Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Må veie meg hver dag

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-11, 15:02   #1
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Må veie meg hver dag

Og synes det begynner å bli slitsomt.. det er det første jeg tenker på når jeg våkner på morgenen. Har vært på lavkarbo snart 8 mnd, og har sjekka vekta hver eneste dag siden da. Ikke klarer jeg å slutte med det, fordi jeg bare MÅ ha kontrollen på hva jeg spiste iløpet av gårdsdagen og hvordan den maten har påvirka vekta. Har hittil gått ned 17 kg. Synes egentlig det går veldig treigt, når jeg leser om de som går ned 20 på 3 mnd. Kan sies at jeg begynte på 100 kg, så har en god del igjen... Men ikke misforstå, jeg er veldig fornøyd med vekttapet, og igår rydda jeg skapet for de største klærne

rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 19:49   #2
pjolle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 39
Innlegg: 22
pjolle er på en erverdig vei

Sv: MÅ vege meg hver dag

Jeg syns du er kjempe flink! kan jeg spørre hvor høy du er?

__________________
DETTE FUNKER
Don't u ever give up!
pjolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 20:42   #3
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: MÅ vege meg hver dag

165

rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 20:57   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: MÅ vege meg hver dag

Hvis du plages veldig av dette så er det faktisk bare til å sette vekk vekta.. Uansett hvor ivrig man er på veiinga så blir det litt lettere å la være hvis man må jobbe litt for å få ut vekta. Evt sett den hos noen andre.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 18:41   #5
Roardo
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 91
Roardo er på en erverdig vei

Sv: MÅ vege meg hver dag

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Og synes det begynner å bli slitsomt.. det er det første jeg tenker på når jeg våkner på morgenen. Har vært på lavkarbo snart 8 mnd, og har sjekka vekta hver eneste dag siden da. Ikke klarer jeg å slutte med det, fordi jeg bare MÅ ha kontrollen på hva jeg spiste iløpet av gårdsdagen og hvordan den maten har påvirka vekta. Har hittil gått ned 17 kg. Synes egentlig det går veldig treigt, når jeg leser om de som går ned 20 på 3 mnd. Kan sies at jeg begynte på 100 kg, så har en god del igjen... Men ikke misforstå, jeg er veldig fornøyd med vekttapet, og igår rydda jeg skapet for de største klærne


Jeg må også veie meg hver dag. Føler at jeg har mer kontroll på den måten. Og så oppdaterer jeg ticker en gang i uka, slik at jeg lettere ser hva jeg gikk ned forrige uke
Syns at du er kjempeflink. Noen går selvfølgelig raskere ned i vekt enn andre, men du gjør ihvertfall mye riktig når du har klart å gå ned 17 kg

Lykke til videre, uansett om du gjemmer vekta eller ikke

__________________



Delmål: -20,2kg til påske
Roardo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 19:18   #6
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Må veie meg hver dag

Tusen takk Det går bedre, måtte bare få blåse ut. Er greit å holde kontrollen, det går jo både opp og ned på vekta i løpet av en uke

rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 20:32   #7
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Må veie meg hver dag

Det er mye som påvirker vekta. Væskebalanse og regelmessig dobesøk er vel to variabler som kan stå for flere kilo i løpet av en dag hvor vi somregel lurer på om vi har gått ned opptil noen hundre gram. Reel verktnedgang fra en dag til en annen er derfor ikke mulig å måle med vekt siden det vil være støy i forhold til de andre variablene selv med industrivekt. Vekta er nemlig ikke fullt så nøyaktig som presisjonen på displayet.

Du kan jo forsøke å korrigere for dette ved å bruke flytende gjennomsnitt, slik som man bruker for å spekulere i aksjer eller veie på morgenen en gang i uka dagen etter et dobesøk

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 16:49   #8
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Må veie meg hver dag

Det å gå på vekta hver dag hjelper meg å holde kontrollen. Det hjelper meg også til å holde meg på matta når sprekken lurer.

Jeg legger på meg av overhodet ingenting. Jeg har opplevd å sprette opp 6-7 kilo på en uke når jeg veier meg en gang i uka.

Ved å gå på vekta hver dag slipper jeg å skli så langt ut før jeg kan gjøre grep.

Men alle statistikker, tickere og "offisielle" veiinger er basert på hva vekta viser mandag morgen naken etter toalettbesøk men før frokost.

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:47   #9
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Må veie meg hver dag

Jeg veier meg også hver dag og jeg kjenner at jeg også blir lett "misunnelig" på de som drar fra meg mht. til vekttapet, men uansett har vi klart å ta av mye og hvert gram teller og det er deilig. Unn deg noe fint, et nytt plagg eller sko som får deg til å føle deg vel. Det synes jeg hjelper når destruktive tanker finner veien inn i hodet mitt.

I tillegg tror jeg huden har veldig godt av at vekttapet ikke går for raskt. Da får den tid til å henge med og krympe seg litt den også.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 00:25   #10
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Må veie meg hver dag

Jeg skal i utgangspunktet bare veie meg på mandager. Av en eller annen grunn pleier mandagsvekten være den laveste, så går det opp noen dager i uka, jeg blir deprimert av at det går oppover, legger vekta vekk i helgen, og har gått ned på mandagen... Jeg mistenker at stresset ved å veie meg hele tiden, påvirker kroppen min negativt. Så jeg må prøve å bli flinkere til ikke å veie meg hele tiden.

Kan du plassere vekten litt mer upraktisk eller utilgjengelig, evt. hos noen naboer eller venner i nærheten? Da blir det vanskeligere å "sjekke vekten fort", men det er fortsatt mulig å få gjort det når du planlegger det...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 23:20   #11
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: Må veie meg hver dag

Jeg også hadde det slik en periode. Løsninga for meg var å sette unna vekta for en stund Når vekta står på badegulvet, er den mer "fristende" enn om den er bortgjemt i et skap. Blir ikke like lett tilgjengelig da.

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 01:02   #12
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Må veie meg hver dag

Hvis det er slitsomt, sett den vekk.Gjør du det av redsel for å ha gått opp eller stagnert siden det er slitsomt/negativt? Er det ikke med håp om nedgang? Er det manglende nedgang hver dag som gjør det negativt/slitsomt? Eller blir det slankestress av det hele?

Det er ikke så annerledes å måtte se seg nøye i speilet daglig flere ganger om dagen som jeg gjør i mangel på vekt, he he. Jeg veier meg på treningssenteret tre ganger i uka før og etter trening. Jeg vil ha kontroll. Det gjør meg avslappet og jeg ser ikke noe negativt i det.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:35   #13
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Må veie meg hver dag

Jeg må også veie meg hver dag. For meg fungerer det veldig bra.

Ser at du har fått mange råd over her. Lykke til.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:56   #14
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Må veie meg hver dag

Hvis dagen din blir kjip om vekta går 100g opp fra i går, så har du et problem og bør låse inn vekta i et skap noen andre har nøkkel til. Om du synes det er kjempespennende å se hvordan vekta varierer så er det vel bare et ledd i underholdningen.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:57   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Må veie meg hver dag

HI uttrykker vel at dette er et problem for henne?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:58   #16
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Må veie meg hver dag

Ja, dermed - skap med lås. Hun hadde vel ikke vært den første her som måtte på vektavvenning...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 12:06   #17
Tinkiwinki
Medlem
 
Tinkiwinki sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 83
Tinkiwinki er på en erverdig vei
Smile

Sv: Må veie meg hver dag

Er også avhengig av å veie meg vær dag ! å det legger grunnlaget for resten av dagen. Er det opp siden sist, blir det en dårlig dag der jeg føler meg feit, men har jeg gåt nedt, JA da blir dagen knall !! PSYKISK, huff.....

vil også påpeke det andre sier her inne med at vi er forskjellige, og at tolmodighet er hovedingrediensen

__________________


Tinkiwinki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 13:21   #18
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Må veie meg hver dag

Kjenner meg igjen i trådstarter'n sin situasjon, for å si det sånn... Men det går bra nå da, for jeg har gått over til bare å veie meg én gang i uken.

Det med å legge bort vekta funket forsåvidt ikke for meg, og blir nesten litt sliten av å høre at alle anbefaler det - men IKKE misforstå, jeg skjønner jo at det funker for veldig mange!

Men tilbake til hvordan jeg klarte å slutte å veie meg hver dag: jeg har skaffet meg en sånn Tanitavekt (som viser vekt, vannprosent, muskelvekt osv.), og det som er så morsomt med den er at jeg kan se hvordan akkurat de verdiene varierer fra uke til uke (eller måned til måned om, man vil det). Hadde definitivt anbefalt det om du har råd (er sånn cirka en tusenlapp), for da blir man mer fristet til å vente for å se litt mer langtidig endring!

Uff, har følelsen av at noen kan komme til å tolke dette innlegget på en negativ måte - men igjen, det var bare det som funket FOR MEG!

Et annet forslag (om man har jobb å stå opp til) kan jo være å rett og slett stå opp litt senere, for da har man det vel litt mer travelt og rekker derfor ikke å kaste seg på vekta. *Evig problem med å rekke alt før jeg skal av gårde til skolen*

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 13:43   #19
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Må veie meg hver dag

Det er jo veldig lurt med en sånn vekt som Juli-x foreslår. Den forteller jo hva som gjør at vekten går opp, og det er jo som oftest vann som gjør når det er mye over kort tid. Vann og fett er jo to forskjellige ting, og en vekt som viser fettprosent er jo en vekt som virkelig forteller hvordan det står til, ikke bare vektmessig men også helsemessig.

Noenlunde sunn fettprosent:
Kvinner ca 25
Menn ca 16

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 13:45   #20
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Må veie meg hver dag

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Det er jo veldig lurt med en sånn vekt som Juli-x foreslår. Den forteller jo hva som gjør at vekten går opp, og det er jo som oftest vann som gjør når det er mye over kort tid. Vann og fett er jo to forskjellige ting, og en vekt som viser fettprosent er jo en vekt som virkelig forteller hvordan det står til, ikke bare vektmessig men også helsemessig.

Noenlunde sunn fettprosent:
Kvinner ca 25
Menn ca 16

Da må jeg være veldig usunn, for jeg har noe som 29%!

Men samtidig ligger BMI innenfor normal... snakk om å motta blandede signaler.

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 13:53   #21
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Må veie meg hver dag

Opprinnelig lagt inn av Julie-x, her.

Da må jeg være veldig usunn, for jeg har noe som 29%!

Men samtidig ligger BMI innenfor normal... snakk om å motta blandede signaler.

BMI er helt egentlig bare tull. Det er jo bare vekt i forhold til høyde, og sier jo ingenting om sammensetningen av kroppen.

Normalen til en kvinne ligger på fettprosent mellom 20 og 30, så du er nå slettes ikke ille ute, derfor skrev jeg ca 25

Til sammenligning er min på 43....

Et annet godt mål er jo å bruke målbånd og regne ut liv/hofte ratio

http://www.dinside.no/316769/maal-din-liv/hofte-ratio

Det sier jo også mye om sunn kropp, eller ei.

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 14:05   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Må veie meg hver dag

Midje/hofte-ratio sier bare noe om forholdet mellom hofte og midje. Joda, det er generelt sunnere for kvinner å ha en smal midje i forhold til hoftene med tanke på disponering for livsstilsykdommer, men en person med en midje på 110 cm og hofter på 140 cm er jo fortsatt ganske overvektig, og jeg med min midje på 85 cm og hofter på 94 kommer litt dårlig ut, selv om jeg ikke har så mye overvekt lenger . Det er mer bare sånn kroppsfasongen min er, så jeg synes i grunn MHR er like håpløst som BMI . Fettprosent er vel egentlig kanskje det eneste som sier noe fornuftig om grad av over- eller undervekt. Som du sier, alt over tjue og under tredve hos oss kvinnsa er kurant!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 14:16   #23
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Må veie meg hver dag

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Midje/hofte-ratio sier bare noe om forholdet mellom hofte og midje. Joda, det er generelt sunnere for kvinner å ha en smal midje i forhold til hoftene med tanke på disponering for livsstilsykdommer, men en person med en midje på 110 cm og hofter på 140 cm er jo fortsatt ganske overvektig, og jeg med min midje på 85 cm og hofter på 94 kommer litt dårlig ut, selv om jeg ikke har så mye overvekt lenger . Det er mer bare sånn kroppsfasongen min er, så jeg synes i grunn MHR er like håpløst som BMI . Fettprosent er vel egentlig kanskje det eneste som sier noe fornuftig om grad av over- eller undervekt. Som du sier, alt over tjue og under tredve hos oss kvinnsa er kurant!

Det er sant det, og tilleggsopplysningen er jo det at kvinner bør ha under 80 cm og menn bør ha under 94 cm som midjemål. Jeg tenkte det kanskje stod under spørsmålstegnene i den utregningsformelen, men det ser jeg jo at det ikke står.

Og som du sier så gir jo ratioen også et bilde av hvor sunn eller usunn overvekt man har når man er overvektig. Som også ligger i det med eplefasong eller pære. Eple er jo som kjent mye usunnere enn pærefasong, og der vil jo så klart ratioen vise akkurat det.

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 14:33   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Må veie meg hver dag

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Det er sant det, og tilleggsopplysningen er jo det at kvinner bør ha under 80 cm og menn bør ha under 94 cm som midjemål. Jeg tenkte det kanskje stod under spørsmålstegnene i den utregningsformelen, men det ser jeg jo at det ikke står.

Og som du sier så gir jo ratioen også et bilde av hvor sunn eller usunn overvekt man har når man er overvektig. Som også ligger i det med eplefasong eller pære. Eple er jo som kjent mye usunnere enn pærefasong, og der vil jo så klart ratioen vise akkurat det.

Ja, absolutt!
Jeg synes også det med smertegrense for midje på kvinner og menn er litt forvirrende, for jeg har også hørt både 85 og 90 for kvinner, ja, og så har man det med høyde som spiller inn også (som jeg ikke kan skylde på med mine utrolig gjennomsnittlige 167 cm på strømpelesten) ... Sukk. Skal ikke være lett. Jeg har fortsatt noe å gå på i midjen, da. Men igjen kjenner jeg på kroppen min at den aldri kommer til å bli noen vepsetagl, med mindre jeg knerter et par ribbein. Jeg lider av kort-midje-syndromet, hvilket forsåvidt gir veldig lange bein, noe som jo er et greit offer .
(Sorry, nå ble det mye om meg her ).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 14:36   #25
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Må veie meg hver dag

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, absolutt!
Jeg synes også det med smertegrense for midje på kvinner og menn er litt forvirrende, for jeg har også hørt både 85 og 90 for kvinner, ja, og så har man det med høyde som spiller inn også (som jeg ikke kan skylde på med mine utrolig gjennomsnittlige 167 cm på strømpelesten) ... Sukk. Skal ikke være lett. Jeg har fortsatt noe å gå på i midjen, da. Men igjen kjenner jeg på kroppen min at den aldri kommer til å bli noen vepsetagl, med mindre jeg knerter et par ribbein. Jeg lider av kort-midje-syndromet, hvilket forsåvidt gir veldig lange bein, noe som jo er et greit offer .
(Sorry, nå ble det mye om meg her ).

Du er jo en "suksess-slanker", så snakk gjerne mer om deg

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veie mat? VeronicaB Spørsmål og svar 15 02-08-10 18:07
Ang. det å veie mat ... hoppetussa Spørsmål og svar 6 09-04-10 13:43
Når bør man veie seg? Embla Spørsmål og svar 7 29-01-08 19:30
Når på døgnet er det best å veie seg? iren84 Spørsmål og svar 1 30-11-07 07:42
veie alt av mat.... m@nisha Induksjonen 3 22-10-04 22:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no