Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen erfarne her :o)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-06, 18:09   #1
Metalpus.
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 41
Metalpus. er på en erverdig vei
Question

Noen erfarne her :o)

Hadde skrevet et godt stykke her og så ble siden blank når jeg tastet ”start ny tråd”.. er det ikke typisk. Jaja. ..
Hei, jeg er helt fersk når det gjelder ketolyse kuren, men jeg har noen spørsmål som jeg håper noen av dere erfarne kan hjelpe meg med. ..:
- Først: Jeg/vi prøver å få barn, jeg har PCOS og går på Metformin. Jeg ønsker og ta av 7-9 kilo ca , ihverfall få vekk det ”tillegget” jeg har på midten… (vil ikke tråkke på noen tær her, men i boken stod det kuren var tiltenkt for de som ønsket seg av med 10-15kg el mer.. liksom..). Er denne kuren noe for meg da? (jeg spiser allerede veldig lite karbohydrater, men går allikevell ikke ned i vekt (fettcellene forsvinner ikke ikke ihverfall…. )
- Hva med fiber? Var vandt med å spise grovt rugbrød. Og nå dersom jeg begynner på denne kuren blir det ikke noe av det. Hvordan holder dere ”hjulene” i gang? F.eks kjøtt. Det er jo temmelig tungt fordøyelig, hvordan takler tarmsystemet dette (beklager detaljene.. )
- Dersom man skal slanke seg må man jo bruke opp all den energien man putter i seg, men når man skal innta bare fett (og proteiner), bl.a. rømme , fløte og bacon. Da må man trene en god del for å gå i ”minus” kalorimessig…? Eller er det slike feil mønstre vi har lært siden vi var små det også…? Kan liksom ikke forstå det med å spise masse fett kan være slankende…?
(når jeg snkker om fett tenker jeg på det usunne fettet, ikke det fra f.eks olivenolje o.l. (er ikke det mettede fettet det heter.. Ja, der kom jo ekspert uttalelsene mine igjen… )
- Slik jeg forstår inntar man f.eks bare et par gram karbohydrat til dagen, men er man i ketose som spiser ja si 1 gram karb (ja el f.eks sukker erstatning) er man vell tilbake til scratch igjen..? Eller har jeg misforstått om at dette gjelder det ”sukkerlageret” vi har i kroppen som blir tømt i løpet av 3-4 dager for å komme i ketose.. (beklager s.s. veldig fersk her ja..)
- Hvor mye og hva trener dere?
- Hvor kan man kjøpe soyaproteinet (ja utenom på nettbutikken)? (har spurt i helsekosten, men de henviser meg til proteinpulver, sånn bodybuilder-pulver…)

Håper denne kuren kan være løsningen for meg også..
Lykke til alle sammen.

__________________
metalPus
Metalpus. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-06, 19:25   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen erfarne her :o)

Opprinnelig lagt inn av Metalpus

Hei, jeg er helt fersk når det gjelder ketolyse kuren, men jeg har noen spørsmål som jeg håper noen av dere erfarne kan hjelpe meg med. ..:

Har du lest hele boka ? Det er absolutt første bud. Men går ikke i gang med en slik kostholdsendring uten å ha satt seg skikkelig inn i hva det dreier seg om !
Det ser ut som du har hoppet over noen kapitler (ikke stygt ment, bare sett ut fra spørsmålene du stiller !)

Sitat:

- Først: Jeg/vi prøver å få barn, jeg har PCOS og går på Metformin. Jeg ønsker og ta av 7-9 kilo ca , ihverfall få vekk det ”tillegget” jeg har på midten… (vil ikke tråkke på noen tær her, men i boken stod det kuren var tiltenkt for de som ønsket seg av med 10-15kg el mer.. liksom..). Er denne kuren noe for meg da?

Denne kuren er perfekt for de med PCOS, som vil stabilisere blodsukkeret og i tillegg få ned noen kilo.
Du vil nok ikke få det helt store utbyttet av kuren - om du me det mener 2-2,5 kg pr uke !! Du vil ikke få samme utbytte som de som har mer å ta av får. Dess mer du har å ta av, dess lettere er det. Har du bare 7-9 kilo kan du godt gå på kuren, og den vil nok virke bedre en noen kaloritelling, bare ikke vent at det går superraskt. 0.5 - 1 kg pr uke max tipper jeg.

Sitat:


(jeg spiser allerede veldig lite karbohydrater, men går allikevell ikke ned i vekt (fettcellene forsvinner ikke ikke ihverfall…. )

Da er det mulig du spiser feil sammensatte måltider. Alle måltider skal inneholde proteiner, fett og antioksidanter/grønnsaker/bær/nøtter. Spiser du for lite av disse vil du får dårlig uttelling - alle er like viktige ! Det er også viktig å d rikke nok vann ! 2-2,5 liter pr dag !! Det er like galt å spise for lite som for mye !

Sitat:

- Hva med fiber? Var vandt med å spise grovt rugbrød. Og nå dersom jeg begynner på denne kuren blir det ikke noe av det. Hvordan holder dere ”hjulene” i gang? F.eks kjøtt. Det er jo temmelig tungt fordøyelig, hvordan takler tarmsystemet dette

Om du spiser korrekt sammensatte måltider med proteiner (kjøtt, egg, fisk, kyllig etc.) fett (dressinger, oljer, smør, fløte, ost) og antioksidanter som også er fiber (grønnsaker, bær, nøtter) og i tillegg drikker 2-2.5 liter vann pr dag, så vil du ikke ha noe problem med fordøyelsen. Du er også nødt til å bevege deg litt da... for å holde kroppen igang !

Sitat:

- Dersom man skal slanke seg må man jo bruke opp all den energien man putter i seg, men når man skal innta bare fett (og proteiner), bl.a. rømme , fløte og bacon. Da må man trene en god del for å gå i ”minus” kalorimessig…? Eller er det slike feil mønstre vi har lært siden vi var små det også…? Kan liksom ikke forstå det med å spise masse fett kan være slankende…?
(når jeg snkker om fett tenker jeg på det usunne fettet, ikke det fra f.eks olivenolje o.l. (er ikke det mettede fettet det heter.. Ja, der kom jo ekspert uttalelsene mine igjen…

Feil ! Du må lære å tenke på nytt. I vår verden er det ikke så enkelt som at en kalori er en kalori og at energi inn=energi ut. Så lenge du spiser lavkarbo og innen de grensene som er satt, behøver du ikke tenke på kalorier i det hele tatt. I allefall ikke i første omgang. Men det er viktig at man viser et visst måtehold med meieriprodukter og kunstig søtstoff. Går man bananas med disse to skjer det ofte at vekttapet stanser opp. Porsjonskontroll er et nøkkelord. Spis til du er fornøud, men ikke stappmett ! Du kan godt spise mettet fett, det er transfettet du skal unngå ! Og JODA, du kan spise masse fett og ta av. Fett skal fett fordrive. Spiser du ikke nok fett tar ikke kroppen "hintet" og sparer på fettet isteden ! Når du er i ketose går kroppen over til å brenne fett som energi - og *svusj* så er det borte !

Sitat:

- Slik jeg forstår inntar man f.eks bare et par gram karbohydrat til dagen, men er man i ketose som spiser ja si 1 gram karb (ja el f.eks sukker erstatning) er man vell tilbake til scratch igjen..? Eller har jeg misforstått om at dette gjelder det ”sukkerlageret” vi har i kroppen som blir tømt i løpet av 3-4 dager for å komme i ketose.. (beklager s.s. veldig fersk her ja..)

Og her er grunnen til at jeg mener du bør lese hele boka - en gang til. Du har hoppet over noe veldig viktig og mistforstått totalt om du har forstått det slik at man skal spise bare et par gram karbohydrater pr dag ! Du skal spise MINST 15 gram karbohydrater, og hovedvekten av disse bør bestå av grønnsaker. De fleste er i ketose om de holder deg under 30-40 karber til dagen. Du har et "sukkerlager" om du vil kalle det det i kroppen, og ja, det forsvinner etter 2-3 dager, kanskje opp til en uke. Men karbohydrater er ikke synonymt med sukker ! Det er karbohydrater i bl.a. grønnsaker også.

Sitat:

- Hvor mye og hva trener dere?


30 min rask gange til dagen er en måte. Selv trener jeg pilates 3 ganger pr uke + noen timer trening/ryggøvelser med fysio i uka. Andre løfter vekter eller jogger. Aerobics eller step eller spinning. Man starter på et lavt nivå og tester ut hva kroppen tåler. Noen tåler mer trening enn andre i ketose. Du velger den treningsformen som passer deg best og som du liker best !

Sitat:


- Hvor kan man kjøpe soyaproteinet (ja utenom på nettbutikken)? (har spurt i helsekosten, men de henviser meg til proteinpulver, sånn bodybuilder-pulver…)

Ketolyse soya protein kjøper du på www.ketolyse.no. Det er i postkassa i løpet av et par dager. Anbefaler også kosttilskudd pakken der inne. Da får du akkurat hva kroppen trenger når du er i ketose ! Billig, enkelt og greitt ! Bedre enn de dyre på helsekosten !

Men altså, sett deg ned og les boka en gang til. Fra perm til perm !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-06-06, 21:38   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Noen erfarne her :o)

Nille..! Blomster avlevert til deg for din kunnskap og formidlingsevne!

For ikke å glemme formidlingslysten!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 08-06-06, 23:01   #4
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen erfarne her :o)

Hei, ville bare ønske deg velkommen . Du har jo allerede fått flott svar på spørsmålene så lykke til :-) For meg var det største problemet å snu tankegangen...at fett ikke lenger er fy mat. Men med litt jobbing så går det.

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-06, 23:06   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Noen erfarne her :o)

Og Vege Fuel er det samme som soyaproteinpulver.. så selv om det er en bodybuildersak så er det altså helt greit.. Og forresten.. Velkommen hit!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-06-06, 09:25   #6
Seigdama
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo city, hvem skulle trodd...
Alder: 40
Innlegg: 50
Seigdama er ny på veien

Sv: Noen erfarne her :o)

Ser at jeg har gjort litt feil her, har holdt meg på 10-15 carbs per dag.. det er kanskje litt lite...

Seigdama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-06, 09:37   #7
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Noen erfarne her :o)

Prøv heller 15-20 i første omgang.. og gjør som Nille anbefaler.. LES BOKA GRUNDIG!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-06-06, 11:46   #8
Metalpus.
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 41
Metalpus. er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Noen erfarne her :o)

Tusen takk for meget utfyllende svar.
(går litt tregt å lese bøker for meg med dysleksi, men tar en side ad gangen. Har hoppet litt og lest litt her og litt der.. Er jo bare så ivrig etter å komme igang... )
Tusen takk igjen. Håper dette kan være noe for meg.

__________________
metalPus
Metalpus. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-06, 15:52   #9
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Noen erfarne her :o)

Hei
Nille gir deg gode råd og vet veldig mye om kostindusert ketose.
Bare en liten "advarsel" Hormoforstyrrelsene som medfører overvekt og PCOS samt barnløshet reverseres raskt med ketolysekuren, så du "risikerer" å bli gravid etter få måneder på kuren! jeg har sett det flere ganger.

Jeg har dessverre ikke tid til å komme innom før om en uke pga eksamenshelg og tur til kongress i Madrid, men les det Nille - og de andre skriver.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Innvandrerbutikk-guide, noen? mofe Lavkarbo generelt 7 09-02-06 18:54
Kan Noen Hjelpe Meg??? Fettet Lavkarbo generelt 8 08-02-06 23:50
Bygge PC, noen meninger om dette oppsettet? HP Generell diskusjon 10 10-01-05 04:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no