Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jag har några spørsmål jag..

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-06, 02:29   #1
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel
Question

Jag har några spørsmål jag..

Hejsan! Jag er helt ny her og startade med dieten før 4 dagar sen.. Jag har lest boken men lurer fortsatt på en del ting..kansje noen kan hjelpe mig
Det står att Thè er tillåtet.. Er då også frukt thè OK?

De resepten som står i boka er ibland resept til 4 pers.når det då står totalt karboinnehåll,er det totalt før alla indigridienser per pers eller totalt før hele retten.Tex om rätten er før 4 pers og jag lager halve av reseptet blir det då halve totalkorbo innehållet?
Kjøpte ketostix på apoteket å de viste mørkrosa alrede 2 dag..3.dje dag hade jag gått ned 3 kg og dag 4 upp 3 kg..har brukt ketostixen var dag og den er alltid mørkrosa...Er dette normalt? syns det er litt rart att gå ned/opp så mye på 24 timmer...
Jag har en reumatisk sykdom som heter Bechtrews og spiser en del smertstillende..har dette noen virkning tro?
Det va en del spørsmål det
Ser ju att det er en del kunniga mennesker her,så jag tar gjerne imot råd og hjelp!!!! ha en fin dag

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-06, 08:13   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jag har några spørsmål jag..

Hei og velkommen hit! Jeg kan ikke svare på så mange av spørsmålene dine, men jeg vil fortelle deg at min mor (som til tider har vært invalid av smerter pga Bechtrews) har spist på denne måten i snart ett år. Hun har ikke bare tatt av nærmere 20 kg, men hun er også så godt som medisinfri. Hun har rett og slett fått et nytt og bedre liv, sier hun.

Bare en liten oppmuntring...

  Svar med sitat
Gammel 06-06-06, 08:27   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Jag har några spørsmål jag..

Hei
Det ser ut som om du følger ketolysekuren.
Ja, du kan drikke te.
Karbohydratinnholdet gjelder for hele retten. Lager du halvparten deler du altså på to.
Vei deg en dag i uken, så slipper du ulempene med dag-til-dag variasjonene.
Husk at fargen på stixen ( som jeg ikke kjenner da den er kjøpt på apotek, ikke har noe å si annet enn at du er i ketose.Kanskje du drikker for lite.?
Din sykdom har ikke noe å si for kuren, noen opplever bedring me det er ikke alle.
vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-06-06, 09:12   #4
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Jag har några spørsmål jag..

Men medikamentbruk kan vel hemme vekttapet Torkil? Eller er det andre regler for dette på ketolysekuren enn på Atkins?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-06-06, 20:06   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Jag har några spørsmål jag..

Hei
Noen medikamenter kan hemme vekttap og forverre insulinresistensen slik som f.eks. kortison. Andre antiinflamatoriske midler ( ibux, voltaren, brexidol mm.) har moderat effekt i så måte.
Ved Beckterew er uansett mosjon og daglig fysisk aktivitet det absolutt viktigste.
Jeg vil advare alle mot å slutte med faste medisiner etter råd her, uten først å ha snakket med sin fastlege.
Jeg er klar over at få fastleger kan mye om medisin og effektene ved slanking, insulinresistens etc, men de kan i hvert tilfelle si noe om hvorfor medisinen er nødvendig og hvordan man evt kan kutte ut den faste medisin ( kortison må avtrappes over lenger tid da det kan være livsfarlig å bråslutte. )
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-06-06, 20:29   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Jag har några spørsmål jag..

fargen på ketostixen har også med mengden du drikker å gjøre... drikker du lite, så blir urinen mer konsentrert, og lettere for å gi mørk rosa utslag. stixene viser bare om du er i ketose.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-06-06, 23:48   #7
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel
Wink

Sv: Jag har några spørsmål jag..

Tack før svarena!!! Det hjelper absolut når man er ny og osikker!!!

ja,kansje jag drikker før lite vann og før mye thè,det er ju vann drivende..
Jag hade faktiskt time hos min reumatolog idag pga att jag har haft en lang periode som jag har haft veldigt vont. Hun ville ge mig kortison spruta men jag sa att jag trur att en av grunnen av att jag har blivit værre sist året er pga att jag har gått upp 8 kg pga att jag har vart sykmeldt i 1 år og ikke jobbet eller motionerat.
Sa att jag har begynnt på en Diet og att jag føler mig bedre siste dagarna og att jag ville vente med kortison å se viss det istedet hjelper å gå ned i vikt!
Hun syns att det var en bra idè og att jag kunne ringe viss jag plutsligt blir værre
Jag liker ikke mediciner og eftersom jag bare er 26 så vill jag prøve uten, så længe jag kan..
Det sier ju sig sjøl att mine allrede vonde ledder tar masse mer vekt nå..
Men det var vanskeligt idag når jag va i sverige før å kjøpe mat..masse gott gotteri!!!! var så sugen!!!!! men jag høll mig. Stolt øver mig själv..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-06, 01:56   #8
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel
Question

Sv: Jag har några spørsmål jag..

Hej igen...har noen fler spørrsmål jag

Vad er Udos,Stevia og Splenda? Er det noe vi i ketolyse kuren ska/kan bruke?

Såg att mange spiser smoothi og pannekaker till frukost. Finns det noen bra resept på det som vi i ketolysekuren kan spise? Eller er det bare "Atkinsfolka" som kan spise dette? .Efter 6 dager på kuren er jag så lei av egg att jag blir kvalm!!!!! Blääää
Syns det er vanskeligt att komma på idèer og variere kosten..Och de fleste resepten her i forumet er vell ikke før de på kelolysekuren..virker ikke så...masse ting som det ikke står noe om i boka.. Og Resepten i boka høres ikke så gode ut..Sorry Torkil Jag er veldigt kresen på mat..
Er det viktigt med mejeri produkter eller er det nok att spise ost?

Please ge mig førslag på noe gott!!!! har prøvd blomkålsstappe med feta ost og den var faktiskt super god!!! men jag kan ju ikke spise det var middag..då kommer jag att bli kvalm av den også..
Ha en super fin dag allihopa!!!

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-06, 08:25   #9
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Jag har några spørsmål jag..

Du kan spise alt det som Atkineserne i fase 1 /induksjonsfasen spiser, pluss litt til. Og du kan meske deg med vaffler og pannekaker og smoooties. Ta en titt i oppskriftsforumet så finner du masse ideer, eller kikk innom journalene til andre som går på ketolysekuren /Atkins fase 1.

Når man blir matlei er det viktig å ta fatt i seg selv og finne alternativ mat. Egg er greit i starten, men de fleste her har gått lei etter noen uker. Da er det på tide å finne annen lovelig mat.

Du kan jo bake Solabrødet, prinessebrødet eller Nabobrødet. Du finner oppskriften under bakst på oppskriftsforumet. I den store brødlenken finnes masse gode brødoppskrifter. Og med brød i huset blir matstyret så mye mye enklere.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
På väg tillbaka! ssskaldeman Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 16-03-06 09:21
Hjelp. Mer fett og mindre protein.. Samt tall gymnastikk. andersdupp Spørsmål og svar 15 19-01-06 09:29
Atkins & Armour mam Fysisk og mental helse 20 09-02-05 17:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no