeg begynner å få bedre oversikt og er helt ferdig å gå ned.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 09:29   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketosepulver-kur?

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Jeg har gått på pulveret til xtravaganza en god stund, og vær i ketose hele tiden med et inntak på 50 karber før dagen. Men siden det da er 17 karber pr pose så har jeg hittil ikke våget å bruke dem nå når jeg spiser mat. Tenker at jeg nok kommer til å gjøre det når jeg begynner å få bedre oversikt og er helt ferdig å gå ned.

Noe som er grunnen til at man kommer i ketose på disse kurene er fordi det i tillegg innebærer et kraftig kaloriunderskudd.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 10:23   #10
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketosepulver-kur?

Ser Campkilo reklamerer med at man kan gå ned 7-12 kg på 15-20 dager. For meg høres dette veldig sprøtt ut. Ikke realistisk og ikke sundt å miste 12 kg på inntil 20 dager. Snakk om å selge kvikfiks.....

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 10:30   #11
bomsi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 4
bomsi er på en erverdig vei

Sv: Ketosepulver-kur?

Hei

Mener xtravagansa kjører pulverkurer som oppnår ketose.
Gikk på et slikt kurs en gang, men vet ikke om de fortsatt holder på eller om man kan kjøpe posene uten å gå på kurs.

bomsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 22:46   #12
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Ketosepulver-kur?

Jeg har gått på campkilo uten resultat, har 2 bøtter med sjokolade pulver som jeg gjerne selger.

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no