Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vitamin-kaos i skuffen! :o

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-06, 23:21   #1
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Vitamin-kaos i skuffen! :o

Tenker å begynne på Ketolyse om et par dager, og vil begynne med vitamintilskudd med en gang for å motvirke plager. Ketolysetablettene skal vel sikkert være nok, men jeg har lyst til å ta litt ekstra i begynnelsen for å fylle på. Har ikke brukt tilskudd på mange måneder, og har heller ikke spist riktig på lenge. Lurer på om det er OK å ta dette sammen i et par uker, for så å gå over til å ta bare Ketolysetablettene.
Er bare litt usikker på om noe av det blir smør på flesk, og kan bli farlig
(Prøver ikke å antyde at smør på flesk er så farlig altså, bare unødvendig )

1 stk E-vitamin 30 mg
1 stk Kaleorid 750 mg
1 stk Kalium Asporotate 100 mg
1 stk Ketolyse (Selen og sink 15 mg)
2 stk Ketolyse (Krom og kalsium 100 mg)
2 stk Oxy Tarm (magnesium 150 mg, vitamin c 30 mg)
de siste tar jeg for å rense tarmen

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 00:36   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Vitamin-kaos i skuffen! :o

Er ikke kaloreid det samme som kalium? Eller?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 00:54   #3
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Vitamin-kaos i skuffen! :o

Er visst litt forskjell. Kaleorid er et kaliumpreparat for forebyggelse av kaliummangel.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 00:54   #4
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Vitamin-kaos i skuffen! :o

Såfremst du ikke går på vanndrivende medikamenter, bør du være forsiktig med kaleoridn...det er ganske sterke kaliumtilskudd. Du trenger ihvertfall ikke kalium asporotate`n på toppen...mener jeg.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 00:57   #5
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Vitamin-kaos i skuffen! :o

Tenkte bare å ta dobbelt en liten periode, er så redd for leggkramper og hoftesmerter som jeg pleier å fa når jeg er i ketose. Har ofte vært så tøft at jeg har brutt. Tror du det kan være farlig selv i en kort periode, f.eks. 14 dager?
Sist jeg var i Ketose gikk det bra. Det var under ketolysekuren, og jeg hadde tatt kaleoriden i en periode på forhånd, og tok ketolysepillene under Ketosen.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 01:14   #6
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Vitamin-kaos i skuffen! :o

Jeg er ingen lege, men tror ikke det er farlig i 14 dager. såfremst du ikke har nyre- eller hjertesykdom....(gløtter i felleskatalogen!)
Og så ville jeg tatt asporotaten og kaleoriden på forskjellig tidspunkt (morgen/kveld).

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 01:40   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Vitamin-kaos i skuffen! :o

Leggkramper er vel mest et symptom på magnesium-mangel?

Synes du skal være forsiktig med å ta for mye kalium - iallfall undersøke hvor mye du evt. trenger, og kun ta det om du er i ketose.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 01:46   #8
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Vitamin-kaos i skuffen! :o

Du har rett i det med leggkrampene, men jeg har lært tidligere at jeg trenger kaleoriden også. Helst en stund før ketose og under ketosen. Husker ikke helt hvorfor, men velger å stole på at det er en god grunn. Men skal bare ta det i ketose, for jeg husker også at det kan være farlig med for mye.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 05-06-06, 17:26   #9
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Vitamin-kaos i skuffen! :o

Hei
Ketolysetablettene gir deg det du trenger og de inneholder forresten også kalium.! De er laget spesiellt med henblikk på personer i ketose/ lavkarbo.

Å holde på slik du gjør i 2 uker er ikke noe problem, forutsatt du har normal nyrefunksjon og det har du sannsynligvis hvis du er ung og frisk.

Men det er unødvendig med alle de tablettene og så koster det jo litt.

Leggkramper skyldes ofte magnesiummangel kombinert med forskyvninger i calciumkonsentrasjonen i blodet, natrium og kalium.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins Advantage Bars HP Atkins kosthold 9 18-02-11 10:20
vitamin beregning- Fitday!! dingpot Generell diskusjon 2 08-03-05 22:53
C- vitamin istedet for antibiotika Begod Kosttilskudd 8 11-02-05 22:42
Enda en ernæringsekspert som ikke kan stort. Begod Kosttilskudd 27 15-05-04 21:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no