Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kjæreste i ketose, men går ikke ned

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-05-10, 23:18   #1
Serenio
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 143
Serenio er på en erverdig vei

Kjæreste i ketose, men går ikke ned

Har skrevet om dette før, men jeg blir ikke klok på det likevel. Kjæresten min ketoser i vei som bare det, men han går ikke noe særlig ned i vekt. En kilo eller to opp og ned, that's it. Han spiser veldig lite til hvert måltid, og det går kanskje litt lenge mellom hvert måltid, så kanskje det er det som er problemet? Han var flink til å dokumentere en stund, så vi vet at han ikke spiser "hemmelig" mer enn han burde, og vi er sammen 24 timer i døgnet, så jeg ville ha sett om han underrapporterte. Han har ikke sultfølelse og glemmer å spise. Men han går på faste medisiner som må være den virkelige synderen tror vi. Det er visst ikke noe alternativ å fjerne medisinene, men hva skal han da gjøre tro? Spis mer lissom?

Nå har vi holdt på sånn siden september 09. Jeg raste ned 20 kg og så full stopp, og han har ruslet sakte ned 3-4 kg på samme tid.

Ingen av oss savner Høykarbelivet, så vi fortsetter uansett. Jeg orker ikke pese med å være i ketose, gidder ikke telle og bruke så mye energi på å være streng. Pga. malabsorbsjon (fedmekirurgi) får jeg lett mangelsykdommer, og det har jeg virkelig fått nå i vår. Det er grunnen til at jeg tillater meg et litt høyere karbenivå. Det roer i hvertfall hastigheten slik at næringen forhåpentligvis rekker å bli plukket opp i systemet.

Men kjæresten min da? Stakkars, flinke mannen! Hva skal vi gjøre med ham? *sukk*

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 23:03   #2
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Kjæreste i ketose, men går ikke ned

Ta kontakt med Torkild Andersen, mannen bak "ketolyse". www.ketolyse.no han er lege, og har fulgt mange av sine egne pasienter nøye. Hvis dere bor langt unna han, kanskje han kjenner til leger/privatklinikker som er inne på lavcarbokosthold.
Mvh Grovsnus
ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 08:09   #3
Serenio
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 143
Serenio er på en erverdig vei

Sv: Kjæreste i ketose, men går ikke ned

Det er sikkert et godt råd, men dessverre økonomisk ulasegjørlig. Vi trenger en lege med offentlig støtte.

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 10:58   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kjæreste i ketose, men går ikke ned

Hvilken lege er det som skriver ut de medisinene han må ha da?
Fastlege eller spesialist? Ingen hjelp å få der, siden han må ha medisinene, mener jeg? Det finnes ofte alternativer som ikke har vektøkning som bivirkning.

Tror da virkelig dr. Torkil er fastlege, men det er vel litt langt til Arendal?
Uansett svarer han på mail og pm, så om dere ikke har tatt kontakt med han, er det kanskje på tide!

Litt googling ga følgende:
Havblikk Allmennlegesenter Torkil P. Andersen, lege/spes. allmennmedisin. Kystveien 154, 4842 Arendal E-post: post@ketolyse.no

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 20:21   #5
Serenio
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 143
Serenio er på en erverdig vei

Sv: Kjæreste i ketose, men går ikke ned

Takk igjen. Det er fastlege som skriver ut medisin, men vedkommende er også spesialist i akkurat det fagfeltet det gjelder. Han er ikke overdrevent happy for LCHF, ikke sånn at han direkte motarbeider det, men ser nok heller ikke helt poenget tror jeg. Medisinene er nok vurdert til å være nødvendige nok til at vektøkning må "tåles" som bivirkning.

Men vi kan jo høre med Dr. Torkil om hva han mener.

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kjæreste på lavkarbo, trenger litt råd! aslaug Lavkarbo generelt 17 18-09-09 20:53
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 16:36
Julekalender til din mann/kjæreste Marianne Livets lyse side 5 15-11-04 20:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no