Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Stygg smak i munnen ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-12-07, 17:27   #1
Næpa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 43
Innlegg: 8
Næpa er på en erverdig vei

Stygg smak i munnen ...

4 dag på ketolyse, testa idag med stix å det var fullt utslag- men har så grusom stygg smak i munnen.. Det er ikke denne acetonånden, det er verre- smaker rett og slett råttent!

er det andre her som har opplevd dette på ketolyse?

__________________


Næpa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 19:12   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Stygg smak i munnen ...

Sikker på at det ikke er ketoseånde??

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 21:04   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Stygg smak i munnen ...

Jeg vil påstå at det er HELT vanlig ketose ånde. den oppleves forskjellig fra person til person. Vær nøye med tanntråd og bruk gjerne SB 12, det hjelper en del

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 21:16   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Stygg smak i munnen ...

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Jeg vil påstå at det er HELT vanlig ketose ånde. den oppleves forskjellig fra person til person. Vær nøye med tanntråd og bruk gjerne SB 12, det hjelper en del

Eller smatt på ei flaske vademecum når behovet er der

Men ikke la noen se deg, de kan tro det er noe annet du nyter....

Det endte med at jeg måtte vise frem MI vademecumflaske.....

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 21:51   #5
teejay
Juniormedlem
 
teejay sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 13
teejay er på en erverdig vei

Sv: Stygg smak i munnen ...

Jeg har tygget litt tyggis i krisetilfeller..... Har tannbørste på jobben, men det er ikke nok! jobber med ungdommer, så jeg vil helst ikke bli husket for min dårlige ånde.... Tenkte å få meg en god gammeldags munnspray

teejay er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse-aktig.... Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 06:11   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Stygg smak i munnen ...

Du kan spise persilledusk, det hjelper mot dårlig ånde. Se også etter tannpasta med sink i. Og husk å drikke nok vann!!! Jeg tar nå et stort glass vann når jeg kjenner "bivirkninger" og det hjelper! Om det er at munnen lukter, at jeg føler meg kvalmen eller trøtt. Det virker! Husk å ta disse kosttilskuddene også da...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 08:28   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Stygg smak i munnen ...

Signerer på persilledusken!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 08:30   #8
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Stygg smak i munnen ...

Dårlig ånde har blitt kjennemerket mitt nå, tror jeg. Bruker munnspray!

Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 22:28   #9
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Stygg smak i munnen ...

Peppermynteolje (uten sukker) på tunga

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 09:15   #10
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Stygg smak i munnen ...

Hei
hvis det IKKE er ketoseånde, er det ofte matrester mellom tennene som råtner. Bruk tanntråd i alle mellomrom og , hmmmm, lukt på tråden etterpå, da får du svar på om det er matrester som råtner eller ketoseånde.
Tanntråd morgen og kveld er noe jeg sverger til. 90% av dårlig ånde hos #normale mennesker# kommer fra mellomrommet mellom tennene.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 05:15   #11
Næpa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 43
Innlegg: 8
Næpa er på en erverdig vei

Sv: Stygg smak i munnen ...

hehe- bruker tanntråd hver dag så vet det ikke er det. har en anelse om at detn kommer fra magen..

__________________


Næpa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 05:41   #12
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Stygg smak i munnen ...

Om du tror det kommer fra magen, er du plaget med sure oppstøt da? For det er vel den grunnen det kan komme derifra? (Torkil?)

Ketoseånden kommer fra lungene, trodde jeg... Man puster ut aceton, ja...Fra http://en.wikipedia.org/wiki/Ketosis

Sitat:

Ketone bodies, from the breakdown of fatty acids to acetyl groups, are also produced during this state, and are burned throughout the body. Excess ketone bodies will slowly decarboxylate into acetone. That molecule is excreted in the breath and urine.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 10:35   #13
Mariette
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 17
Mariette er på en erverdig vei

Sv: Stygg smak i munnen ...

Hei ! Jeg hadde samme problemet.I tilleg så smakte det aluminiumsfolie i munnen og jeg var sikker på at jeg hadde hull så jeg gikk til tannlegen.Han fant ingenting galt men spurte om jeg hadde endret kostholdet.Fortalte at jeg gikk på ketolysekuren og da var det derfor det var sånn pga. maten.Han hadde flere pasienter som kom innom med det samme problemet sa han men det går over etterhvert.

Mariette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
Sår i munnen jeef-micro Fysisk og mental helse 16 13-06-07 16:53
soya protein med smak Siljevanilje Generell ernæringsdebatt 4 01-03-06 20:55
Litt rar smak... donjuanwannabe Smoothies / drikke 12 19-07-05 15:57
vond smak i munnen... Matilde Ketolysekuren 4 30-05-05 18:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no