Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er det noen som kan hjelpe meg i gang?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-06, 09:27   #1
Silja
Medlem
 
Silja sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Hvor: Midt i landet :)
Alder: 49
Innlegg: 113
Silja er ny på veien

Er det noen som kan hjelpe meg i gang?

Halllooooooooooooooooooooooooo.
Noen vil kanskje kjenne meg igjen fra " i gamle dager ", men nå er jeg altså tilbake for å plage dere! Kan noen hjelpe meg!?

Jeg har gått ned 16 kilo siden 2 januar, ganske enkelt ved å spise lavkalori mat, Men den siste måneden har det gått veeeeeeeeldig tregt. Jeg vurderer derfor å gå over til en lavkarbo-diett, men hva skal jeg satse på? Jeg har kikka å litt på nett for å finne ut noe fornuftig, men på en måte høres ALT så fornuftig ut! Verden er fryktelig forvirrende for en stakkar liten fisk som meg!

Jeg har prøvd Atkins, men jeg skal innrømme at det ble altfor mye feit mat for min smak! Jeg har lyst til å spise omtrent slik jeg gjør nå, men bare kutte ut karbene! Er det en diett som går ut på å spise lett, men å kutte ut karbene?

Har enda en liten case da... JEg er fattig frem til den 24 april, så jeg må klare meg med det jeg har i fryseren, Der er det masse fisk, kylling og bittelitt kjøtt. Det er jo bra, for det er jo knallmasse proteiner. MEN jeg har ikke så mange grønnsaker. Har lagd meg litt supper som jeg har fryst ned som består KUN av grønnsaker, så jeg kan nok spise det, men må jeg spise masse friske grønnsaker? Hva med frukt??
Kan ikke en av dere bare sette ned foten å si: Nå, kjære Silja, skal du følge..............! Åsså dier dere en eller annen diett som kan funke for meg?? Det var LURT

Så nå er jeg altså tilbake for å plage dere. Hehehe.... Neida, Skal ikke plage, bare være tilstede å følge med å lææææære

__________________
------------------------------------------------------


Jeg er klar til kamp!!




Silja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Fase 1 Svar med sitat
Gammel 03-04-06, 10:20   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som kan hjelpe meg igang?

Hei Silja og velkommen tilbake !
Sånn generelt vekttap messig er det av en eller annen mystisk grunn slik at lavkarbo/lavfett ikke funker så bra.

Den eneste filosofien som har klart å sette sammen noe som ser ut til å funke er South Beach Dietten. Men selv denne er ikke så lavfett som den gir seg ut for (store selvmotsigelser i boka). Men det er iallefall det nærmeste du kommer lavkarbo/lavfett !

Lykke til !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-04-06, 10:24   #3
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Er det noen som kan hjelpe meg igang?

Hei!

Vil bare si at du har hatt et fantastisk vekttap , og at det ikke er så rart at det flater litt ut når du har gått ned så mye.

Det er tøft å være tålmodig!

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-06, 17:56   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som kan hjelpe meg igang?

Hei Silja! Vellkom bækk! Gratulerer med flott vekttap, da!

Du skulle jo hatt noen grønnsaker, da... men i og med at du har de suppene, går det sikkert fint en kort tid... Men da bør du kanskje vente med å kutte ut brød og sånt til du har penger til grønnsaker igjen? For hvis du går veldig lavt ned på karber/ går i ketose er det veldig viktig med de stoffene som finnes i friske grønnsaker!!

... hva med Lindberg...? Der er det jo ikke så mye fett at det gjør noe... og ikke fullt så hardt på karbenedskjæring heller... sikkert lurt å ikke gå altfor drastisk til verks når du har fulgt en lavkaloridiett, tenker jeg.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 04-04-06, 14:33   #5
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Er det noen som kan hjelpe meg igang?

Lindberg er da ikke så fett?? Kan være griea det vettu! leseboken!!!
Og suppe med grønnsaker og småbiter kjøtt, fisk eller kylling er da ypperlig. Må ikke være friske grønnsaker, kan godt bruke frosne. ikke så mye frukt på Lindberg men litt. Og litt brød. les & bli klok! Lykke til, og grattis med bra vekttap!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
sukker og karbofritt liv - mulig i lengden? bikini Lavkarbo generelt 11 22-05-06 12:14
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no