Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er di siste kiloene værst å få av???

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-06, 09:33   #1
Harefrøken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 57
Innlegg: 15
Harefrøken er på en erverdig vei

Er di siste kiloene værst å få av???

Har gått på ketolyse over en tid nå å begynner å nærme meg mål,men det har stoppet helt opp.Har ikke skjedd noe på flere uker. Jeg spiser ca.10 karbo om dagen,går fort på tredemølle annenhver dag og tar masse sittups. Begynner å miste motivasjonen nå.


Harefrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 09:40   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Er di siste kiloene værst å få av???

De siste kiloene er absolutt verst å få av ja.. Og ketolysekuren er jo ment mest for de som har mye å ta av.

Ser du vil ned på 52 kilo.. Hvis ikke du er kjempelav, så synes jeg det høres veldig lite ut..? Det kan godt tenkes at kroppen din er fornøyd med den vekten du har nå - selv om kanskje hodet ditt vil lengre ned.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 09:47   #3
Harefrøken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 57
Innlegg: 15
Harefrøken er på en erverdig vei

Sv: Er di siste kiloene værst å få av???

Jeg er 1.60 cm høy å har et par kilo igjen rundt magen som må bort.


Harefrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 09:51   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Er di siste kiloene værst å få av???

Magefett er et typisk kvinne"problem", og helt helt naturlig Ønsker du en helt flat mage, så er nok trening alternativet ditt, vekten og alderen din tatt i betraktning.

Har du prøvd Pilates? Mange her inne som har fått mindre midjemål av det. (Nille og marianne som jeg kommer på i farten.)

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 09:56   #5
Harefrøken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 57
Innlegg: 15
Harefrøken er på en erverdig vei

Sv: Er di siste kiloene værst å få av???

Jeg tar 320 sittups annen hver dag,tror du ikke det er nok?? Er litt vanskelig å slutte på ketolyse også,har vel nesten blitt besatt å får dårlig samvittighet om jeg skeier ut med annen mat. ikke helt sunt kanskje??


Harefrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 09:59   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er di siste kiloene værst å få av???

De siste kiloene er alltid de verste. Kroppen din har nok funnet sitt punkt og du trenger STOR tålmodighet nå !

Jeg hadde opprinnelig et mål på 60 kg (er 1,62 høy), flyttet det til 62, men kommer ikke under 64 uansett hva jeg gjør. Så det har jeg slått meg til ro med og har akseptert at det er der kroppen min trives best. Jeg slutta å slanke meg i fjor rundt påsketider og har vedlikeholdt siden. Litt opp og ned går det jo, men uansett hva jeg gjør som sagt så vaker jeg mellom 64 og 65.

Og det er helt OK, jeg er MEG, og jeg liker kroppen min. Et par kilo fra eller til spiller liten rolle - jeg ser godt ut til å være 49

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 10:01   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Er di siste kiloene værst å få av???

Hmnei, det høres ikke så sunt ut å være besatt - av NOE egentlig

Kanskje du bør prøve å tenke på å vri over til et kosthold som du har lyst til å leve med resten av ditt liv? Lindberg f.eks?

Og ang. situps og flat mage. Gjør du kun en type situps? Den vanlige "opp og ned"? For 320 situps om dagen er fint det altså, det er ikke det. men det er f.eks viktig å trene ryggen samtidig som man trener situps, eller så får man fort en dårlig holdning. Og hvis du kun tar en type situps, så trener du kun de og de musklene (de som er langs magen, eller noe sånt). Magen har mange muskler, som går tvers over, på skrå, osv osv. Og det er viktig å trene alle.

Jeg nevnte Pilates fordi den type trening tar de underliggende musklene. Muskler ligger i forskjellig lag, og "vanlig ordinær trening" tar ofte kun de som ligger på overflaten.

Jeg skjønner at du har lyst på flat mage, det har vi jo alle. Men det er noe med å velge de rette måtene for å oppnå det. Og som du selv sier - ikke bli besatt av tanken på flat mage. For er det så viktig i det store bildet - sånn egentlig?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 10:03   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Er di siste kiloene værst å få av???

Opprinnelig lagt inn av Nille

jeg ser godt ut til å være 49

Jeg har truffet Nille ved flere anledninger - og kan skrive under på dette!

Når det er sagt Nille - GOSH som jeg håper at jeg har huden din når jeg en gang blir 49!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 10:05   #9
Harefrøken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 57
Innlegg: 15
Harefrøken er på en erverdig vei

Sv: Er di siste kiloene værst å få av???

Får holde ut et par uker til å se om jeg klarer det,ellers får jeg gi meg.Har de siste årene ligget på 50 kg.Men satt målet litt høyere. Este ut 15 kg på 1 år pga. medisiner jeg måtte bruke. Ganske fortvilende når man er vant til å være "liten"


Harefrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 10:08   #10
Harefrøken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 57
Innlegg: 15
Harefrøken er på en erverdig vei

Sv: Er di siste kiloene værst å få av???

[quote=mofe]Hmnei, det høres ikke så sunt ut å være besatt - av NOE egentlig

Kanskje du bør prøve å tenke på å vri over til et kosthold som du har lyst til å leve med resten av ditt liv? Lindberg f.eks?

Og ang. situps og flat mage. Gjør du kun en type situps? Den vanlige "opp og ned"? For 320 situps om dagen er fint det altså, det er ikke det. men det er f.eks viktig å trene ryggen samtidig som man trener situps, eller så får man fort en dårlig holdning. Og hvis du kun tar en type situps, så trener du kun de og de musklene (de som er langs magen, eller noe sånt). Magen har mange muskler, som går tvers over, på skrå, osv osv. Og det er viktig å trene alle.

Jeg tar 3-4 forsjellige øvelser når jeg tar sittups.overdelen av magen,sidene og nederst på magen.

Harefrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 10:35   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er di siste kiloene værst å få av???

Opprinnelig lagt inn av mofe

Jeg har truffet Nille ved flere anledninger - og kan skrive under på dette!

Når det er sagt Nille - GOSH som jeg håper at jeg har huden din når jeg en gang blir 49!

Tusen takk snille mofe

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 10:46   #12
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Er di siste kiloene værst å få av???

Opprinnelig lagt inn av Nille

jeg ser godt ut til å være 49

helt riktig.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 11:34   #13
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Er di siste kiloene værst å få av???

Jeg stusser litt jeg når du sier du lever på 10 karber til dagen. Torkil anbefaler 15 for kvinner. Og noen vil oppleve stagnasjon når de går lenge på veldig lite karber. Så det kan kanskje være lurt av deg å øke på karbene forsiktig framover. 5 og 5 i slengen og tillate deg litt og litt mer av annen lavkarbokost. Du kan ikke leve på 10 karber resten av livet. Du må på ett eller annet vis komme deg over på Lindberg eller Atkins fase 3 eller 4.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-06-06, 17:38   #14
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Er di siste kiloene værst å få av???

Hei
Det høres ut som du er ved å gå lei og få et anstrengt forhold til slankingen.
Gjør som Nille, aksepter den vekt du har nå. Slutt med ketolysekuren og fortsett med lavkarbo og mindre fett.
Fortsett med salat til lunsj og fortsett med at poteter, loff, ris og pasta hører til unntaket i ditt kosthold. Mye salater og grønnsaker og noe frukt (ikke banan) nyt jordbær med glede i sommer - men uten sukker og fløte.
Nøtter bruker du som snacks om kvelden, ostechips hvis du skal ha noe som likner på potetgull ( oppskrift tidl her i forum)

For all del fortsett med regelmessig mosjon. Kanskje du føler det som en befrielse å kunne spise mer normalt og kanskje du opplever det andre har opplevet, at det plutselig forsvinner 2-4 kilo med det nye kostholdet

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan bli kvitt de siste umulige kiloene Marianne Nyheter / media 8 12-01-05 19:53
Siste 100 tråder- Hvor ble valget at? guro Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 18 04-08-04 10:02
Siste 100 tråder! HP Informasjon 3 19-06-04 21:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no