Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen som kan hjelpe meg i gang?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-09, 16:30   #1
Prada
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 10
Prada er på en erverdig vei

Noen som kan hjelpe meg i gang?

Jeg er ei jente på 22 år som vil ned 30 kg.
Jeg er ny her på lavkarbo.no og trenger litt hjelp igang.

Jeg har lyst til å prøve ketolysekuren. Noen som har lyst til å hjelpe meg å sette opp en diett? hva kan jeg spise og hva kan jeg ikke spise???

Prada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 17:30   #2
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: noen som kan hjelpe meg i gang?

På oppskriftsidene er det mange forslag til alle dagens måltider Kan spise så mye du vil av kjøtt, fisk, skalldyr og egg. Grønnsaker som vokser over jorda og salat. Velg varer med lite karbohydrater pr. 100 g. Hold deg unna brød, pasta, ris og poteter. Skal være litt forsiktig med kunstig søtning, spesielt i starten. Et måltid må ha MYE fett, proteiner og minimalt med karbohydrater (hvis det er ketolysekuren). Let litt rundt omkring på forumet så finner du ut masse nyttig. Det var slik jeg kom igang

Lykke til!

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 18:44   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe meg i gang?

SKaff deg boka, du finner nemlig ikke alt du trenger å vite her, du må lese boka for å vite hva du driver med. Les den fremlengs og baklengs til du kan prinsippene.
Ellers kan jeg ikke så mye om forhold mellom fett, protein og karber på ketylose, men det ligger rundt minst 15karber om dagen for kvinner ( altså mellom 15 og 20, ikke uneder i allefall), og ellers ca 70-75% fett, 15-20% protein og resten karber..

Satser på at ketylosedamene dukker opp med gode tips Men skaff deg boka, den MÅ du ha.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 19:18   #4
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som kan hjelpe meg i gang?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

SKaff deg boka, du finner nemlig ikke alt du trenger å vite her, du må lese boka for å vite hva du driver med. Les den fremlengs og baklengs til du kan prinsippene.
Ellers kan jeg ikke så mye om forhold mellom fett, protein og karber på ketylose, men det ligger rundt minst 15karber om dagen for kvinner ( altså mellom 15 og 20, ikke uneder i allefall), og ellers ca 70-75% fett, 15-20% protein og resten karber..

Satser på at ketylosedamene dukker opp med gode tips Men skaff deg boka, den MÅ du ha.

Ehe... Man ikke ha boka for å lese seg opp. Der er jeg en smule uenig med deg. Jeg gikk ned nesten 60 kg ved å lese meg opp på nettet, lytte til venner og jeg tok også til meg en del gode råd fra Fedon i ukeblader
Det betyr ikke at jeg fraråder å ta en tur i bibliotek/bokhandel, bare at jeg mener det er godt mulig uten også

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 19:30   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe meg i gang?

Vel, da kan jeg bare gratulere og si at du har vært kjempeflink!

Men jeg og mange andre trenger de små tipsene i liten tekst for å kunne få til dette her. Og det er mange her som har feilet fordi de ikke har lest bøkene og fått alle tips, jeg har prøvd uten å ha lest en bok, men lest forumet her nøye, uten å få det til.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 22:20   #6
Prada
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 10
Prada er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan hjelpe meg i gang?

takk for alle tips
Tenkte å lese den boken, men jeg har 4 eksamner de neste 3 ukene så jeg har nok annet å lese på
Det er ingen av dere som gidder å fortelle meg litt om hva dere spiser til de forskjellige tidene på døgnet? sånn at jeg kommer igang nå (har ikke lyst til å vente i 3 uker, føler meg så motivert nå

Hadde bare vært supert å fått en liten mal jeg kan følge nå i starten før jeg har tid til å lese boka

Prada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 22:25   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe meg i gang?

Ta en kikk under oppskrifter under frokost, lunsj og middag, der finner du tråder der det står hav folk har spist og oppskrifter i mengder.

Ellers, grønnsaker, kjøtt/fisk ol.l og fett til hvert måltid.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 22:51   #8
Prada
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 10
Prada er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan hjelpe meg i gang?

takk takk

om man følger denne kuren slavisk.
Kan man regne med å gå ned ganske fort da??
vet at man ikke skal gå ned for fort osv, men vil jo gjerne se resultater fortest mulig

Prada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 23:21   #9
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Noen som kan hjelpe meg i gang?

Opprinnelig lagt inn av Prada, her.

takk for alle tips
Tenkte å lese den boken, men jeg har 4 eksamner de neste 3 ukene så jeg har nok annet å lese på
Det er ingen av dere som gidder å fortelle meg litt om hva dere spiser til de forskjellige tidene på døgnet? sånn at jeg kommer igang nå (har ikke lyst til å vente i 3 uker, føler meg så motivert nå

Hadde bare vært supert å fått en liten mal jeg kan følge nå i starten før jeg har tid til å lese boka

Jeg vil egentlig ikke anbefale deg å starte med ketose midt i en eksamensperiode! Jeg skjønner du er motivert, men det er krevende: En del opplever å bli litt satt ut på ulike måter i startfasen av ketolysekuren.Det er en ganske kraftig omstilling for kroppens stoffskifte, man kan bli slapp, tung i hodet og få hodepine. Noen blir også ukonsentrerte i denne begynnerfasen. Du risikerer også at du plutselig må tisse veldig ofte. Det er vel ikke så godt å få denne belastningen når du egentlig bør være i stand til å konsentrere deg og yte maksimalt på eksamenene dine? Det kan være et bedre valg å bruke disse ukene til å trappe forsiktig ned på karbohydratene.

Men hvis du likevel vil starte nå:
På s 106 i boka "Slank med ketolysekuren" er det 7 dagers menyforslag, og oppskriftene finner du fra s 116 og utover. Du kunne jo kanskje rett og slett begynt med å følge det, og så vente med å lese resten av boka til du er ferdig med eksamenene?

Jeg tror de fleste av oss etter hvert lager oss våre egne varianter av ketolysekuren utifra egen livssituasjon, smakspreferanser, økonomi, tilgjengelig tid, hensyn til omgivelsene, standhaftighet osv. Derfor blir det kanskje litt feil å kopiere noen andres matopplegg. Jeg vil anbefale at du går til kilden (boken) først og så tilpasser dietten til det som fungerer godt for deg.

Hvis du kan skaffe deg kosttilskuddene, er det også anbefalt.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 23:32   #10
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 39
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Noen som kan hjelpe meg i gang?

Jeg ville heller ikke begynt ketolyse-kosthold midt i en eksamensperiode, og vil som Løvetann anbefale generell lavkarbo. Jeg tror også kroppen vil reagere mindre kraftig om den får en gradvis tilvenning til lavkarbo, i stedet for det sjokket det er med plutselig ketolyse. En annen ting er at mange kropper trenger karbohydrater for å yte maks, og derfor er det dumt å plutselig kutte dem ut i en periode der det er viktig for deg å yte.

I tillegg er det essensielt for å klare enhver kostholdsomlegging at man bruker tid på å sette seg inn i emnet, enten man velger å lese bøker eller internett. Ett sted må kunnskapen komme fra, for uten den klarer du garantert ikke å følge dietten.

Var jeg deg ville jeg begynt med å kutte ut brød, pasta og ris. Bytt godteriet ut med frukt og grønnsaker.

Lykke til med både kostholdsomlegging og eksamner!

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 15:34   #11
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe meg i gang?

Synes den her oversikten var fin jeg, sånn bare for å skjønne prinsippene i hva lavkarbo går ut på. Men, jeg er enig med de andre, når du får tid, les deg opp på emnet. Enten ved å låne/ kjøpe en bok eller flere, eller å lese deg opp på internett, sånn at du skjønner hvorfor du skal spise som du skal med et lavkarbokosthold.

Lykke til!

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 12:14   #12
Prada
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 10
Prada er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan hjelpe meg i gang?

Takk Takk

Nå har jeg lest masse selvom jeg kanskje egentlig skulle lest til eksamen he he.... men nå er jeg endelig i gang

Fant masse fine oppskrifter her inne å

Prada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen av dere som har hatt en sprekk noen gang? rolly Ketolysekuren 2 21-08-07 22:39
Noen som kan hjelpe meg? :s ramones Spørsmål og svar 7 15-01-07 00:30
Er det noen som kan hjelpe meg i gang? Silja Spørsmål og svar 4 04-04-06 14:33
Kan Noen Hjelpe Meg??? Fettet Lavkarbo generelt 8 08-02-06 23:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no