Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Gjør jeg noe feil?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-11, 09:17   #1
Snuppeline74
Juniormedlem
 
Snuppeline74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 29
Snuppeline74 er ny på veien

Gjør jeg noe feil?

Jeg hadde min tredje veiing her for et par timer siden. Opp 400 gram !
Den første uka gikk jeg ned 2,5 kg og den andre 1,7 kg. Er ganske fornøyd med det, men jeg hadde allikevel forventet mer.
Jeg sliter med godt 50 kg overvekt, og jeg har andre rundt meg som skal ned mindre enn meg som raser nedover i vekt på ketolysekuren. Mannen har til nå gått ned 6,6 kg og er strålende fornøyd, men han skal også ned mindre enn meg. Så hvorfor skjer dette meg nå?
Jeg synes selv at jeg er flink. Har hele tiden vært i ketose, drikker masse vann og holdt meg under 15 karber om dagen. Har trent et par ganger denne uka, men kanskje dumt å starte med vekter. Hører jo at en bygger muskler, men kan det gi vektoppgang allerede nå da?
En typisk dag for meg er:
Frokost: 1 nannahs knekkebrød med smør, ost og litt paprika. Vann og en kopp kaffe.
Lunsj: Enten 3 knekkebrød med smør, ost og skinke eller en salat med grønne grønnsaker, tunfisk, ost og olje.
Middag: kjøtt, kylling eller fisk med blomkål, brokkoli og fløtesaus.
Kvelds: Enten en par knekkebrød, litt baconsvor eller ingenting.
Jeg har spist en atkinsbar denne uka.
Er det noen som kan se om jeg gjør noe feil?
Hadde nemlig regnet med at det ville gå nedover litt raskere her på begynnelsen siden jeg tross alt har så mye som jeg skal ned.
Snuppeline74

Snuppeline74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 09:41   #2
Savagedlight
Medlem
 
Savagedlight sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 74
Savagedlight er på en erverdig vei

Re: Gjør jeg noe feil?

Personlig ville jeg ligget langt unna de derre atkinsbarene. Jeg kjenner jeg blir uggen i magen, og har funnet ut at vektnedgangen stopper opp eller forsinkes når jeg spiser dem.
Ikke stol på "net carb"-utregningen dems; Den tar ikke med korrekt GI-verdi på sukkeralkoholene. Jeg tror jeg kom fram til at det var "trygt" å spise en halv atkins-bar per dag på ketolysekuren.

Ang. "mangel" på vekttap: Det kan hende du hadde mindre vann i kroppen ved sist veiing enn nå. "Tante Rød" har også innvirkning på vekta. Noe med at kroppen binder mer vann, tror jeg...

Utenom det så er det ALT for tidlig å se på eventuelle partystoppere.
Husk å måle hoftevidde, midje osv, og skriv det ned... For på denne kuren så er det ganske vanlig at kroppen minsker selv om vekta står bom fast eller til og med går litt opp. Muskler og skjelett veier mer enn fett.

Lykke til!

__________________
Start: 17. Oktober, 2010.
Savagedlight er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 09:44   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg noe feil?

Opprinnelig lagt inn av Snuppeline74, her.

Jeg hadde min tredje veiing her for et par timer siden. Opp 400 gram !
Den første uka gikk jeg ned 2,5 kg og den andre 1,7 kg. Er ganske fornøyd med det, men jeg hadde allikevel forventet mer.
Jeg sliter med godt 50 kg overvekt, og jeg har andre rundt meg som skal ned mindre enn meg som raser nedover i vekt på ketolysekuren. Mannen har til nå gått ned 6,6 kg og er strålende fornøyd, men han skal også ned mindre enn meg. Så hvorfor skjer dette meg nå?
Jeg synes selv at jeg er flink. Har hele tiden vært i ketose, drikker masse vann og holdt meg under 15 karber om dagen. Har trent et par ganger denne uka, men kanskje dumt å starte med vekter. Hører jo at en bygger muskler, men kan det gi vektoppgang allerede nå da?
En typisk dag for meg er:
Frokost: 1 nannahs knekkebrød med smør, ost og litt paprika. Vann og en kopp kaffe.
Lunsj: Enten 3 knekkebrød med smør, ost og skinke eller en salat med grønne grønnsaker, tunfisk, ost og olje.
Middag: kjøtt, kylling eller fisk med blomkål, brokkoli og fløtesaus.
Kvelds: Enten en par knekkebrød, litt baconsvor eller ingenting.
Jeg har spist en atkinsbar denne uka.
Er det noen som kan se om jeg gjør noe feil?
Hadde nemlig regnet med at det ville gå nedover litt raskere her på begynnelsen siden jeg tross alt har så mye som jeg skal ned.
Snuppeline74

Hei,

glem "de andre". De bor ikke i din kropp, og din kropp trenger ikke å være lik "de andres" kropper. Se på vekttapet ditt uavhengig av "de andre"; Wow! På tre uker har du et snitt-vekttap på over et kilo i uka! Det går jo faktisk i rasende fart.

Videre: Ja, det kan godt hende du bygger muskler. Bruker du målebånd? Hvordan føler du deg i kroppen?

I lys av at jeg ikke synes det er noe galt med vekttapet ditt, nøler jeg litt med å kommentere menyen din - men når man bruker "brøderstatninger", som nannah-knekkebrødene, er det gjerne lurt å begrense dette til ett måltid om dagen.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:06   #4
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gjør jeg noe feil?

Knekkebrødene er synderen, tror jeg. Spis heller ost, egg, fisk eller kjøtt og helst salat/grønnsaker til hvert måltid.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:16   #5
Snuppeline74
Juniormedlem
 
Snuppeline74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 29
Snuppeline74 er ny på veien

Sv: Gjør jeg noe feil?

Tusen takk for svar folkens .
Har nå bestemt meg for å kutte brøderstatninger en uke, og heller gå/sykle fremfor å trene vekter. Så håper jeg at vekta er snill mot meg igjen.
Jeg merker at kroppen har forandret seg og den føles lettere. Ser det også på den nederste magen . Tok frem målebåndet først i dag.
Angående de Atkinsbarene så har også jeg tenkt at de ikke er så veldig bra. Derfor så har jeg holdt meg mest mulig unna selv om jeg synes de er veldig gode . Men mannen har spist en hver dag så så ille kan de vel ikke være. Men det kan jo også hende at han "tåler" de bedre enn meg.
Lurer også på å kjøpe meg en ny vekt. Den er moden for en utskiftelse den jeg har. Noen som har tips angående en god en? Helst en som viser ti kg mindre enn denne her .

Snuppeline 74 - som er i litt bedre humør nå...

Snuppeline74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:18   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg noe feil?

Mindre brøderstatninger og mer fett. Og ta det rolig, hver kropp mister fett i sitt eget tempo. Trening er supert så ikke slutt med den!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:09   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gjør jeg noe feil?

Om du tror atkins ikke er lurt er de antakeligvis ikke det heller. Mange opplever stagnasjon ved spising av dem, og disse barene har høyere GI enn grønnsaker og kjøtt osv. Samme GI som frukt, som de på ketolyse skal unngå. Torkil anbefaler at man spiser karbohydrater i form av grønnsaker istedet.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 20:27   #8
LeneM
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 36
LeneM er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe feil?

Heisann =)

Jeg starter min sjette uke i morgen, og jeg hadde 2 uker først hvor jeg gikk ned en god del. Så hadde jeg en uke hvor jeg sto bom still, og så en uke hvor jeg gikk opp 0.5kg. Jeg tror jeg løste problemet med å spise mer fett.

Det syntes å være det viktigste. Mer fett (energi) til maskineriet, ellers tror kroppen at nå er vi på vei inn i neste is-tid, og legger alt på hoftene.

Fikk selv litt panikk da jeg gikk opp, men har siden gått ned over 1kg i uke 5 =)

Jeg må og si at jeg spiser sesamfrø-brød til ihvertfall to måltider om dagen.

1 ts bakepulver
2 ss fiberhusk
2 dl sesamfrø (evt litt solsikke eller linfrø)
2 dl revet ost
3 egg
(ganger denne med 2 for å steke i panne i ovnen
(ikke stor langpanne) og får 16 skiver)

Skal stekes på 225 grader i 8 - 12 minutter
(oppskrift fra LCHF-bloggen)
Dette "brødet" inneholder masse fett i utgangspunktet og gjør det lettere for meg å nå min kvote =)


Lykke til!

__________________


LeneM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman - 50+ Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 20:35   #9
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gjør jeg noe feil?

Jeg skal også ned 50 kg, og synes det går sakte. Gikk ned 3,7 kg første uken, og så har det stått stille, har holdt på 3,5 uke. Så jeg forstår hvordan du har det. Vi får håpe begge at vekten begynner å gå nedover igjen.

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg feil? Linholt Spørsmål og svar 7 25-05-10 00:42
Gjør jeg noe feil? Slankerinna Lavkarbo generelt 1 17-04-09 10:49
Gjør jeg noe feil? wollafruen Ketolysekuren 21 08-09-08 11:22
Hva gjør jeg feil? kransekake Ketolysekuren 1 01-08-07 14:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no