Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Frukt og lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-08, 12:20   #1
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Frukt og lavkarbo

Tenker sånn generelt på lavkarbo-når jg er fedig med ketosen. Kan jeg kose meg med frukt uten å måtte følge noen spesielle "dietter". At jeg finner min egen vei og bare spiser lavkarbo?

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 14:16   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Frukt og lavkarbo

Skjønner ikke helt hva du mener med spørsmålet ditt, men når det gelder frukt og lavkarbo, så må du teste ut hva du tåler.

Noen tåler fint å spise frukt daglig uten å gå opp i vekt igjen. Andre tåler mindre og andre kan ikke spise frukt i det hele tatt uten at blodsukkeret stiger, søtsuget setter inn og spiseorgie er resultatet.

Vi er alle forskjellige og det finnes ikke noe fasitsvar.

Jeg anbefaler absolutt overgang til et Fedon kosthold, det har vist seg å være det som funker best for de fleste ..... Det er i basis det samme som Atkins vedlikehold, så forde som følger Atkins og bruker vedvarendestigen er dette også en flott metode

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 15:51   #3
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Frukt og lavkarbo

Jeg vil anbefale deg å lese "Bedre uten brød" av W. Lutz og Allan. Her presenteres et veldig enkelt og greit kosthold. Selv om Lindberg-kosthold passer for mange, er det viktig å vite at det finnes alternativer.

Hos Lutz er det antall karber som teller, det advares mot bønner (inklusive soya) og korn i store mengder, og fruktose ansees som akkurat like lite nyttig for kroppen som sukrose. De er begge raffinerte sukkerarter helt uten den næringsstoffpakken de kommer i fra naturens side, som i frukt og bær. Naturlig mat er det beste.

Ellers er det viktig som Nille sier å kjenne etter hva og hvor mye kroppen tåler av karbohydrater.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins - selvpåført diabetes? Iset Generell ernæringsdebatt 45 12-06-09 21:12
Lavkarbo vs Grethe Roede Monen Generell ernæringsdebatt 13 22-08-07 09:45
Halsbrann ved lavkarbo? Veggpryd Lavkarbo generelt 10 19-08-07 13:12
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no