Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vurderer å begynne med denne kuren!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-06-06, 12:01   #1
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Vurderer å begynne med denne kuren!

Jeg blir ikke regnet for å være overvektig men kan ha godt av å gå ned 5-8 kg. Til tross for alltid å ha levd sunt så har jeg de siste årene hadde en dårlig forbrenning. Kroppen har gått i lås siden siste svangerskap hvor jeg fdikk preeklampsi og har i perioder etter det slitt med høyt blodtrykkk og nå plutselig fått høyt kolestrol dog av det gode kolestrolet. (Før siste svangerskap var blodtrykk heller lavt)
Er lei av å se at mens andre raser ned ved kun å kutte ned på sukker og fett så står jeg nokså stille. Jeg har hverken spist mye sukker eller fett.

Kan denne kuren være noe for meg?

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 09-06-06, 12:08   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vurderer å begynne med denne kuren!

Jeg vet ikke riktig, siden du ikke liker fett... Du kan jo prøve å få i deg nok fett via nøtter og MCT-olje feks. Liker du vanlig hvitost? Det nytter iallefall ikke å tenke lav-fett her.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-06-06, 12:15   #3
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Vurderer å begynne med denne kuren!

Om du velger å begynne på denne kuren, så gjør du et godt valg!!! Ketolysekuren har jeg stor tro på, og Torkil, som startet denne kuren, er innom her med jevne mllomrom også...

Uansett, så tror jeg både kropp og ledd vil få det godt med mere fett i kostholdet ditt, skal bli interessant å høre hvordan det går!

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 09-06-06, 12:29   #4
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vurderer å begynne med denne kuren!

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg vet ikke riktig, siden du ikke liker fett... Du kan jo prøve å få i deg nok fett via nøtter og MCT-olje feks. Liker du vanlig hvitost? Det nytter iallefall ikke å tenke lav-fett her.

Ja spiser mye hvitost. Tenker jo ikke lavfett men blir som nevnt kvalm av den rene fettsmaken men nøtter, bønner og bacon liker jeg.

Mener å lese et sted at ostepop er lov? Har ikke smakt det på år og dag

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 09-06-06, 13:37   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Vurderer å begynne med denne kuren!

Opprinnelig lagt inn av Miriam

Mener å lese et sted at ostepop er lov? Har ikke smakt det på år og dag

Tror neppe at ostepop er lov, da det inneholder en hel haug karber. Baconcrisp av ekte svinesvor er derimot lov.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-06-06, 13:38   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vurderer å begynne med denne kuren!

Nei ostepop tror jeg ikke er lov, det er vel bare mel og ostepulver,eller noe sånt. Men baconsvor er lov, dypper du dem i rømme (evt tilsatt urter og hvitløk etc) er det enda bedre. Du kan også lage chips av ost. Skjær hvitost i små biter eller høvle og del skivene 2 eller 4. Legg dem på papirkledd stekeplate og stek til de er helt smeltet og gyldne. La dem bli helt kalde, legg dem på rist og la dem bli sprø.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-06-06, 14:22   #7
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vurderer å begynne med denne kuren!

Syntes det var rart ja at ostepop var lov. Jeg har ikke sikkert hatt en deilig drøm.
For de få gangene jeg har spist det så har jeg omtrent dobblet vekta pga saltet. Derfor tør jeg ikke se på en sånn pose engang.

Savner ikke annet snakcks da jeg liker godt nøtter og baconsvor.
Synes også tørkede aprikoser er kjempegodt.


Sist redigert av Miriam : 09-06-06 kl 15:43.
Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 09-06-06, 15:22   #8
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Vurderer å begynne med denne kuren!

Tror Ziggy nevnte noe om selvlaget ostesnacks. Kanskje det var det du hadde lest.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 09-06-06, 18:45   #9
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Vurderer å begynne med denne kuren!

Opprinnelig lagt inn av Miriam

Syntes det var rart ja at ostepop var lov. Jeg har ikke sikkert hatt en deilig drøm.
For de få gangene jeg har spist det så har jeg omtrent dobblet vekta pga saltet. Derfor tør jeg ikke se på en sånn pose engang.

Savner ikke annet snakcks da jeg liker godt nøtter og baconsvor.
Synes også tørkede aprikoser er kjempegodt.

Tørkede aprikoser anbefales IKKE på denne kuren! Stappfullt av fruktsukker!

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 09-06-06, 20:01   #10
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vurderer å begynne med denne kuren!

Opprinnelig lagt inn av Zen

Tørkede aprikoser anbefales IKKE på denne kuren! Stappfullt av fruktsukker!

Huffda Takk for tipset.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 09-06-06, 20:22   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vurderer å begynne med denne kuren!

..........også lønner det seg å lese boka først.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-06-06, 20:31   #12
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Vurderer å begynne med denne kuren!

Opprinnelig lagt inn av Nille

..........også lønner det seg å lese boka først.....


Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 09-06-06, 21:15   #13
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vurderer å begynne med denne kuren!

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

''

God ide og jeg skal lese boka.
Men har ikke hørt om denne kuren før jeg leste om den herinne en av de siste dagene. Trodde det kunne være noe for meg. Har vært bort fra dette forumet en god stund.

Kanskje er det nok med å fortsette Fedon opplegget mitt for den kosten liker jeg og det fungerer bra.? Og jeg leste nå at denne ketolysekuren er for de med mye overvekt.
Men jeg er lei av å ikke få bort de siste 5 kg hvor alle kg ligger fra magen og opp..


Sist redigert av Miriam : 10-06-06 kl 13:54.
Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt donjuanwannabe Lavkarbobøker 14 27-10-05 20:43
jeg er blitt syk -hva gjør jeg med kuren? monalisa Induksjonen 10 24-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no